APIC/ACPI Cubase SX

Ik had bij deze installatie ook niet de keuze gehad...

Maar kan me nog herinneren de eerste keer wel...

Maar bij de driver van je computer, kan je kiezen uit standaard PC of Uniprocessor ACPI PC e.d.
Alleen om echt APIC enabled te hebben moet je ipv hal.dll iets van halAPIC.dll hebben ofzo..

Maar ik laat het zo, nu lijkt het te werken, pas als ik problemen met IRQ's krijg ga ik weer andere dingen proberen...

Maar dat van die midex wil ik wel weten?
Is de Midex3 echt anders dan de Midex8? Of werkt Midex3 ook strak?

Ja lieve mensen.

Het klinkt misschien ongeloofwaardig maar alleen (en dan bedoel ik echt alleen) de midex3/8 werkt volgens het LTB (Lineair Time Base) principe. Dwz dat er in de midex3/8 een buffertje zit die alle midi op het juiste tijdstip naar buiten spugt. (http://www.steinberg.net/en/products/hardware/midex3/ltb/index.php?sid=0)

Al die andere hardware die dit niet heeft (dus alle hardware) zal nooit zo'n strakke midi kunnen krijgen.
En wat voor de een goed genoeg is, kan voor de ander verschrikkelijk zijn.

En in de praktijk heb ik dit uitgebreid met diverse midi controllers getest waaronder een midex8.

En ik weet echt 100% dat dit zo is.

En lullig van Steinberg dat ze niet emagic midi controllers ondersteunen. Maar da's net zoiets als een berg proberen om te zeiken.

[edit]In de midex 3 zit het dus ook dat LTB[/edit]

Dus Feedback:
Beide interfaces hebben LTB. Wat? LTB, dit is Linear Time Base, eigenlijk net zoiets als AMT (zie emagic) maar dan toegespitst op Cubase. Midex 3 heeft drie uit en één in, Midex 8, heeft 8 in en 8 uit.

en Thomann:
MIDEX 3 USB Midiinterface, 1x In / 3x Out with LTBtechnology

...praten poep?

Back