Wat kan echt niet op het podium?

Sja, dat bewijst die zelfmoord natuurlijk ook wel. Raar clubje, maar ik ken ze eigenlijk alleen via een vriend die me wat CDtjes heeft laten horen van ze ... Dat hele gedoe er omheen heb ik nooit zoveel van meegekregen.

Vanderbuyst idd toffe jongens, vaak gezien en gesproken maar na 2 concerten afgelopen weekend is de band helaas gestopt. Waren wel hele toffe shows.

Dat met dat varkensbloed was smerig iedere show trokken ze die pakken weer aan zonder schoon te maken ze stonden helemaal stijf v/h bloed.
T was m'n ding niet occulte hardrock spelen zwarte magie en zo allemaal heel eng doen.
Diegene die podium moesten schoon maken hadden er een zware klus aan.

Metal is heel leuk zolang ze het duivelse/whatever thema (en in het verlengde daarvan, zichzelf) niet al te serieus nemen, het is toch gewoon een verkleedpartijtje he. Gewoon indrukwekkende kledij aan, hoorntjes maken met die hand, haartjes laten wapperen en lekkere muziek spelen/luisteren. Eventueel wat vlammen en vuurwerk erbij en gaaaaan.

Ik vind het echt niet kunnen dat je als artiest het toelaat, dat de halve zaal staat te lullen, kleppen, ouwehoeren, dat dus.
Enkele jaren terug bij een optreden van Tindersticks in de Effenaar geweest. Was erg kort; na 6 nummers liep de band weg. Een meneer van de Effenaar zei "de band gaat zich beraden over wat ze gaan doen". Om vervolgens enige minuten later terug te komen met de mededeling dat de band het publiek te rumoerig vond en niet meer terug kwam. Ergens heb ik begrip voor (hoewel het kaartje niet goedkoop was), maar ik geloof ook wel in 2e kansen... Publiek was trouwens wel echt enorm irritant hard aan het praten.

Metal is heel leuk zolang ze het duivelse/whatever thema (en in het verlengde daarvan, zichzelf) niet al te serieus nemen, het is toch gewoon een verkleedpartijtje he. Gewoon indrukwekkende kledij aan, hoorntjes maken met die hand, haartjes laten wapperen en lekkere muziek spelen/luisteren. Eventueel wat vlammen en vuurwerk erbij en gaaaaan.

Klopt helemaal mee eens maar deze gasten namen t wel heel erg serieus ze geloofden er in met veel drugs&drank natuurlijk heeft t tot een dieptepunt geleidt.
Van fanatieke blackies(blackmetal) moet ik ook niks hebben stelletje mafkezen die in de Scandinavische bossen mekaar afmaken en opvreten.....en uiteraard black magic.
Geef mij maar dan deathmetal veel lol en niet serieus.

Ik hou van diverse soorten metal/rock en dat gekoketteer met doodskoppen en pentagrammen hoort er inderdaad bij maar ik moet ook niks hebben van degenen die dat allemaal te serieus nemen en er in doorslaan. Voor mij gewoon brullende gitaren, veel bier en een publiek dat uit zijn dak gaat, laat de spirituele klets maar aan de Jomanda's van deze wereld.

Enkele jaren terug bij een optreden van Tindersticks in de Effenaar geweest. Was erg kort; na 6 nummers liep de band weg. Een meneer van de Effenaar zei "de band gaat zich beraden over wat ze gaan doen". Om vervolgens enige minuten later terug te komen met de mededeling dat de band het publiek te rumoerig vond en niet meer terug kwam. Ergens heb ik begrip voor (hoewel het kaartje niet goedkoop was), maar ik geloof ook wel in 2e kansen... Publiek was trouwens wel echt enorm irritant hard aan het praten.

*

Daar was ik ook bij. Na ze een dag eerder in Utrecht in een muisstil publiek een fantastisch concert hebben zien/ horen geven. De band hield er in Eindhoven na een half uur, 7 nummers, mee op. En het angstig bevende lulletje rozewater dat na een minuut of 20 kwam vertellen dat de band het voor gezien hield hoorde bij het Crossing Border festival. (Ja, 7 hele nummers, en zeker twintig minuten geen info. Ik heb het concert opgenomen.)

De zaal stond voor een groot deel vol met bezopen, hard lallende hersenloze boeren. Van de effenaar liep er een aantal enge mannetjes, type foute motorclub, 'beveiligingsfiguren' intimiderend door het publiek, zonder een poot uit te steken trouwens.

Ik heb tindersticks in 20 jaar tijd ook zeker ook 20 keer live gezien. Ze gaven later in een interview aan nog nooit eerder een concert vroegtijdig beëindigd te hebben.

Ik was ook pissig omdat ik hiervoor vanuit A'dam naar Eindhoven was gekomen. Maar dat de band daar zelfs nog een half uur heeft gespeeld vond ik al een wonder. Dat laffe 'personeel', inclusief de laffe directeur, vertelde bij de deur tegen de erg pissige liefhebbers van de band dat ze hun geld zouden terugkrijgen, dat zou na contact per email gebeuren. Dat veranderden ze een week later in een gratis kaartje voor een ander concert in de Effenaar, en alleen voor wie écht heel teleurgesteld was. Wat een verbijsterend zooitje amateurs daar. Ze zullen mij daar nooit meer zien.

http://alternative.blog.nl/algemeen/2010/03/06/tindersticks-staakt-optreden-door-rumoer-in-de-zaal

http://www.ed.nl/extra/muziek/moedige-keuze-van-tindersticks-op-cross-linxfestival-1.2102522

http://www.zwartejas.nl/?p=221

Bij Doornroosje is na Seasick Steve ook intern besproken wat we hiermee moeten als personeel zijnde. Ik kan niet weg achter de lichttafel. Als ik daar tijd voor heb, dan loop ik er heen om te vragen om respect voor wat er op het podium gebeurt, en voor de mede bezoekers die ook betaald hebben voor hun kaartje.

Het komt verdacht vaak voor bij 3FM bandjes.........................

Ik heb ook wel eens een DJ gehad die iets te veel van het goeie had genomen. Die ging zijn zooi zelf wel even aansluiten. Ineens ging alles uit..... aardlek om. Wat bleek, meneer was genoeg van de wereld om het voor elkaar te krijgen een pin van zijn adapter in het gat te krijgen, en de andere tegen de aarde te drukken. En het zat VAST. Iets een beetje gebruiken, okay, het hoort er nou eenmaal een beeeeeeeeeeeeetje bij. Maar zo koekie wauz zijn om dat voor elkaar te krijgen is wel een tikkeltje te ver heen :)

Wat echt niet kan op een podium? Middelmatige gitaristen die denken dat ze heel wat zijn.
Zeg maar, 90% van die pulp trash-metal-death groepjes die de kleuterschoolverkleedpartijen nog niet voorbij zijn..

Zeg maar, 90% van die pulp trash-metal-death groepjes die de kleuterschoolverkleedpartijen nog niet voorbij zijn..
Persoonlijk hou ik er juist wel van als een band de moeite doet om een bepaald image uit te dragen. Er zijn genoeg bands die het podium opstappen in dezelfde kleren als waar ze op de camping in rondlopen en vinden dat alleen de muziek genoeg moet zijn. Soms is dat ook zo maar meestal niet. Presentatie doet gewoon veel. Ik heb meer respect voor iemand die het podium opstapt in een waanzinnige outfit dan in een "doe-maar-normaal-dan-doen-we-al-gek-genoeg"-kloffie. Zoals ik ook meer hou van muzikanten die misschien niet vlekkeloos spelen maar wel heel hun ziel en zaligheid in de muziek leggen, niet de technisch perfecte.

Persoonlijk hou ik er juist wel van als een band de moeite doet om een bepaald image uit te dragen. Er zijn genoeg bands die het podium opstappen in dezelfde kleren als waar ze op de camping in rondlopen en vinden dat alleen de muziek genoeg moet zijn. Soms is dat ook zo maar meestal niet. Presentatie doet gewoon veel. Ik heb meer respect voor iemand die het podium opstapt in een waanzinnige outfit dan in een "doe-maar-normaal-dan-doen-we-al-gek-genoeg"-kloffie. Zoals ik ook meer hou van muzikanten die misschien niet vlekkeloos spelen maar wel heel hun ziel en zaligheid in de muziek leggen, niet de technisch perfecte.

Ik ook wel hoor, kijk hier maar. :D

Een ongelukje kan gebeuren maar ik vind muziekinstrumenten moedwillig kapot maken zoals The Who en J. Hendrix deden ook eigenlijk niet kunnen.

Oh.. of 'n act als Rockbitch, gelukkig zijn ze gestopt.

Back