Hey Yoosje, Ff offtopic maar :
1. Is jouw visie over een forum, maar geen standaard gegeven. Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
Feitjesvragen zijn geen domme vragen, feitjesvragen zijn voornamelijk inefficiënte vragen.
2. 'Humeurig' is jouw interpretatie. Ik was woest.
Humeurig was bedoeld als term voor de eerste persoon die een antwoord geeft in de zin van "nou, dit kon je ook wel zelf even met Google vinden".
3. Je pareert mijn 'kritiek' ook maar mooi...en daar help je ook niet mee, toch ?
Ter lering ende vermaeck van jou en de topicstarter en de toeschouwers

ik gooi 't op mijn ex-moderatorschap.
Om toch nog wat waarde toe te voegen aan deze post: een andere mogelijkheid met de USB-poort is 'm aansluiten op de andere Aira-gear van Roland, maar dan moet je dus het hele setje aan gaan schaffen - TB3, VT3, TR8, MX1.
Ik heb een TR8 hier staan met een echte oude SH101 en een x0xb0x. Ik heb zelf meerdere malen het groovebox-verhaal geprobeerd - RM1x, MC307. Waar ik zelf nog het meest mee uit de voeten kon was een MPC1000 en da's niet eens een echte groovebox. Ik vind een TR8 een hele leuke vervanger voor een Novation Drumstation - voor mij ga ik het apparaat niet meer maken dan dat het is, een leuke bak met klassieke geluiden waar patroontjes op maken intuitief en heel direct werkt. Dat is wat voor mij werkt; voor sequencers heb ik geen trek meer in kleine krappe displays. Als je jezelf daarin herkent heb je wellicht wat aan dat advies; niemand kan het voor je bepalen.
Als je meer wil dan dat in x0x-vorm, ga dan voor een Rytm.
Je kunt het ding ook gewoon 2ehands kopen, de kans zit er dik in dat je 'm voor dat geld ook weer kwijt kan, al is het aanbod van de TR8 wel redelijk royaal, dus dat kan er voor zorgen dat het langer duurt.