In het rood gaan?

toevallig heb ik dit net laatst onderzocht. en wel bij de pioneer DJM800.
Die heeft in het rood nog ruim 12dB headroom voordat er ook maar enige vervorming optreedt.

Ik noem dat de fout marge..... die 12db gaat zowel in de plus als in de min , de boost van eq lijkt hij niet mee te nemen op de master.... vreemd want de 600 700 en 900 hebben dat veel minder ....
imho de meest waardeloze kuttafel ooit gemaakt die 800
dan is dateq echt wel stukken beter en vooral accuraat

Die Dateq XTC is echt waardeloos.. als je de crossfader naar links of naar rects doet gaat hij een stuk harder.. echt niet te gebruiken

Kwestie van potjes (intern) verlopen?

Probeer nou maar gewoon netjes groen te draaien, ik snap niet waarom dat zo moeilijk is.

Omdat je dan minder bits gebruikt. Samplen doe je ook niet op -16 db :D

En als het op groen al hard klinkt en je draait per ongeluk de master helemaal open en je hebt geen limiter op de PA staan je de hele boel opblaast. ;)

Het is eigenlijk heel simpel. Klinkt het goed ( dus geen extra vervorming door mixer) dan is het goed. :D

Nee das gewoon een ontwerp fout.

Is geen ontwerp fout...
Idee is dat je L en R een signaal hebt en als je in het midden zit je deze twee summed en dus een voller signaal hebt.
Uitvoering is niet helemaal yo:)

Onze eerste xtc heeft ook dat de crossfader probleem dus die hadden we vastgezet met rubbertjes in de fader sleuf :P
Die ik nu hier thuis heb staan blijft op de crossfader gelijk qua volume.

Volgens mij hebben ze de curve iets aangepast en er zijn ook gemodificeerde exemplaren in omloop.

Bij Dave Clarke klinkt het vaak kut omdat hij te veel met faders zit te kutten, te veel te beat repeaten, te veel te stutteren en te veel te scratchen. Niet vanwege rode meters. :dj:

Ging net hetzelfde zeggen. Word daar helemaal tureluur van. Die man kan beter wat dubstep aan elkaar mixen. Lijkt me meer passend voor al die acties.

Dit topic is trouwens niet meer relevant. Dag van vandaag word er alleen nog maar gekut met de laptop. Dan heeft de actuele DJ meer tijd om zijn show te verzorgen uiteraard. :Z Of om taarten te gooien..

Omdat je dan minder bits gebruikt. Samplen doe je ook niet op -16 db :D

En als het op groen al hard klinkt en je draait per ongeluk de master helemaal open en je hebt geen limiter op de PA staan je de hele boel opblaast. ;)

Het is eigenlijk heel simpel. Klinkt het goed ( dus geen extra vervorming door mixer) dan is het goed. :D

Jij samplet dus graag in het rood?

Hoe is het toch mogelijk dat mensen meer moeite willen steken in smoesjes te verzinnen om shit slecht te mogen doen dan in dingen gewoon goed doen?

Zuip gewoon minder wodka tijdens je set en let gewoon op wat je doet.
Gewoon van die master afblijven als het goed klinkt. Geen limiter op je PA als er een wodkajunkie komt draaien?

Niet te geloven zeg.
Noemt zichzelf een geluidstechnicus...

Jij samplet dus graag in het rood?

Hoe is het toch mogelijk dat mensen meer moeite willen steken in smoesjes te verzinnen om shit slecht te mogen doen dan in dingen gewoon goed doen?

Zuip gewoon minder wodka tijdens je set en let gewoon op wat je doet.
Gewoon van die master afblijven als het goed klinkt. Geen limiter op je PA als er een wodkajunkie komt draaien?

Niet te geloven zeg.
Noemt zichzelf een geluidstechnicus...

HAHAHAHAHAHAHHAA

Ik LUISTER gewoon wanneer ie begint te clippen en draai hem dan net iets terug tijdens het samplen. Gewoon je afluistering op je sampler aanzetten. :doei:

En rood op de master van een pioneer djm 800 zegt helemaal niks. Lees de tread of de handleiding van een djlm 800 nog een keer door voordat je begint te roeptoeteren. :D

:doei:

:D:D:D:D:D

Ik beloof wat meer op de meter te letten. Mag ik de wodka tijdens mijn set dan houden?

Denk het niet hoor. Fapper fiebels heb gewoon te veel gezeik gehad met wodka dj's, das wel duidelijk :D

Ja en dit soort van pro adviezen gaat mijn nachten niet leuker maken. Niet alle DJs luisteren ook echt naar wat ze doen.

Back