Sofware Studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ok dan jongens, hartstikke bedankt!

maar ik weet nog steeds niet wat nou de beste sofware is om een software studio op te zetten?

Origineel geplaatst door Stef

maar ik weet nog steeds niet wat nou de beste sofware is om een software studio op te zetten?

probeer en leer (hey dat rijmt)

met Fl-studio te "verplaatsten" bedoeld hij waarschijnlijk of je FL in cubase kan gebruiken.
Je kan Fl-studio als vsti gebruiken in cubase of logic. dus je kan je beats of wat dan ook
in FL maken en dan FL als vsti gebruiken in cubase en dan kan je in cubase de boel afmixen
omdat dit betere kwaliteit geeft. wat je ook kan doen is je track in FL maken en dan alles
naar midi exporteren en dan de midifiles in Cubase of logic importeren.

Eej top-DJ, heb je ook aan andere mensen gevraagd welke platen je moest kopen?

Ik denk niet dat een ander dat voor jouw kan beslissen. Jij moet de keuze maken,zou zeggen verzamel zoveel mogelijk informatie,stel je eisen samen wat heb je absoluut nodig en wat niet. En verdiep je mischien wat meer in cubase,logic of Fruityloops.

Je doorzettingsvermogen word onder de loep gelegd wanneer je minder leuke dingen moet gaan doen. Dus zoek informatie en ga je verdiepen. Zo kun je achteraf de juiste keuze maken zodat je er ook geen spijt van krijgt.Iedereen kan wel zeggen dat moet je nemen,maar mischien kom je erachter dat het helemaal niet voor jouw werkt.

Dus...

De beste is relatief en voor iedereen verschillend. Zo heb je een antwoord op je vraag en moet je maar aan de slag met pakket S E of F.

:doei:

het hangt er allemaal van af wat je wil. probeer eens wat demos.
Reason
Fruity loops
cubase
Logic
buzz tracker
Renoise (tracker)

ik denk als je 1 van die 6 sequencers neemt en dan nog wat vsti's neemt dat je wel goed zit.
goede vsti's zijn:
v-station
Reaktor
absynth
synth1 (gratis)
albino
z3ta
Drumatic (gratis) (goed voor drums e.d.)
crystal (gratis)
triangle II (gratis)

een setup ZOU dit kunnen zijn:
Cubase SX (800 euro)
FL-studio (140 euro)
Reaktor (500 euto)
Absynth (290 euro)
Drumatic (gratis)
Crystal (gratis)
triangle II (gratis)
synth1 (gratis)

stel nu dat je die onderste zou willen dan vrees ik dat je wel wa centjes kwijt gaat zijn.
je kan Cubase SX ook weglaten en alles in Fruity doen. komt dan al heel wa goedkoper uit.

De beste software?
Het lijkt erop dat je denkt dat er een kwalitatief verschil is.

Wat je beter kunt vragen:
Welke software is het beste voor een Dj die denkt dat hij ook platen kan produceren.

Mijn ervaring is dat de meeste Dj's hele goede ideeen hebben maar geen bal van de techniek snappen.
Mijn advies dus , neem eenvoudige software, als je dat niet doet strand je waarschijnlijk vroegtijdig.
Denk maar niet dat je in een aantal maanden alles onder de knie hebt, natuurlijk kun je er dan wel mee omgaan maar voordat je echt strakke, proff. producties maakt ben je wel wat langer onderweg, dat zullen de meeste hier wel beamen.

Als je dan toch een naam wilt hebben: Cubase SX
Kan alles en meer en draait tenminste nog op de PC.
Logic is naar mijn mening beter, uitgebreider maar ook veel complexer.(en mac gebonden)

Grtz. Ronald.

maar in welke sequenser kun je het beste overweg met de vsti's en het meeste?

dat hangt eigelijk af van hoe krachtig je computer is. hoe krachtiger je pc
hoe meer vsti's je kan gebruiken. maakt niet uit in welke sequancer.
alleen ondersteund Reason geen vsti's. dus als je perse met vsti's wil werken
mag je deze al schrappen. tenzij je reason met cubase wilt gebruiken via
rewire.

ok, bedankt. besef me al te goed dat er heel veel tijd in gaat zitten, maar daar pluk je later de vruchten van. waar een wil is is een weg en oefening baart kunst.....

ok, bedankt. besef me al te goed dat er heel veel tijd in gaat zitten, maar daar pluk je later de vruchten van. waar een wil is is een weg en oefening baart kunst.....

het zal min of meer 2-3 jaar aanmodderen zijn eer je wat deftigs uit de speakers gaat krijgen.
tenzij je een musicaal genie bent en na 2 maanden al een hit hebt. ;)

is kontakt 1.1 ook geschikt om samples mee te bewerken?

ja, of je kan Halion eens proberen. kontakt lijkt meer geschikt te zijn voor
drumloops mee te bewerken

Ik heb een broertje die vet computergenie is, wij gaan samen producen, hij de techniek, ik de iedeeen. maar wat is het "beste" programma om je samples mee te bewerken?

Bij het woord software-studio moet ik meteen denken aan Reason. Reason namelijk precies een Studio-op-je-Computer-software pakket. Er zitten genoeg samples en Synthesizers in om je eerste stappen in de richting van producen te zetten en is voor elk niveau (beginner en pro) te begrijpen, mits je een beetje basiskennis van sequencing en synthese hebt. Mocht je willen uitbreiden naar een grotere software sequencer (om bijvoorbeeld een hardware-unit mee te laten lopen) of gebruik willen maken van Vst(i) plugins, dan kun je zonder probleem Cubase SX aan Reason synchroniseren via het ReWire protocol. Als thuisproducertje zweer ik wel bij Reason vanwege de flexibiliteit en het snelle resultaat wat je krijgt!
Succes ermee
ps. Ik wil even mijn verbazing uitdrukken over de trieste reacties van sommige mede-forumleden, ik wist niet dat jullie het in je hadden
Groeten, MauriZe

Ik heb een broertje die vet computergenie is, wij gaan samen producen, hij de techniek, ik de iedeeen. maar wat is het "beste" programma om je samples mee te bewerken?

Als je dat nou eens zelf gaat ondervinden,voor iedereen is het beste anders.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back