Sofware Studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Stef

Ingeburgerd
Ik wil lekkere stevige maar toegankelijk clubtrance, harhouse, hardstyle en hardcore gaan produceren. Ik wil een complete studio in sofware op gaan zetten en mijn vraag is welke software ik aan moet schaffen om zo makkelijk en effectief mogelijk te kunnen gaan produceren. geld is geen probleem. ik wil heel veel met plugins gaan werken. wie geeft mij objectief raad??? alvast bedankt. stef

Welkom, en ik zou je FL-Studio aanraden:

Goedkoop, makkelijk, en efficient en veel support en je kan er een heleboel mee. Er zit ook een special forum op de fl-studio website alleen moet je daarvoor geregistreerd zijn. Als je echter gelijk met de grote jongens mee wil doen moet je Cubase of Logic leren. Cubase boeken zijn er veel (kijk bij bruna.nl / bol.com) alleen het is behoorlijk saai.

maar kun je fl studio verplaatsen naar cubase dan? en welke cubase is het beste als je veel plugins wilt gaan gebruiken? alvast bedankt!

Ik vindt Orion Pro wel goed... Fruity's graphics vindt ik een beetje te chaotisch, qua interface.

Je kunt het beste CoolEditPro (nu heet het Adobe Audition, ze zijn net over genomen) en zoiets als FruityLoops nemen om te beginnen.

Met CoolEditPro kun je je waves editen, mixdowns nog een beetje nabewerken, exporteren naar mp3, dat soort grappen.

In Fruity maak je de muziek. Allebei niet duur, en redelijk goed voor de prijs.

BuzzTracker, http://www.buzzmachines.com is gratis en beter dan Fruity, maar de leercurve en het hoge zoek het zelf uit gehalte is misschien niks voor jou.

voor zover al bedankt, maar wil wel het echte werk gaan leveren, de producties gaan naar veel labels. geld bovenstaande dan nog steeds? ik wil wel echt het beste van de sofware om het zo maar eens te zeggen, nogmaals, geld is het probleem niet, graag uw reactie, alvast bedankt

Ik ken jongens die rond de 10.000 platen hebben verkocht met Fruity.

Het hangt van jouw creativiteit, doorzettingsvermogen en kennis af of het je lukt.

Maar je komt op mij over als een gastje wat denkt van nou dat flans ik wel ff in elkaar lekker snel geld verdienen.

VERGEET HET MAAR

Je kunt beter die tijd in een rechtenstudie steken.

als geld idd geen probleem is dan raad ik je aan de combinatie van soft en hardware aan te gaan... want hoe goed software nu ook al is de dag van vandaag - geen enkelle softsynth kan aan het geluid van de beste va's aan- dan bedoel ik de virus,Q,jp,nordlead, en vul maar in...

Let op, geen kwaad woord over softsynhts, ze klinken echt al wel heel vet - maar het is gewoon nog steeds geen hardware synth - en dit is niet bedoelt om diezelfde discussie weer op gang te helpen (soft vs hard) maar gewoon mijn eigen bevindingen - Ik hou trouwens wel van softsynths (V-station, superwave,junox²,..).

groetjess en veel geluk met je keuze:biertje:

Maar je komt op mij over als een gastje wat denkt van nou dat flans ik wel ff in elkaar lekker snel geld verdienen.

Zo zo... is er iemand teleurgesteld in iets ofzo ? is het je zelf niet gelukt ? Moet je nu zo iemand ontmoedigen... dromen mag toch best... positief blijven he...

Is inderdaad een kleine kans dat je het echt maakt - maar je moet er wel in geloven he. opmerkingen als dat stimuleren niet echt he.:bekdicht:

ok, merk al dat ik een verkeerde indruk geef! nee zo ben ik absoluut niet, ik weet zelf gewoon heel goed wat ik wil kwa produceren, en heb al een paar nummers in mijn hoofd die uit wil gaan werken. Ben ook zelfbewust een weet dat goed zal gaan produceren, maar ik hou er gewoon van om effectief te werk gaan.

Origineel geplaatst door bikkel

VERGEET HET MAAR

Mensen mogen toch hun dromen hebben? ;)

beetje laag niveau, hou ik niet zo van, vergeet alleen 1 ding nooit meer, dat de mensen die niet in mij geloofde toen ik net begon met draaien nu het meest enthousiast zijn en vet bewondering voor me hebben, je bent goed of je bent het niet!

Niet om te stangen, maar onder welke naam draai je? Ik begin nieuwsgierig te worden.

Nee OK misschien vergiste ik me ook wel in je.

In principe als je echt heel zeker bent van jezelf dat je door gaat zetten doe dan het volgende:

- Koop Logic of Cubase, Cubase als je met Windows gaat werken, Logic als je het geld voor een Apple hebt.

- Koop een MIDI keyboardje met controllers.

- Zorg voor een hele goede geluidskaart, en goed stel monitorspeakers.

Nu voldoe je eigenlijk al hardwarematig en voor een groot deel softwarematig al aan alle voorwaarden om professioneel muziek te maken.

Waarom meteen Logic of Cubase?

Logic en Cubase zijn de uitgebreidste programma's om muziek mee te maken, zeker Logic heeft van zichzelf al hele plugins, maar ook Cubase heeft wel het een en ander. Qua MIDI zijn ze ook heel erg uitgebreid, als je al gewend bent om met Cubase softwarematig muziek te maken dan is de overstap naar hardware naadloos, in plaats van dat je eerst een half jaar loopt te klooien omdat je Fruity gewend bent.

Verder kan ik qua plugins de plugins van Native Instruments aanraden, de FM-7, Pro-53, Reaktor (of een afgeleide) en Absynth met name. Met deze 4 softsynths kun je eigenlijk alle geluiden al zo'n beetje maken die je ooit nodig zult hebben. Ook een sampler als Halion of Kontakt heb je nodig.

Dit is niet goedkoop, je bent al gauw 1200 euro of meer kwijt, maar als jij zegt dat je het gaat maken dan is dat geen probleem.

Nee, ben geen DJ, das niks voor mij. Ik ben producer (vreselijk woord vind ik dat), label eigenaar en synthfreak. Als je ergens bij "nieuwe leden" kijkt van een jaar of twee terug vertel ik wie ik ben. Maar die info is een beetje out of date natuurlijk.

Maar goed, mijn vraag was eigenlijk onder welke DJ naam je draait. Op zich geen moeilijke vraag om te beantwoorden lijkt me. Zoals gezegd, ik wil je niet stangen ofzo, ik ben alleen nieuwsgierig. Ik vind het altijd wel prettig om te weten wie er achter een nickname schuil gaat.

kijk hier kun je tenminste nog eens iets mee. maar ff by the way, ben ik een uitzondering dat dat ik zon doorzettingsvermogen heb ofzo. tuurlijk zet ik door! maar goed, dat gaat dan cubase worden, maaar op welke cubase kun je de meeste plugins opzetten. en kan ik fl-studio naar cubase verplaatsen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back