TX81Z of TX802

de TX802 is de rack versie van de dx7II, 8x multitimbraal, 16 stemmig... deze heeft alleen sinus als waves
de TX81Z heeft 8 sinus varianten, 8 stemmig en is ook 8x multitimbraal (monophone dus)

als je van plan bent 1 van de 2 te kopen in de toekomst adviseer ik je de TX802, gezien de polyphony, ik neem aan dat het je alleen om de presets gaat, zelf proggen lijkt me in het begin niet iets waar je je mee bezig zult houden... :)

Origineel geplaatst door 6 trak
de TX802 is de rack versie van de dx7II, 8x multitimbraal, 16 stemmig... deze heeft alleen sinus als waves
de TX81Z heeft 8 sinus varianten, 8 stemmig en is ook 8x multitimbraal (monophone dus)

als je van plan bent 1 van de 2 te kopen in de toekomst adviseer ik je de TX802, gezien de polyphony, ik neem aan dat het je alleen om de presets gaat, zelf proggen lijkt me in het begin niet iets waar je je mee bezig zult houden... :)

Inderdaad, de TX802 is de DX7II-rack waar de TX81Z de rackversie is van de DX11. Ik zou voor de TX802 gaan. De sinusvarianten geven meer complexe harmonischen als modulator (ook terug te vinden in de SY-serie), maar dat voordeel weegt niet op tegen de dubbele polyfonie van de 802.

Hou er wel rekening mee dat geen één van deze twee modules gemakkelijk te programmeren valt. Daar waar de keyboardversies al moeilijk waren, zijn deze een echte hel. Ik heb indertijd zo'n 802 willen aankopen, maar ben er vanaf gebleven omwille van de hoge graad van gebruikersonvriendelijkheid.

Als je'm vindt, zou ik eerder voor een DX7II (FD) keyboard versie gaan.

Succes

:doei:

Re: TX81Z of TX802

Origineel geplaatst door Slipperman
tja voor welke zou jij nu gaan? de TX81z of de TX802...

Pfoeh nou ik heb een TX81Z gehad maar ik had het geduld er niet voor om eigen geluiden te maken, AAARGH!!
dus heb ik hem snel weer wegggedaan...

voor mij nooit meer iets zonder knoppen...:D

Anders is er een editor met random functie. Zodat ie steeds nieuwe geluiden genereerd. Makkelijk als je zelf geen zin hebt om de geluiden te maken.

Tx81z rules voor percussie.

Origineel geplaatst door justin
Anders is er een editor met random functie. Zodat ie steeds nieuwe geluiden genereerd. Makkelijk als je zelf geen zin hebt om de geluiden te maken.
dat valt vies tegen... dan mag je vele malen op de random button drukken (until de TX lockes up ;)) en dan nog moet je het handmatig bijwerken tot iets zinnigs...

de TX is zeker gaaf voor drumsounds...

hmm tx802 dus :D ok bedankt :) kan wel editor vinden ervoor en als sounddiver me bevalt dan nemen we dat in huis :) (maar dan moet er wel eerst goede ondersteuning zijn voor de akai MP80 en de DMC MX8)

Editor.. en natuurlijk de zoveel-duizenden patches die rondzwerven op 't net :).

zitten vast wel wat Genesis-presets bij :D.

Origineel geplaatst door Danny
:confused: Is dit een vraagje voor mij :confused:

Nee :confused:

Slipperman.

Origineel geplaatst door bikkel
Kun jij zijn sig nog lezen dan?

Jawel hoor ... toch niet moeilijk :confused:
<hax0r>hArDw4r3: Al3sIs MmT8 s3QuEnc3R |b3HriNgEr hPs3000 |Dm©m><8 p4TcHbAy | 3nSonIq vF>< | r0lAnD j><1, M160 mI><3R, sC155 | yAm4Ha pSr 70</hax0r>

staat voor ...

<HAXOR> Hardware: Alesis MMT8 Sequencer | Behringer HPS3000 | DMCM X8 Patchbay | Ensoniq VFX | Roland JX1, M160 mixer, SC155 | Yamaha PSR70</HAXOR>

Ik zie daar nergens een DX7 in ;)

:doei:

Ik heb ooit 'n TX81z gehad en nu heb ik 'n TX802. Het zijn allebei best wel bitches om te programmeren, hoewel het met die TX802 nog wel meevalt. FM is gewoon vrij ingewikkeld, maar het menu-systeem van de 802 is niet debiel onlogisch ofzo. De TX81z heeft 'n stuk minder knoppen en 'n kleiner display, dus dat maakt het niet eenvoudiger.

Ik moet zeggen dat ik FM niet programmeer met het idee dat ik van tevoren weet wat er gaat gebeuren ofzo. Hooguit dat je uitzoekt welke operator het geluid (preset) zo schel maakt ofzo, en dat je die dan harder of zachter zet. Ik gebruik FM alleen voor freaky pads en ambient geluiden, en natuurlijk rare percussie dingetjes en sub-bassen. Denk Autechre. Meestal begin ik met 'n geluid dat qua envelope 'n beetje overeenkomt met wat ik wil doen (dus of pad, of percussie, of bass...), en ga ik vervolgens net zo lang met operators zitten kutten tot het leuk klinkt. Niet vergeten er 'n dikke klodder effecten overheen te gooien.

De 'alternate' functie die beide bakjes hebben is trouwens te gek. Voer 'm 'n sequence 16e noten en je hebt 'n soort maffe stepsequence met op elke step 'n ander geluidje, met andere pitch/volume/output instelling.

Origineel geplaatst door 6 trak
je sig is idd wel wat nerdy slipper... als ik zo vrij mag zijn 8)

die van bambam dan al gezien :engel: zijn hele gearlist in haxor :p

maar nee heb geen DX7. Ik gebruik FM7 en de PSR70 bevat FMsynthese (niet edit baar overigens)

Back