De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Zo'n Serge VCFQ lijkt me ook wel eens leuk om te bouwen.

Hier is mijn laatste knutsel:

20160320_132204_zpssl8e4slv.jpg

De Befaco Spring Reverb, ik heb hem in elkaar gezet op het Incubate festival vorig jaar. Omdat ik een andere galmveer heb, en een mening over de amp die ze gebruiken om de galmveer aan te sturen, wilde ik er eigenlijk iets "stevigers" voor gaan gebruiken, maar dat werd teveel gedoe. De darlington eindtrap (god weet waarom dat ze dat zo gedaan hebben) doet het echter wel met mijn veer, dus ik heb er een nieuwe 3914 ingezet (die was tijdens de experimenten gesneuveld), en hem "klaar" verklaard.
Het schijnt dat de oude witte frontpanels van Befaco vaak niet helemaal netjes waren, maar deze zwarte ziet er prima uit. De bouw ging verder ook probleemloos. Ben alleen niet helemaal blij met de gebruikte potmeter, de kit is ook niet echt spotgoedkoop of zo, dus daar zou ik dan net iets betere spullen voor verwachten (sockets zijn ook nogal cheapie).
Afijn, het doet het :)
De reverb komt er wel nogal plotseling in, als je hem onder CV hebt hoor je zelfs een beetje een tikje als de reverb aanspringt (zou evt ook nog mijn veer kunnen zijn, het is een ouwetje).

20160320_132212_zpsuio30tzi.jpg

Merk je nou echt verschil met die dikkere kabels qua noise?

"Merk je nou echt verschil met die dikkere kabels qua noise? "
Welnee.
Zorg ervoor dat de contacten goed klemmen. Met name de uitgang van de veer die naar een voorversteker gaat is het van belang dat de contacten van de verbinding feiloos zijn.
Dus, voordat je de kabels verbind even met alcohol goed schoonmaken en je er van te verwissen dat de contacten goed klemmen.

Eindelijk die passive attenuators bedraad, de ringmod had ik al gedaan om te testen, knoppen erop en gaan.
20160323_214917_zpsusbwjvhj.jpg

Ringmods zijn gaaf. :okdan:

Hele goed vraag, bob303vs909. Ik was al lang op zoek naar een goedkope manier op zelf schakelingen te ontwerpen en snel en goedkoop in een rack te krijgen. En dit is het dan , maar dan toch maar met een aluminium frontje.

Een compact antwoord: met FrontDesigner30, ik heb het raster ingesteld op 1/10 inch en het center van het raster in het middelpunt in het frontje De gaatjes vallen dan samen met je gaatjes in het board. Het frontje is 4cm breed.

SRPP mooi geworden, die ringmodulator

Een leuke alternatieve manier om een ringmodulator te gebruiken is door één kanaal aan te sturen met een puls of PWM en op het ander kanaal zet je een zaagtand, een sinus of wat je maar wilt, van de zelfde oscillator, (of gesynct). Het signaal word dan geïnverteerd door de puls breedte. Ook leuk om te bekijken met een scoop.

Laatst gewijzigd:
Gisteren heb ik op een kanaal een bassdrum gedaan, en op het andere kanaal een gesequenced loopje, geinig voor de percussieve geluidjes met toonhoogte.

Gisteren binnengekregen en meteen in elkaar geklust
Ginko Synthese Waveslicer, super simpele build, en een tof ding!
Edit:
Zowel flickr als youtube krijg ik niet aan de gang, later even corrigeren.

Laatst gewijzigd:
Poging 2

Random inputs uit de Buchla 208 random in startpositie en sequenced cv in lengte. Weather Report sample.

Extra space

Extra space

De paasdagen goed benut. Huidige rack was vol waardoor het diy stil kwam te liggen. mdf met witte Plastidip buitenkant en zwart binnen. Was even bang dat dit erg kwetsbaar was maar valt mee tot dusver. Onderzijde rack iets verhoogd zodat de Beatstep eronder past en wat led verlichting ingebouwd. :P

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 97
Fraai! Is dat nou plastidip uit een spuitbus, of zet je dat met de kwast op? Moet best een dikke laag zijn toch?

Een tijdje geleden had ik bij Dealextreme ringvormige LED modules gekocht, waarschijnlijk bedoeld voor petmansen om hun barrels te pimpen, afijn gisteren maar eens 1 uitgeprobeerd:
Eerst met 12V (10 ohm weerstand ertussen gehangen), oohhh look at all the pretty lights:
20160330_214229_zpsxgklamrv.jpg

Auw:
20160330_214242_zpsf0i1xpns.jpg

Volgens mij verstookt ie hier 3-4watt, heel erg fel in ieder geval, en hij wordt amper warm, hier zou ik hem wel op durven gebruiken (volgens de chinese spec is ie natuurlijk iets van 10 watt of zo, yeah right). Prima om dichtbij foto's te nemen met je telefoon:
20160330_214317_zpsqklyhv74.jpg

Simpele (en goedkoop):
Dit is hem

Maar ik denk niet dat ie het bij 18W lang vol zal houden......Chinese watten

ik heb een kleine liggen met allemaal kleur ledjes. met een arduino leuk om rond te laten draaien.
moet m nog ergens inbouwen :)

Back