Schuine plankdragers voor Synths e.d....waar te koop?

Ja zeker, ik heb er wel een extra gaatje bij geboord om de hoek wat steiler te maken.
Bevalt prima :)

Attachments

• IMG_8753.jpg
    IMG_8753.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 206
Ik gebruik ze ook. Echt top!! En super flexibel. Ik begin met een haakse drager (90°) en dan stapsgewijs verder naar boven in 3 etages naar 60°. Dat is ook ook de kleinste hoek die zonder boren mogelijk is. Maar als ik het over zou doen had ik ze ook steiler laten hellen.

Is echt enorm solide.. mits je muur van steen is. Giboblokken of gasbeton moet je wel mee uitkijken, kun je niet te zwaar belasten.
Er is hier op SF een verhaal wat de ronde doet waar helaas het hele rack inclusief muur naar beneden kwam maar met goede verankering in een stenen, of stevige houten muur geen enkel probleem.

Gebruik ze zelf trouwens ook op een muur van gasbeton maar dan hou ik wel rekening met het gewicht, geen Oberheims of CSen daar zeg maar. :)

Laatst gewijzigd:
Ah...dat kan dus. Ziet er goed uit. Die planken heb je zelf gemaakt neem ik aan? Dat ga ik ook doen maar dan in het wit.
Ja heb zelf planken gemaakt van underlayment en opstaand randje erop gelijmd.
Ik zou geen splaanplaat of iets dergelijks gebruiken.
Zoals je kunt zien op de foto heb ik er zelfs een Ensoniq ESQ1 erop staan.
Aardig zware jongen 8)

wat een heerlijk muurtje subselector :halleluja:

Vensterbanken met zo'n afwerkrandje zijn ook handig. Je gebruikt 'um voor je gear alleen op z'n kop.
8819747160094.png

Ik heb dat op twee manieren opgelost: In het voorste gaatje van de dragers een M6 boutje (6cm)+moertje geschroefd en daaroverheen een stukje krimpkous (om beschadiging van de apparatuur te voorkomen).

Ook heb ik deze besteld. Enige nadeel is dat dit rooster alleen horizontaal aan de (standaard) wandrails kan worden bevestigd tenzij je een stukje van het draagdeel afzaagd (wat ik heb gedaan) of een sleufje in de muur freest (dus niet gedaan). Verder moet je de afstand van de wandrails goed afstellen om dat je anders het rooster er niet in krijgt. :engel:

Dit met de vensterbanken had ik zelf nog niet bedacht, maar ook een uitstekend alternatief (mompeld iets van als-ik-dit-eerder-had-geweten...).

JurgeN

Back