Andromeda vraag

Da Fransz

Floorfiller
Ik zit er over te denken een andromeda te gaan kopen.
Laatst heb ik 'm in de winkel uitgeprobeerd en ik was er zeer over te spreken, mn. de filters waren indrukwekkend.

Wat ik op dit moment echter minder goed kan beoordelen is hoe snel je een geluid maakt dat goed bruikbaar is in een produktie (interessant klinkend geluid dat lekker in de mix ligt). De Virus is hier in mijn ogen/oren heel sterk in, net als de JP8080.
Advies is welkom van iedereen die hiermee ervaring heeft.

(De muziek die ik maak is progressieve/trance met een vleugje tech. Hoewel dit IMO niet relevant is voor het beantwoorden van mijn vraag.)

Er is geen synth voor trance, en is geen synth voor club er is geen synth voor.......

[off topice mode]
Daarintegen is er een synth voor acid :) :)
[/off topice mode]

Er denk dat het ook belangrijk is wat je al hebt aan gear?
Kaviaar op een droge boterham is toch niet alles.

Waar komt je a6 langs te staan.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Nee, dat is zonde van de kaviaar. ;)

Waar komt je a6 langs te staan.

Virus C, Nord Lead 2, Pulse, JP8080, XV5050

Origineel geplaatst door bambamstudio
omdat je al synths in je lijst hebt staan met een 'vet ' geluid.

Je bakt ook geen stukje vlees in 4 soorten boter

Tja bambam, wat is vet? Als ik zo redeneer had ik ook geen Virus hoeven te kopen.

Mijn redenatie is als volgt: Geen enkele polyfone analoge synth. En VA is nu eenmaal niet analoog.

als ik je lijstje zie vind ik het niet echt een aanvullig.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Juist bij zo'n lijstje zie ik het als aanvulling. Als er nu allemaal zwaar instabiele analoge bakken stonden, dan zou ie een gebied kunnen coveren die al gecoverd waren.

Maar goed, blijft een persoonlijke mening.

Ik weet niet hoe belangrijk jij toetsen vind (die zwarte en witte). Als je dat niet heel belangrijk vind, dan zou je eens naar een Omega 4 of zo moeten luisteren...

waarom denk je dan dat je net analoge geluid mist in je muziek?

Ik zeg niet dat ik het mis, ik zie het wel als belangrijke aanvulling op mijn klankpalet.
We dwalen echter af van mijn oorspronkelijke vraag:

"hoe snel je met de a6 een geluid maakt dat goed bruikbaar is in een produktie"

Ik weet niet hoe belangrijk jij toetsen vind (die zwarte en witte). Als je dat niet heel belangrijk vind, dan zou je eens naar een Omega 4 of zo moeten luisteren...

Het klavier van de a6 is voor mij een grote plus. Ik wil 'm als masterklavier gebruiken.

naar mijn mening is de A6 een ongelofelijk vette bak, maar hij is in vergelijking met een nord lead minder snel te programmeren. De A6 heeft idd een erg fijn toetsenbord en een fijne ribbon controller en qua sound is hij echt vet en analoog. Het is zeker een aanvulling op een nord lead en een JP8080, XV5050, want die hebben alle een heel ander klankkarakter. Ten opzichte van de pulse en de virus ben ik minder overtuigd van de aanvullendheid. Daar zit wat meer overlap.

Maar de A6 blijft een bak waar je praktisch ieder denkbaar geluid uit kunt halen (nee geen acoustische piano's), alleen het kost iets meer programmeerwerk dan een nord lead (maar dat is dan ook wmb de standaard in gebruiksgemak (afgezien van juno60 :D ))

Ik zou me goed afvragen of je werkelijk 3000 euro ervoor uit wilt geven, je hebt immers al een leuk setje staan. je kan ook een analoge filterbank kopen voor veel minder euro's en daarmee een analoog sausje over je sounds mikken.
Of wel A6 kopen maar de virus en pulse verkopen omdat die twee naar mijn indruk lastiger dan de A6 te programmeren zijn en sterk overlappen in soort klank.

tenzij het financieel allemaal geen ruk uitmaakt natuurlijk....

Ik heb ook een Virus en een Nova staan,maar ik vind het klankkarakter van een A6 heel anders...een zeer welkome aanvulling.
Wel vind ik 'm soms moeilijk in de mix 'hangen' maar dat heb ik met de Virus ook.
De Andromeda is gewoon een superbak,qua mogelijkheden overstijgt ie de Virus,qua klank ook.

wat dione zegt vind ik ook, licht idd moeilijk in de mix en dat is wel vervelend....

klavier vind ik persoonlijk gewoon ruk, speelt als een goedkopie ding, hiervoor had ik een Qkeys en dat is ook al zo'n ruk klavier maar de is nog slechter...gelukkig ben ik geen pianist... ik zal zo ff een trance soundje posten...

hiero....

hiero....

hiero

Qua proggen tja, ik vind het best een logisch ding eigenlijk.....

Op 1 of andere manier gebruik ik het scherm toch best vaak.......

Hoe doen andere a6-ers dat eigenlijk?

soundje

Attachments

• sawzzzza6.mp3
    781,1 KB · Bekeken: 65
Back