The Namm show 2016

Roland zou een system 8 uitbrengen,8 voices,plug-out,49 keys.
En een Roland sampler.

Op zich zou ik een sampler in de Aira lijn niet zo vreemd vinden, maar de informatie die in de geruchten gegeven is vind ik zo onwaarschijnlijk dat ik het vooralsnog niet serieus kan nemen.

Een system-8 zou, afhankelijk van de uiteindelijke specificaties, hier wel welkom zijn.

Dat was toch gewoon een one-off van iemand die voor allerhande plugins controllers bouwt?

http://www.synth-project.de/diva.html

Niet echt een hardware synth als je er alsnog zelf een PC aan moet haken/in moet duwen ;)

dat wist ik niet, ik dacht dat ik toen echt op de uhe stand zo'n prototype zat te testen. Dat ziet er trouwens wel erg vet uit die midi controller zo op die site :okdan:

Verwacht eigenlijk niet veel.. Meestal is de NAMM voor de wat meer alternatieve bedrijven om met iets naar buiten komen, ze mogen wat dat betreft mij verrassen. Wat die Kassettenspieler van Waldorf betreft hoop dat het waar is maar volgens mij is het een troll.

Hoeveel analoge synths moeten er zijn in hemelsnaam? Persoonlijk heb ik er meer dan genoeg.

Ik hoop echt op iets anders moois zoals FM of granulair of whatever...als het maar veel (grote) knoppen en toetsen heeft :D

Yamaha komt met een nieuwe fm variant gecombineerd met awm, variant op de SY99 lijkt wel.

Een soort nieuwe SY77 SY99 is altijd welkom!
Ik heb nog een SY77 en die blaast veel andere synths weg. Jammer genoeg een nachtmerrie om te programmeren.

Hoeveel analoge synths moeten er zijn in hemelsnaam? Persoonlijk heb ik er meer dan genoeg.

Ik hoop echt op iets anders moois zoals FM of granulair of whatever...als het maar veel (grote) knoppen en toetsen heeft :D

Ik denk dat we nu ook in een momentum zitten waarbij er een markt is voor analoge poly bakken zonder 'te veel' limitaties. Iets wat fabrikanten tot voorheen niet meer durfde te bouwen.

Enige wat ik interssant zou vinden zijn nieuwe cem/ssm chips. Maar dan 8 voudig in 1 chip met het geluid van vroeger.

Ook zou ik graag IC's zien waar een complete channelstrip in 1 chip zit. Volgens mij moet je dan een analoge mixers kunnen maken die net zo compact en uitgebreidt is als een digital maar met een compleet analoog pad.

Maar de markt is hier allemaal te klein voor vrees ik.

Sem Plus eurorack

Sem Plus eurorack

Hiehaaa

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    84,5 KB · Bekeken: 64
Back