De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Het buitensoldeerseizoen is weer begonnen! Vandaag dus aan de slag met de RYO trigger expander voor de VC-Sequencer:

ed966d38-a161-4cd0-b767-58769653ad3f_zpsg7fjuqea.jpg

116545fc-0f05-4d6a-8420-dc91f34629ec_zpsyqawxsno.jpg

Fijne uitbreiding!

Mn clap is af en hij doet het. Het is een dr110 clap, maar het noise gedeelte heb ik vervangen door een atmega die ook het triggersequence gedeelte voor zijn rekening neemt.
Er zaten wat lompe fouten op het PCB ent er was het 1 en ander aan snij en kludgewerk nodig om m te overtuigen een deuntje te klappen.

70cc17d1b0275dab5ae946cd4e88ac14.jpg

0e6a99d48b1c764ad1b6c46076f7e39e.jpg

4c5356871577ca9c438251d57ca4e175.jpg

Vette clap, heb je ook audiosamples van meer claps achterelkaar gespeeld ?
Digitale noise klinkt dat wel ?, een noisegenerator heeft maar een paar onderdeetljes.

De noise van de dr110 is ook digitaal en klinkt in mijn oren hetzelfde als deze. Anyhoo hij klinkt prima hoor. Ik zal mn best doen iets van audio te presenteren, maar mijn "studio" is nogal schraal.

Je bent zelf een vetklep.

UITKIJKEN JIJ HE!

Mooie kleine module. de Bitch clap is toch Fat clap geworden begrijp ik

Ik lig er toch zo over in dubio...

Het kan nog van alles worden.

Digitale ruis die net zo goed klonk als analoge heb ik nog niet gehoord.
Inderdaad kunnen jullie zelfbouwers met gemak even die difitale ontkopplen en er een analoge op zetten. Kan op een klein printje.

Hier vind je een schema:
http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/sm/v8_noise.htm
Enkel het linkergedeelte waar 'NOISE' en 'AMP' voor staat om een witte ruis te maken.
Als jet eerst op eenbreadboard opzet, dan kan de makkelijk de beste transistor uit een set halen (een die een mooie witte ruis geeft met zo'n groot mogelijke amplitude. Daarna kan je de instelpots uitmeten en op het uiteindelijke board met vaste weerstandswaarden doen. Dan blijft het lekker klein.

Zo, ik heb maar eens een compressor in elkaar geplakt. Erg goede 1176-like compressie!

view

open

Oh, ik wist niet origineel is de boss clap digitaal noise, thnx,
en die cd4006 en een cd4070 is tog anders dan een chippie met geintegreerde noise, ik weet niet op wat voor samplerate dat werkt.

Het mooiste is : schakelaar van origineel of extern noise in.
Nu kan je de clap en je snare hetzelfde noise geven!, klinkt super met verschillende eq op je mixer, mooi phaser effect.

+ 1 Marc, analoge noise vind ik ook mooier, alhoewel als die digitale goed genoeg klink, die wel platter zal zijn, ideaal.

@ clapbouwer Fala : had je die noise via een DAC of een PWM als audio met een condensator ?, en op wat voor samplerate loopt ie presies / of niet zo presies ?

20160407_173844_HDR_zpsikeiafhe.jpg

Dubbele Barton Panel keyboard en een dubbele CGS stompboxadapter.
Dat panelkeyboard is enorm handig (want ik ben vaak te lam om mijn beatstep pro aan te sluiten).

Back