The Namm show 2016

Ik doe het nog steeds op een Virus-C, dus ik heb misschien geen recht van spreken. ;)

dan is een ti een geweldige upgrade voor jou!

Ik vind de TI een prachtbak, maar meer kracht/drive zou er wel in mogen zitten. Als je het rauwe geluid van moderne hardware en plugin VA's hoort (System-1, Diva, Serum om er een paar te noemen) dan blijft de Virus daar toch wel een beetje achter. Uiteindelijk wordt dat grotendeels gecompenseerd door de enorme hoeveelheid opties/sound design tools en prima effectensectie maar een TI3 met verbeterde virtuele componenten zou zeker welkom zijn.

Ik vind de TI een prachtbak, maar meer kracht/drive zou er wel in mogen zitten. Als je het rauwe geluid van moderne hardware en plugin VA's hoort (System-1, Diva, Serum om er een paar te noemen) dan blijft de Virus daar toch wel een beetje achter. Uiteindelijk wordt dat grotendeels gecompenseerd door de enorme hoeveelheid opties/sound design tools en prima effectensectie maar een TI3 met verbeterde virtuele componenten zou zeker welkom zijn.

ja daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, het ontbreken van druk in het laag maakt het de perfecte trance mid sound synth. het heeft zijn complete eigen sound karakter en in het midden van het eq gebied is de virus sound enorm herkenbaar. Voor druk in het laag zijn er al genoeg alternatieven. De virus sound is wat mij betreft wel heilig zoals die nu is :D

Laatst gewijzigd:
Nou ja, op zich niets wat ze tegenhoudt een paar nieuwe oscillators of oscillator modes te introduceren die dat toevoegen naast de bestaande natuurlijk. Zou hem alleen maar nóg veelzijdiger en breder inzetbaar maken.

Maar goed, ik heb mijn TI2 nog maar een paar maanden en er valt nog genoeg te ontdekken dus op zich vind ik het ook wel even goed zo eigenlijk.

Kwestie van smaak. Ik vind dat rauwe geluid juist niet veel. Echter zou ik de klank van de System 1 en plugins eerder veel "brighter' dan de Virus noemen. Geef mij de Virus nog maar.

Three new Pocket Operators drop on Jan 21st
ARCADE - im guessing a chip tuney sid64 type synth
ROBOT - im guessing the drum synth from the op-1
OFFICE - no fvking clue

Coming soon: PO-XA – Digital “singer” – voice synth.
Coming soon: PO-XB – For composition

Tot zover de geruchten. Ik hoop vooral op een update voor de op-1 en wie weet een ipad app hiervoor :)

Hmm, voice synth zou leuk zijn. Ik heb het afgelopen jaar veel lopen klooien met voice synthesis (formants, chip speech, alter ego, vocaloid) en voor mijn gevoel is dat nog een stuk in het synth landschap waar relatief weinig mee gedaan wordt en nog heeel veel te halen valt.

Iemand nog een controllertje? Roland A-01

Attachments

• 944086_1138815939503210_8850645441129135459_n.jpg
    944086_1138815939503210_8850645441129135459_n.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 65
Kwestie van smaak. Ik vind dat rauwe geluid juist niet veel. Echter zou ik de klank van de System 1 en plugins eerder veel "brighter' dan de Virus noemen. Geef mij de Virus nog maar.

Inderdaad. Ik vind de Virus wanneer je hem goed programmeert, een geheel eigen karakter hebben.

Wel een controller met CV/Gate

https://www.youtube.com/watch?v=cYxIB27xB9o

Take control of your musical setup with the A-01 Controller and Generator. Connect your gear using standard MIDI, hook up to your computer-based DAW with USB MIDI or play music apps on tablets and smartphones via Bluetooth. You can also drive vintage synthesizers and modular synths via the CV/Gate outputs and step-sequencer. Along with the knob and ribbon controllers, the A-01 also includes an 8-bit monophonic synth engine for creating distinctive synth tones.

Het zal wel zijn omdat ik wellicht iets te verwend ben door een echte, maar wat klinkt die Rhodes en DX7 op het ding nergens naar. Ik hoor de samples loopen.

Back