De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

"en die cd4006 en een cd4070 is tog anders dan een chippie met geintegreerde noise, ik weet niet op wat voor samplerate dat werkt."

Zo'n ruischip bevat een n-bit schuif register en een XOR poorten, Net zoals dat met een CD4007/70 combinatie wordt gemaakt. Wel heeft het een langer schuifregister waardoor de herhaling.patroon wat langer duurt. Het ding stuur je aan met een clockpuls of hebben intern dat al.

Ja de noisegenerator van de dr-110 klinkt behoorlijk loopy. Dat maakt natuurlijk niks uit omdat die loop een stuk langer duurt dan de clap klinkt.

De noise uit die ATmega klinkt wat dat betreft meer als transistor noise dan die 4006/4070 combi (in mijn oren).

Maar goed, CD4006 kon ik werkelijk niet vinden in SOIC dus ik moest zowiezo iets anders verzinnen. Het eerste plan was om de code op een SOIC ATtiny45 te zetten. Met ISP header zou dat bijna net zoveel ruimte op het PCB innemen als een ATmega die je gewoon op je Uno programmeert.
Dat is voor de gemiddelde knutselaar ook beter te verhapstukken dan met ISP spul aan de gang gaan en ik verkoop graag PCBs aan ze om mijn eigen knutselarij te bekostigen. Da's dus ook een overweging.

Dit is de code tot dusver. De noise komt uit D8, pin 14 op een ATmega. Probeer het eens :okdan:

Attachments

• BITCHCLAP_seq5.zip
    1,9 KB · Bekeken: 118
Barton Rando Chordo
20160407_213407_HDR_zpshrtepzsc.jpg

Geinig ding.

Dit is de code tot dusver. De noise komt uit D8, pin 14 op een ATmega. Probeer het eens :okdan:

Die code komt me bekend voor, die heb ik ook. en is de snelste soft schuifregister ruis die je uit een Arduino kan halen. Kan je zo in een arduino uno bordje schieten. Met een RC netwerkje er achter heb je gelijk ruis

Bedankt voor het delen van de code, moet we vaker doen.

Sja ik heb de ruis dan ook gewoon gevonden op het internet. Beetje triggers erin geschreven en Timo heeft het fatsoenlijk werkend gemaakt.

Jarno gaat helemaal los joh, mooi die wilde graphics!

Maar goed, CD4006 kon ik werkelijk niet vinden in SOIC dus ik moest zowiezo iets anders verzinnen.
Mocht je alsnog voor die CD4006 willen gaan: op Muffs heeft iemand (Jasonl) een Wasp nagemaakt (Jasper), hij gebruikt die CD4006 ook voor het noise gedeelte. Was inderdaad lastig aan te komen, maar hij heeft 'm denk ik nu hiervandaan:

http://www.utsource.net/ic-datasheet/CD4006-106883.html

Bugbrand gaf aan dat hij een batch van Aliexpress heeft gehaald, dus misschien is dat ook nog een optie (en afwachten of ze echt zijn en het doen natuurlijk... :D).

@Jarno: vette shizzle, goed bezig!

Ik heb gister een DUKTIG in elkaar gezet, of telt dat niet?

Dual Universal Kontrol Transient Interval Generator? Schijnt wel een toffe module te zijn :)

Ja, de Ikea Dual Universal Kontrol Transient Interval Generator.

Onze kinderen hebben daar erg veel mee gespeeld, op een gegeven moment werd het wel meer werkbank dan keuken, maar soit.
Het enorme schattige theeserviesje ging niet zo lang mee, maar dat wisten we, we hebben namelijk een marmeren vloer.....

Mocht je alsnog voor die CD4006 willen gaan: op Muffs heeft iemand (Jasonl) een Wasp nagemaakt (Jasper), hij gebruikt die CD4006 ook voor het noise gedeelte. Was inderdaad lastig aan te komen, maar hij heeft 'm denk ik nu hiervandaan:

http://www.utsource.net/ic-datasheet/CD4006-106883.html

Bugbrand gaf aan dat hij een batch van Aliexpress heeft gehaald, dus misschien is dat ook nog een optie (en afwachten of ze echt zijn en het doen natuurlijk...

Mja das DIP14 in plaats van SOIC14. En ik ben erg tevreden met hoe tie nu klinkt.
Desalniettemin bedankt voor de tippie!

Kudos! Dat is gaaf, viel't mee of tegen?
Sinds dit weekend heb ik twee braids PCBs (ruilactie op muffwiggler), dus ik moet er ook eens aan.

Kudos! Dat is gaaf, viel't mee of tegen?
Sinds dit weekend heb ik twee braids PCBs (ruilactie op muffwiggler), dus ik moet er ook eens aan.

Uhm, wat zal ik zeggen. Met de goede tools (angled face tip voor drag solderen bv) en veel flux valt het solderen van de chips reuze mee. Pencil tip voor al het kleine spul, goeie loep (een voor het solderen en een voor het controleren van de solder joints). En een officiƫle st/link en windows computer maakt het ook allemaal een stuk eenvoudiger. Vond het achteraf gezien goed te doen. Heb nog wat andere MI pcb's liggen....

Back