Welke bands vinden jullie het meest intrigerend, speciaal, anders, en ook heel goed?

De analoge periode van Tubeway Army/Gary Numan.

Trees.

Vroege Simple Minds doet het hier ook nog steeds.

En van hun buurtjes vind ik The Joshua Tree nog steeds een beest van een album. Maar dat zal voor niemand nog een ontdekking zijn. :)

Yazoo, Duran Duran, Human League, Depeche mode, Talk Talk, Queen, heel veel van wat men draaide in Ferry Maat's soulshow, Kate Bush, Tori Amos, Dead can dance,Marc Kinchen, Richie Hawtin (oude werk) oude Chicago House dingen (1985/1990) Detroit (pre) Techno en Electro, Autechre, FSOL en redelijk veel "onbekende" artiesten (underground scene)

Ik denk dat iedere stijl/groep/persoon wel iets heeft dat van invloed is of "onbewust" is blijven hangen.

Oke nog 2 bands die me nooit zullen vervelen, Sly & The family stone / the Greatful Dead

Ik ben toch meer van het gitaarwerk als het om bands gaat en niet van die in de studio vol met synths uitgedachte pop bandjes herrie.

Het moet grooven, dat doet al die saaie synthpop muziek niet.

Los van bands, Kruder & Dorfmeister, Tosca gaat me ook nooit vervelen.

Hier zijn al wat heel goed namen vermeld. Nog een paar;

Sowieso natuurlijk Jimi Hendrix, maar ook Eddie Hazel, Funkadelic, bassist en gitarist Steve Washington, en Mother's Finest. allemaal hebben ze bijzondere prachtige tracks.

Voor mij mag het ook wel grooven. De mix van funk en rock kan mij ook heel erg bekoren.

James Brown mag ook niet ontbreken in mijn lijstje, evenals

Wes Montgomery
Ernest Ranglin
Herb Alpert
Grant Green
Lord Kitchener
Tootsie and the Maytals
Skatalites

Deze vind ik ook zeer gaaf, maar zou ik niet snel in de categorie 'band' neerzetten.

Toch wel :) "Ze" spelen vaak met een hele live set-up (meerdere personen) * Niet alleen als FSOL maar oa ook als Amorphous Androgynous of de vele andere aliases.

Die had ik nou ook in gedachten. Vroege werk was vet, maar wat meneer tegenwoordig doet - de nin take op electronica - is toch wel vrij uniek.

COPY OF A COPY OF A COPY OF A..

:halleluja

Joy Division
King Crimson
Front 242
Jane s Addiction
Ministry
NIN
Aphex Twin (saw)
Autechre (oud spul)
Plastikman
Mouse on Mars (alleen Vulvaland)
Orbital
Einsturzende Neubauten
Rapoon
Simeon ten Holt
Steve Reich

Dat zo n beetje in chromologische volgorde.

Yellow Jackets, Ray Obiedo, George Duke, brecker, Steps, Bacan, Buena Vista Social club, pink Floyd.......

Och, zo vreselijk veel.

Opgegroeid met de muziek van Frank Zappa, David Bowie, Roxy Music, Soft Machine, David Sylvian, Laurie Anderson, Talking Heads - de muziek die mijn ouders draaiden.

Zelf in mijn jongste jaren fan geworden van Tears for Fears, Depeche Mode, Yello.

In mijn rijpingsjaren The Orb, Orbital, Prodigy, Chemical Brothers, Underworld, Faithless en Leftfield.

Later oudere acts herontdekt zoals Pink Floyd, Jimi Hendrix, Ozric Tentacles, N.W.A.

Van nu Marconi Union, Half Moon Run, Hurts, Troye Sivan, Eskmo en Receptor.

Zoveel. Hangt er maar net vanaf waar mijn pet naar staat wat ik luister - van metal via punk naar hiphop via country naar techno of klassiek. Muziek is een universele taal.

Ozric Tentacles en dan vooral het werk tot ca 1995

Whahah, de laatste keer dat ik dat hoorde, was in de auto, op de acid, door een tunnel. Probeer je kop er dan nog maar eens bij te houden :D

Back