Nee OK misschien vergiste ik me ook wel in je.
In principe als je echt heel zeker bent van jezelf dat je door gaat zetten doe dan het volgende:
- Koop Logic of Cubase, Cubase als je met Windows gaat werken, Logic als je het geld voor een Apple hebt.
- Koop een MIDI keyboardje met controllers.
- Zorg voor een hele goede geluidskaart, en goed stel monitorspeakers.
Nu voldoe je eigenlijk al hardwarematig en voor een groot deel softwarematig al aan alle voorwaarden om professioneel muziek te maken.
Waarom meteen Logic of Cubase?
Logic en Cubase zijn de uitgebreidste programma's om muziek mee te maken, zeker Logic heeft van zichzelf al hele plugins, maar ook Cubase heeft wel het een en ander. Qua MIDI zijn ze ook heel erg uitgebreid, als je al gewend bent om met Cubase softwarematig muziek te maken dan is de overstap naar hardware naadloos, in plaats van dat je eerst een half jaar loopt te klooien omdat je Fruity gewend bent.
Verder kan ik qua plugins de plugins van Native Instruments aanraden, de FM-7, Pro-53, Reaktor (of een afgeleide) en Absynth met name. Met deze 4 softsynths kun je eigenlijk alle geluiden al zo'n beetje maken die je ooit nodig zult hebben. Ook een sampler als Halion of Kontakt heb je nodig.
Dit is niet goedkoop, je bent al gauw 1200 euro of meer kwijt, maar als jij zegt dat je het gaat maken dan is dat geen probleem.