iemand ervaring met Roland tr-8

-gatlelijk
-weinig geheugen
-maar 16 ab patterns
- scatter verdient een hamer en een snelle dood
-geen display (zoals de tr 707 bijvoorbeeld)
-leds zijn zelfs op hun zachtst nog te fel naar mijn smaak

Op een forum stel je vragen die niet te vinden zijn op zoekmachines. Feitjesvragen van het type "wat is de polyfonie van een Jupiter 8" horen niet op een forum thuis en waarom zou je niet eerst een minuutje Googlen? Sneller dan een uur wachten op een humeurig antwoord op een forum waar je mogelijk alsnog niet verder mee geholpen bent.

Hey Yoosje, Ff offtopic maar :

1. Is jouw visie over een forum, maar geen standaard gegeven. Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
2. 'Humeurig' is jouw interpretatie. Ik was woest. ;)
3. Je pareert mijn 'kritiek' ook maar mooi...en daar help je ook niet mee, toch ?

:doei:

-gatlelijk
-weinig geheugen
-maar 16 ab patterns

Mmm, daar had de System1 naar mijn gevoel ook wat last van. Maar vond hem wel goed klinken. En das dan voor mij wel het allerbelangrijkste.

Ja heb de tr8 ook nog.
Maar men vroeg de kleine kantjes :)

Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat hij niet echt in mijn workflow paste en ik, na een kortstondige flirt met de classic techno/acid geluidjes, toch niet echt meer geboeid kon raken door de x0x sound. Maar ik blijf erbij dat je voor een hands-on rosbak voor live of jammen niet snel een betere zult vinden.

Hey Yoosje, Ff offtopic maar :
1. Is jouw visie over een forum, maar geen standaard gegeven. Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
Feitjesvragen zijn geen domme vragen, feitjesvragen zijn voornamelijk inefficiënte vragen.
2. 'Humeurig' is jouw interpretatie. Ik was woest. ;)
Humeurig was bedoeld als term voor de eerste persoon die een antwoord geeft in de zin van "nou, dit kon je ook wel zelf even met Google vinden".
3. Je pareert mijn 'kritiek' ook maar mooi...en daar help je ook niet mee, toch ?
Ter lering ende vermaeck van jou en de topicstarter en de toeschouwers :P ik gooi 't op mijn ex-moderatorschap.

Om toch nog wat waarde toe te voegen aan deze post: een andere mogelijkheid met de USB-poort is 'm aansluiten op de andere Aira-gear van Roland, maar dan moet je dus het hele setje aan gaan schaffen - TB3, VT3, TR8, MX1.

Ik heb een TR8 hier staan met een echte oude SH101 en een x0xb0x. Ik heb zelf meerdere malen het groovebox-verhaal geprobeerd - RM1x, MC307. Waar ik zelf nog het meest mee uit de voeten kon was een MPC1000 en da's niet eens een echte groovebox. Ik vind een TR8 een hele leuke vervanger voor een Novation Drumstation - voor mij ga ik het apparaat niet meer maken dan dat het is, een leuke bak met klassieke geluiden waar patroontjes op maken intuitief en heel direct werkt. Dat is wat voor mij werkt; voor sequencers heb ik geen trek meer in kleine krappe displays. Als je jezelf daarin herkent heb je wellicht wat aan dat advies; niemand kan het voor je bepalen.

Als je meer wil dan dat in x0x-vorm, ga dan voor een Rytm.

Je kunt het ding ook gewoon 2ehands kopen, de kans zit er dik in dat je 'm voor dat geld ook weer kwijt kan, al is het aanbod van de TR8 wel redelijk royaal, dus dat kan er voor zorgen dat het langer duurt.

Hebben die firmware updates nog extra dingen of mogelijkheden op geleverd ?
Wat is zijn de alternatief als drum computer ?

Er komen helaas maar heel weinig updates en geen expansies. Ik denk dat Roland hem heeft verbannen. Er was laatst nog wel een hele kleine update, maar dat voegde niet veel toe dacht ik. De 707 en 606 expansie is wel de moeite waard maar wel duur.

Ik heb de TR-8 ook al een hele tijd en vind het nog steeds een tof ding. Klinkt prima en lekker om snel ritmes mee te maken. De effecten klinken echter niet goed. De delay en reverb zijn zeer ondermaats. Persoonlijk vind ik hem beter klinken dan de nieuwe TR08, maar andere denken daar weer anders over. Fijne is dat je alle knoppen on board hebt en geen menu's door moet om dingen te kunnen tweaken.

De laatste update geeft gebruikers de mogelijkheid om de usb input op alle bitrates te gebruiken.
Een alternatief is wellicht de tr-09. voor 300 euro een nieuwe in huis.

-gatlelijk
-weinig geheugen
-maar 16 ab patterns
-geen display (zoals de tr 707 bijvoorbeeld)

Ja ik vind die snot groene Rolands ook spuuglelijk 8o)

Back