G
Guest
Guest
Vind zo'n mentaliteit anno 2015 echt niet kunnen maar swat..
Waarom niet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vind zo'n mentaliteit anno 2015 echt niet kunnen maar swat..
Zelfde hier... Zet alleen de monitors uit omdat dat niet nodig is, de rest kan gewoon lekker blijven gloeien.

Waarom niet?
Energieverspilling / CO2 uitstoot?
Ja en de fabrieken doen veel meer en vulkanen helemaal, haha we weten het. Maar het is natuurlijk grote onzin om al die apparatuur stroom te laten vreten terwijl er niemand thuis is omdat je bang bent dat er misschien over 10 jaar iets kapot gaat in plaats van 12 jaar.

Zelfde hier....als ik bezig ben met een track staat het aan totdat ik er klaar mee ben en dat is gemiddeld 1 a 2 maanden.
Zet alleen de monitors uit omdat dat niet nodig is, de rest kan gewoon lekker blijven gloeien.
Waarom niet?

Energieverspilling / CO2 uitstoot?
Niet noodzakelijk. Misschien hebben ze wel zonnepanelen op hun dak?
Stroom kan ook terug het net in...
Doe altijd alles uit als ik er niet mee werk. Slaat nergens op dit aan te laten staan imo. Zeker als je nieteens thuis bent..
Ik weet niet hoeveel gear jullie hebben maar bij mij kost het hooguit 2 min op alles op te starten, incl het laden van floppy's etc.

Ik ben heel benieuwd hoe deze discussie zich verder ontwikkeld.
Ik verbruik per maand nog geen 40 euro aan energie
Zit zo vaak als ik kan in de studio, dus meerdere keren per dag.
Heb geen zin in opwarm tijd van de machines.
Uit ervaring klinken de machines die ik gebruik anders als je ze vaak aan uit zet.
Tussen de tracks door gaat het wel uit.
En praten over energie verspilling op een forum wat draait op een server in een groot energie slurpent datacenter is wel grappig......als je dan ook nog de rest van je internet leven en je cloud data erbij optelt is het hele argument al weg.

Nou, misschien hebben sommigen wel dit in de studio staan, en die moet je toch even aanslingeren.![]()