Artificial Dreams From The Deep

Mooi! Ik vind hem vanaf 2 minuten ongeveer als dat drumloopje erin komt (trouwens fijn drumloopje ja) erg tof en na 4 minuten vind ik hem echt een beetje een andere (duistere) sfeer krijgen. Misschien een idee om dat uit elkaar te trekken en er 2 nummers van te maken? Ook al gebruik je dezelfde soort geluiden vind ik het een beetje als 2 verschillende tracks over komen. Verder tof gedaan, een goede welcome back! Meer van dit graag!

Dank je voor je comment Krek,

Het was ook mijn eerste "opzet" en moet het geheel nog even op mij af laten komen.... aangezien ik al lange tijd niets meer gemaakt had wou ik het dus "delen" en zo wellicht nieuwe ideeën op te doen (het extern plaatsen geeft het wat afstand) plus feedback is altijd fijn natuurlijk :)

Maar ik was gisteravond wat aan het denken geslagen.......

Ik heb eens (in eerste opzet) voor een Nederlands radiostation een mix gemaakt van 15minuten van diverse tracks die ik gemaakt heb die ik weer opnieuw voor de mix in elkaar heb gezet (incl nieuwe stukken)
(deze mix is later via vriendelijk mede forumlid vcovca nog eens uitgezonden en is naderhand nog in Engeland radioaktief geweest)
Nu wil ik (dat is het idee tenminste mits de tijd dit toelaat) proberen om een 45min 1 uur mix te gaan maken (zoals men vroeger wel eens deed) met duistere ambient drone acid techno en abstrakte pielers.
Dit is echt gigantisch veel werk (mede ook omdat er een verhaallijn in moet zitten)

Dus ja, zou er twee nummers van kunnen maken (wel met een andere drumloop en een die ik in eerste instantie in gedachte had) maar ik denk dat ik voor de langere optie ga.
Wordt dus meer :D

Ik merk dat dit stijltje me blijft aanspreken. tegelijk denk ik ook dat je in deze stijl betere trakcs hebt geproduceerd. Ik denk bijvoorbeeld even aan je inzending voor de contest 2014 (die als winnaar uit de bus is gekomen). Het gebruik van de Paul Hardcastle samples is naar mijn smaak ook net even iets te obvious. Past op zich heel erg goed, maar de vocal is gewoon te bekend om het net dat beetje extra te geven. Er zijn vast wel docu's op YouTube te vinden waarin dezelfde boodschap wordt gebracht, maar in een onbekende vorm. Niet te snel tevreden zijn Daniël :).

Grappig dat je de winnende inzending aanhaalt :) Mijn eerste opzet* (moet ergens staan in de conversatie toen) toen was om de PHC samples te gebruiken maar aangezien het wellicht te confronterend zou zijn tijdens de Kerstperiode en niet echt paste binnen een contest heb ik besloten het anders te doen....dit was echter in het begin waardoor ik de inzending anders heb kunnen formuleren... the rest is history :)

Ik heb idd wel wat meer in deze stijl gemaakt (AF) was dan ook wel weer eens tijd om weer eens iets hiermee te doen, of het beter is? ik hoor altijd aan "afgemaakte" projecten dingen die ik zou hebben willen veranderen of nu anders zou hebben gedaan.... dit is een ook niet af iets (wanneer is het wel af?) Ben niet snel tevreden, volgens mij ook mijn zwaarste criticus maar weet dat ik niet allemansmuziek/muzak kan maken (dat is onmogelijk en ook niet mijn doelstelling)

De "19" sample is imo en helaas erg relevant en paste dan ook imo goed in het verhaal en geeft net even die focus die het nodig heeft.

Maar zoals met alles, als het verhaal overkomt dan is het goed ook al denk je daar zelf anders over denk ik dan maar. Maar nee, ik ben niet gauw tevreden.

:okdan: Hier oude Humanoid/Smart Systems/Indo Tribe/Yage nog voor FSOL garde :) (ja ben al zo oud) :D

Hehe. Nou ik ben ook de jongste niet meer hoor..

Maar eh, toch vraag ik me een beetje af waarom je die sample loop hebt gebruikt van FSOL?
Het is namelijk een behoorlijk sfeer bepalend geluid en kenmerkend voor FSOL..

Ha die Arv :okdan: Oude garde present :beard:

Ik was opzoek naar een eerder gemaakte drumloop (ergens in mijn nu totaal chaos verworden harddisk backup horror) Uch/hoest/veel terrabyte en ik ben behoorlijk chaotisch qua dat soort dingen..... :beard:

Die loop en deze sample lijken redelijk op elkaar qua structuur, ik heb deze FSOL loop dan ook even "geleend" totdat ik die andere heb gevonden. (dat is eigenlijk het verhaal) Was ook nog niet helemaal klaar.
Ik moest van mezelf ook even afstand nemen van het geheel en wat feedback meenemen, deze "AF" projecten hebben vaak een behoorlijke lading en wil dat goed hebben.

Dat is dus het verhaal van de FSOL loop in deze (niet echt heel spannend) :geslaagd:

Hey cool WareHousegroove, dat wil zeggen dat je de sound al lekker onder de knie hebt. Die sound (FSOL) vind ik overigens niet de makkelijkste.. Ik heb ook wel is pogingen gedaan, maar omdat ze (FSOL) zo enorm veel gebruik maken van hun eigen back-catalog is het onvoorstelbaar hoe ze het voor elkaar kregen.
Heb jij ook zo een grote library van dingen waar je uit kunt putten?

Met name Brian heeft ontzettend veel gemaakt (niet van alles even veel kan genieten) maar er zal gerust best wel veel materiaal zijn :)
Wat ik ook begreep is dat ze (net als Richard James) eigen instrumenten hebben (homemade gear) en dat is lastig te repliceren vrees ik :)
Ik heb jouw vraag soort van in je eigen topic al beantwoord :) maar ja, ik heb een grote libary...... op het moment dat ik geen inspiratie heb om nummers te bouwen neem ik dingen op, speel ze in, bewerk ze enz... op het moment dat ik met iets bezig ben kan ik dan een eerder gemaakte sound pakken en deze weer her bewerken waar nodig.... het is alleen "nu" een zooitje (vandaar dat ik ook even iets anders heb genomen) ...
Dus als ik niet bezig ben doe ik andere dingen die "handig" kunnen zijn. Weet dan ook nooit precies hoe lang ik met iets bezig ben.

Back