Waarom 2 dezelfde synths?

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Beste musicguys and -dolls,

Ik heb al een aantal maal opgemerkt dat er mensen tussenzitten die 2 maal dezelfde synth of sampler hebben. Waarom hebben jullie dat gedaan? Reserve-onderdelen of zelfs gewoon een backup? Te weinig power in één model?

Om een voorzet te geven:

Zelf heb ik sinds kort 2 Yamaha SY99's. De reden waarom ik de tweede heb aangeschaft is de beperking van de effect. Een SY99 heeft 2 effectprocessoren die ieder op zich tot 2 effecten kunnen bevatten. Op zich niet slecht, maar ik moest steeds leven met compromissen. Je kan een stringsound vol maken door er symphonic/chorus en reverb op te zetten. Een drum klinkt goed met EQ en reverb. Een lead is leuk met distortion en delay. Als je deze drie wil mengelen in multitimbrale mode, dan zit je met een probleem. Nu ik er 2 heb, moet ik al wat minder compromissen sluiten. Ook de polyfonie wordt met 16 (FM) +16(AWM) opegtrokken.

O ja ... vooraleer daar opmerkingen over komen: ik heb geen digitale multitrack, noch computer ... dus ik neem alles in 1 take op DAT op (alles gesequenced op de sequencers van de W30 en de SY99).

Zo ... wie wil reageren?

:doei:

Ik heb alleen mijn 606 dubbel en dat komt omdat er eentje een analogue solutions mod heeft.

Verder gebruiken we bij TonyBlack veel dingen dubbel, omdat ze inderdaad te beperkt zijn. Twee 303s bijvoorbeeld. Ik zou ook wel twee SIDStations willen. En twee Filterbanks.

ik heb 2 Wavestation's (Key's en SR versie) vanwege de vele mooie sounds en slechts beperkte
opslag. (Zou er nog wel een SR bijwillen zelfs)

2 D50 (D50 & D550) zijn beide niet multi timbraal vandaar)

JD800 & JD990 (niet cht hetzelfdemaar op de ene editen en dan overzette gaat heel fijn)

Sy99 en TG 77 vanwege dezelfde reden alsdat jij 2 SY99's hebt.

Zijn er ook mensen in de zaal die van een synth er niet twee maar zelfs meer hebben?

'k heb zelf twee SY77's en dat komt ten eerste omdat ik sinds kort weer in een band speel en er niet aan moet denken dat op een dag mijn SY het door het gesjouw het gaat begeven. Nu heb ik tenminste een backup. Verder doet de drive van mijn eerste SY het niet meer en repareren kost een vermogen. Ten derde had ik voor de band een flightcase nodig. Tel dit bij elkaar op plus het feit dat ik dus voor niet al te veel geld een perfecte SY77 incl. case kon kopen en voila......

Origineel geplaatst door dekzster
Zijn er ook mensen in de zaal die van een synth er niet twee maar zelfs meer hebben?

4x MS50 :duivels:

Sorry...

Origineel geplaatst door P-Five
4x MS50 :duivels:

Sorry...
Ik moest ook meteen aan jou denken. :)

Zie het meer als luxe hoor. Als je hem meer wilt gebruiken kun je altijd nog audiosporen gebruiken.

Maar als het een ouder bakkie is of je kan niet zonder dan lijkt me 2 wel OK.
Moet je er wel de ruimte voor hebben. En geld natuurlijk.

Dan heb ik liever toch een andere synth erbij ipv 2x dezelfde.

En maar een ......... ehmmm..... neus. ;)

heb een tijdje zowel een nord modular keys als rack gehad. Waarom weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Volgens mij door een ruil. Heb er toen wel een verkocht.

Yo Danny,

Geinig te lezen dat jij ook al je takes m.b.v. W 30 (en jij dan ook die sy99,ikke heb die nie) sequenced en
dan op DAT opneemt. . . . Dat doe ik ook en bevalt mij nog steeds beter dan dat gekut op de P.C.
Zit je uuuuuuren naar zo'n Tsjernobyl-scherm te staren. . . . ik word daar niet echt vrolijk van.

Het enige wat ik ooit dubbel heb gekocht is m'n W-30, toen was m'n eerste W-30(die heb ik nog steeds)
al gepromoveerd tot KW-30, die twede heb ik later verpatst en met die cash heb ik m'n TB 303 gekocht.

Tja gaan we weer... de K4 van Kawai. Heb een toetsen versie (K4) en een rack versie (K4r)

De K4 heb ik al 12 jaar, en heb later een K4r erbij genomen om een aantal sounds afzonderlijk met externe FX af te mixen. K4 heeft interne FX en alleen stereo out, de K4r heeft geen FX en 8 individuele outs. Bepaalde geluiden kon ik daarom opeens door externe FX sturen plus eventueel een eigen compressor via de inserts. Want een een beetje compressie op sommige (zeer bruikbare) bas- en sologeluiden uit de K4r deed wonderen!

:W

Origineel geplaatst door Niel
Had vroeger twee alfa juno's, omdat ze niet multitimbraal zijn ..... precies dezelfde geheugen banks erin ....
Erg vet multilayeren dan :{

Wat deed je er precies mee dan? Dat stereo effect wat je wel eens in oude Buzz Fuzz en Promo platen hoorde?

Ik had een Nord Rack 1 waar ik een uitbereiding voor wilde kopen (4 -> 12 stemmen). Toen ik de uitbereiding op wilde halen na bestelling bij de muziekhandel zag ik een Nord Rack 2 staan voor slechts het 2 voudige bedrag van de uitbereiding. Vervolgens heb ik de Nord Rack 2 gekocht.

studio.JPG

Een tijdje was ik zeer blij met 2 Nord Racks maar het sloeg eigenlijk nergens op, dus heb ik de Rack 1 verkocht.

Twee MKS 80's en een Jupiter 6. Ik ben gewoon hebberig...

gr. Tom:D

Dubbel ? > Meer !

Dubbel ? > Meer !

4x JD 990 (vetste PCM-bak aller tijden)
4x M1000 (layeren = vet / ik wil 6 stuks = M12 )
3x Pulse (nu polyfone monoblokken)
2x TX81z (goedkoop, want more)

Back