Welke voeding voor een DIY eurorack kast?

Ik zou JW Hagenbeek van Ginko Synthese ff vragen, volgens mij kan hij ook de voeding in zijn kasten wel leveren. En anders: ik ben heel tevreden met m'n Clicks & Clocks PSU en busboards!

Ik zou max 3 busboards doen, meer is geloof ik niet mogelijk. Is uiteraard ook allemaal afhankelijk van hoeveel stroom je modules pakken...

Meanwell rt-65b... Goedkoop, klein. Ik zou zeggen een voeding per twee bussboards. Dingen kosten 19 euro of zo. Volgens mij Stopt Jan Willem ze er ook in (als je met voeding koopt...)

Bussboards, wat aansluitmateriaal zoals kabel en van die platte stekkertjes, alhoewel je bij de doepfer busboards drie kabels meegeleverd krijgt. heb je er nog een nodig voor je 5V. Misschien een eurostekker aansluiting met een aan/uit knop? Schroeven om de hele rimram vast te zetten. En heeeeeeeeeel veeeeeel eurorack modules en kabels.

Bussboards, wat aansluitmateriaal zoals kabel en van die platte stekkertjes, alhoewel je bij de doepfer busboards drie kabels meegeleverd krijgt. heb je er nog een nodig voor je 5V. Misschien een eurostekker aansluiting met een aan/uit knop? Schroeven om de hele rimram vast te zetten. En heeeeeeeeeel veeeeeel eurorack modules en kabels.

Kan je misschien iets specifieker zijn? Ik ben wat dat betreft echt een noob..
Is bijvoorbeeld 1 Doepfer DIY kit met 2 extra boards voldoende?

Kan je misschien iets specifieker zijn? Ik ben wat dat betreft echt een noob..
Is bijvoorbeeld 1 Doepfer DIY kit met 2 extra boards voldoende?

Je koopt de kast bij Ginko.
Je koopt 1, 2, 3, 4 bussboards bij Thomann.
Je zoekt die meanwell voor weinig.
En als je alles binnen hebt check je nog even wat je nodig hebt. De voeding moet aan het lichtnet. en de bussboards moeten aan de voeding. En niet daisy chainen...

Succes!

ik heb 4 rows op 1 doepfer diy set zitten (1 voeding en 2 busboards)
dat is wel echt de max (soms gaat het net niet met bepaalde modules )

ik zou kiezen voor shroudered headers op je busboard. scheelt een hoop stress en problemen.

ik heb 4 rows op 1 doepfer diy set zitten (1 voeding en 2 busboards)
dat is wel echt de max (soms gaat het net niet met bepaalde modules )

ik zou kiezen voor shroudered headers op je busboard. scheelt een hoop stress en problemen.

Dus gewoon 1x deze:
http://www.schneidersladen.de/en/doepfer-diy-kit-1-incl-trafo-1200ma.html

en 2 extra boards (in totaal 4)
http://www.schneidersladen.de/en/modular/eurorack-diy-power/bus-boards-power-distribution.html

Kan je de 2 extra boards gewoon aansluiten op 1 DIY kit zonder extra kabels oid?
En wat bedoel je met "shroudered headers"?

Als je de busboards los koopt zou ik toch die van CLicks & Clocks kopen, zijn 5 euro per stuk goedkoper en hebben shrouded headers wat, zoals LAB_ al aangaf, stress en problemen kan voorkomen.

Misschien wel handig voor je; dit was mijn bestellijst bij C&C om alle voeding in mijn case te regelen, plus wat extra M3 schroeven en washers (dus geen rails)

1x Bundle BUN-1
1 Clicks and Clocks PSU, ±12V, 1200mA,
2 Clicks and Clocks Busboard,
cables for connection Busboard-PSU
2x Distance Bolts M3 x 10 mm, 10 pcs. DB-M3-10-10
1x Phillips Pan Head Screws, M3 x 6 mm, 50 pcs. PHS-M3-6-50
1x Polyamide Washers, M3, 50 pcs. PW-M3-50
1x Mains Inlet, Type IEC 60320-1/C14 MI-C14
1x Terminal Flat Connector, 4.8 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-48-10
1x Terminal Flat Connector, 6.3 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-63-10
2x PVC cable, H07V-K, black, 1m CAB-15-1-BK
2x PVC cable, H07V-K, blue, 1m CAB-15-1-BL
2x PVC cable, H07V-K, red, 1m CAB-15-1-RD
2x PVC cable, H07V-K, green-yellow, 1m CAB-15-1-GY

Totaal was dat 160,- incl shipping. Ik ben bij het inbouwen niks te kort gekomen en had ook niks overbodig. Wat ik echter wel nodig had was iemand met verstand van electra. Ook al zat er een beschrijving bij hoe alles aangesloten moest worden, leek het me toch verstandig om het "onder suprvisie" te doen. Het blijft ten slotte toch 220V waar je mee bezig bent, daar wil je niet mee prutsen...

Als je de busboards los koopt zou ik toch die van CLicks & Clocks kopen, zijn 5 euro per stuk goedkoper en hebben shrouded headers wat, zoals LAB_ al aangaf, stress en problemen kan voorkomen.

Misschien wel handig voor je; dit was mijn bestellijst bij C&C om alle voeding in mijn case te regelen, plus wat extra M3 schroeven en washers (dus geen rails)

1x Bundle BUN-1
1 Clicks and Clocks PSU, ±12V, 1200mA,
2 Clicks and Clocks Busboard,
cables for connection Busboard-PSU
2x Distance Bolts M3 x 10 mm, 10 pcs. DB-M3-10-10
1x Phillips Pan Head Screws, M3 x 6 mm, 50 pcs. PHS-M3-6-50
1x Polyamide Washers, M3, 50 pcs. PW-M3-50
1x Mains Inlet, Type IEC 60320-1/C14 MI-C14
1x Terminal Flat Connector, 4.8 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-48-10
1x Terminal Flat Connector, 6.3 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-63-10
2x PVC cable, H07V-K, black, 1m CAB-15-1-BK
2x PVC cable, H07V-K, blue, 1m CAB-15-1-BL
2x PVC cable, H07V-K, red, 1m CAB-15-1-RD
2x PVC cable, H07V-K, green-yellow, 1m CAB-15-1-GY

Totaal was dat 160,- incl shipping. Ik ben bij het inbouwen niks te kort gekomen en had ook niks overbodig. Wat ik echter wel nodig had was iemand met verstand van electra. Ook al zat er een beschrijving bij hoe alles aangesloten moest worden, leek het me toch verstandig om het "onder suprvisie" te doen. Het blijft ten slotte toch 220V waar je mee bezig bent, daar wil je niet mee prutsen...

bedankt :okdan: hoeveel rijen heb je in je kast? 2?

Back