Waarom 2 dezelfde synths?

Ik heb nu één Pulse maar ben op zoek naar een redelijk geprijsde tweede (en evt. derde of vierde ;)) voor het polyfoon gebruiken met het meest recente O.S.

How fat can you go...

meer dan vier?, iemand?

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Yo Danny,

Geinig te lezen dat jij ook al je takes m.b.v. W 30 (en jij dan ook die sy99,ikke heb die nie) sequenced en
dan op DAT opneemt. . . . Dat doe ik ook en bevalt mij nog steeds beter dan dat gekut op de P.C.
Zit je uuuuuuren naar zo'n Tsjernobyl-scherm te staren. . . . ik word daar niet echt vrolijk van.

Het enige wat ik ooit dubbel heb gekocht is m'n W-30, toen was m'n eerste W-30(die heb ik nog steeds)
al gepromoveerd tot KW-30, die twede heb ik later verpatst en met die cash heb ik m'n TB 303 gekocht.

Hey Tony ... jawel hoor, die sequencer van de W30 (of noem het een MC500) volstaat ruimschoots voor mij. Je mag dan misschien wel geen arpeggiators hebben, of shuffle of zo, maar dat wat je ECHT nodig hebt, heeft ie. tof voor je dat je de KW-optie hebt. Indertijd had ik er niet het geld voor en nu vind je die uitbreiding niet meer. Ik zie er vooral voordelen in dat je niet meer systeemdisk moet inserten wanneer je sommige handelingen hebt uitgevoerd of je geluidsbibliotheek op HDD zetten. Alleen jammer dat het OS niet meer dan 80 Mb adresseert.

De sequencer van de SY99 heeft veel weg van die van de W30 en werkt even vlot. Daarom heb ik tot nu toe nog nooit geen behoefte aan een PC-sequencer gehad. Misschien veranderen de tijden ooit, maar voorlopig ben ik tevree met wat ik heb ;)

:doei:

dubbel, tha aan 4 kom ik net niet.

Heb wel 3x de DX7, eentje als de dx7 zelfs, een tx7 en een dx200.
Nou ja 4 wel als je de fm7 meetelt :)

En waarom...tja, I love the fm sound.

Maar idd het is erg overdreven.

Ik kies er liever voor, wat fuse ook al zegt, voor een div. aan synths.

Origineel geplaatst door bambamstudio
dubbel, tha aan 4 kom ik net niet.

Heb wel 3x de DX7, eentje als de dx7 zelfs, een tx7 en een dx200.
Nou ja 4 wel als je de fm7 meetelt :)

En waarom...tja, I love the fm sound.

Ja, als je zo gaat tellen heb ik eigenlijk 4 DX7's: één maal 'the genuine', twee keer in de SY99 en ik heb ook nog ergens een Yamaha YIS503F computer in de kast staan ... heeft ook een DX7 aan boord, dacht ik ;) )

Maar idd het is erg overdreven.

Ik kies er liever voor, wat fuse ook al zegt, voor een div. aan synths.

Het is inderdaad overdreven als je met mulitrack recording kan werken, maar dat is bij mij dus niet het geval. Voor 120€ (heb ik voor de 2de SY99 betaald) en een ruil van een TR808 kon ik geen autonome HD-recorder aankopen. Zo vind ik het al minder onzinnig om twee SY's te hebben. Wel heb je natuurlijk een toestel met dezelfde klanken, dat is zo ... maar als je het initiële berichtje leest, dan weet je wat de echte reden van die tweede aankoop was (buiten dat het wel erg leuk is om 2 SY99's boven mekaar te zien staan 8~ ... maar dat is toch niet echt het belangrijkste).

ik had twee ms20's en twee philichorda's. daar heb ik van beide er een van verkocht om geld voor een andromeda bijeen te krijgen.
nu heb ik alleen nog twee crumar's ds2 omdat ik er niet aan moet denken dat ik als ik er maar een had hij/zij door materiaalpech er geen meer zou hebben.

2x crumar bit one: 1 loper en 1 sloper

De sloper is inmiddels weg en de loper is in de aanbieding voor een koper.
Maar een 2e MKS50 of superbassstation zou ik er echt wel bij willen hebben. Vette bakken!

-C-

Ik wil niks dubbel omdat en nieuw apparaat weer een nieuwe 'sound' geeft aan mijn mix. Anders blijf ik vaak in dezelfde stijl hangen.
Iedere synth ga je immers anders gebruiken/benaderen.

Ook omdat ik niet zo heel erg veel geld heb, vindt ik het zonde om dezelfde dingen te kopen.

Ik heb 2 Juno-60's.

Bijv 1 voor de bassline en de andere voor strings
Of hetzelfde melodietje en hetzelfde geluid op beide afspelen
en dan iets detunen voor megadik geluid :D

En ik kon ze gewoon goedkoop krijgen.

Origineel geplaatst door Danny
... Ik zie er vooral voordelen in dat je niet meer systeemdisk moet inserten wanneer je sommige handelingen hebt uitgevoerd of je geluidsbibliotheek op HDD zetten. ;)

Inderdaad, dat is eigenlijk het enige relaxed-te eraan. . .voor de rest is íe percies hetzelfde. :doei:

en het spaart je een boel problemen als die oude , aparte floppydrive het opeens laat afweten.
en het laden gaat sneller
en je kunt het backuppen via b.v. een cd rom
(zie ook de huidige discussie op de yahoo w30 usergroup)

3 arp avatars + odyssey en 2 axxen.

de avatars heb ik een tijdje als drie 'presets' voor gitaar gebruikt. Live was het erg onhandig om van geluid te veranderen daar ik de gitaar met twee handen bespeelde...
Later heb ik een snoer gemaakt om triophonisch te kunnen spelen, drie snaren tegelijk. Was leuk maar niet erg praktisch vanwege de onderlinge verschillen. Nu ben ik er 1 grote (semi) modulaire set van aan het maken...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dekzster
Zijn er ook mensen in de zaal die van een synth er niet twee maar zelfs meer hebben?

wij hebben 4 JD990's & 3 matrix 1000's (+een 4de matrix 6) in de studio staan

Origineel geplaatst door JazzMann
wij hebben 4 JD990's & 3 matrix 1000's (+een 4de matrix 6) in de studio staan

Belgie? :L

Dat het nog steeds in de studio staat is waarschijnlijk een overblijfsel van een late-80's early-90's syndroom. ;)

Oké, nu ff serieus dus: gebruik je die JD990/Matrixen dan voor verschillende/alle tracks? Of bouw je er 'gewoon' hele complexe geluiden mee.
Ik neem aan dat er naast deze apparaten ook voldoende andere syths e.d. mee mogen doen..........???!!!???

nu mensen met 5 of meer? Wie o wie?, samplers mag eventueel ook.

70 x Yamaha PSR serie keyboards.

NLJSCM09.GIF

josti.jpg

En die gasten heersen.

Zaterdagoefenprogramma

Eens in de twee maanden krijgt elk orkestlid individueel aandacht in een zaterdagochtendclubje van 8 à 10 personen. De leiding wil weten wat de leden er eigenlijk van brouwen en de muzikanten krijgen graag aparte aandacht.

Ze zetten hun beste beentje voor als ze moeten laten horen hoe ze solo spelen en ze blazen, toetsen of drummen ernstig mee als het gaat om hun beheersing van het samenspel.

De beoordeling en aanwezigheid worden door de leiding genoteerd op kaartjes die vervolgens de computer in gaan. Zo worden alle vorderingen geregistreerd.

Niet alleen de computer registreert, ook de musici zelf houden hun score in de gaten. Bij goede vooruitgang krijgen ze punten en wie honderd punten heeft gehaald, mag een cadeautje uitzoeken: mondharmonika, balpen of wekkerradio - wat er maar in de cadeaumand voorradig is.
Naast musiceren krijgen de orkestleden ook lesjes. Alle stekkers zijn bijvoorbeeld uit de keyboards getrokken.
Zo, zet allemaal je orgel aan.
Hij doet het niet!
Hoe weet je dat?
Het licht is uit.
Is het licht uit? Wat is er aan de hand? Waar haalt het orgel eigenlijk zijn licht vandaan?
Uit de stekker.
Verbaasde gezichten als ze de stekker los op de grond zien liggen.
Aha. Triomf.

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Back