Wie gebruikt er nog 12 Bit Samplers ??

Origineel geplaatst door jes303
waar ik eigenlijk naar benieuwd ben is of je makkelijker, sneller en flexibeler kan werken op een s950, s1000 of s2000?

De S-612, die was lekker snel. Vooral omdat er niet veel mee kon. :D
Maar wat vooral snel was, was het bepalen van begin- en eindpunt van je loop, simpelweg met 2 slidertjes.
Dat zouden ze vaker moeten doen.

Origineel geplaatst door Digimod
ben bezig met een website over 12 bit samplers en wilde wat informatie
verzamelen , daarom mijn vraag...

kan ik die site ergens bekijken? lijkt me wel intressant... en zo te zien zijn er wel meer...

grtz n_n

Origineel geplaatst door korgkonijn
kan ik die site ergens bekijken? lijkt me wel intressant... en zo te zien zijn er wel meer...

grtz n_n

Sorry ben nog steeds bezig met de site....:)

laat je het weten als 'ie af is en we het kunnen bekijken?

telt een amiga 500 of 1200 ook mee? :D

[EDIT]

oww shit, dit zal me leren niet de ganse thread te lezen... stond al vermeld...
en was 8 bit of zow
:stupid

[/EDIT]

Origineel geplaatst door senso
De S-612, die was lekker snel. Vooral omdat er niet veel mee kon. :D
Maar wat vooral snel was, was het bepalen van begin- en eindpunt van je loop, simpelweg met 2 slidertjes.
Dat zouden ze vaker moeten doen.

http://www.vintagesynth.org/index.html zie hier een prijs staan maar dat lijkt mij belachelijk weing
wat is een gangbare prijs ?

Ik gebruik een S950 en die gaat wat mij betreft nooit meer weg. Naast het 12 bit geluid ook de de allereerste Akai timestretch die lekker ranzig is - te gek voor lo-fi sounds.

Daarnaast een Ensoniq EPS-16+ (16 bits mono met geweldige loopfuncties) en een Z8. Maar volgens mij kan ik met die laatste ook een 12 of 8 bits signaal maken; je kan samples namelijk converteren voor zover ik weet. Of moet ik dit toch weer anders zien? Heb het nooit naast elkaar beluisterd eigenlijk.

Vraag me trouwens erg af hoe die DSS-1 nu is; had er laatst bijna een gekocht. Vooral erg benieuwd naar die functie waarmee je golfvormen kan tekenen!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik gebruik een S950 en die gaat wat mij betreft nooit meer weg. Naast het 12 bit geluid ook de de allereerste Akai timestretch die lekker ranzig is - te gek voor lo-fi sounds.

Daarnaast een Ensoniq EPS-16+ (16 bits mono met geweldige loopfuncties) en een Z8. Maar volgens mij kan ik met die laatste ook een 12 of 8 bits signaal maken; je kan samples namelijk converteren voor zover ik weet. Of moet ik dit toch weer anders zien? Heb het nooit naast elkaar beluisterd eigenlijk.

Vraag me trouwens erg af hoe die DSS-1 nu is; had er laatst bijna een gekocht. Vooral erg benieuwd naar die functie waarmee je golfvormen kan tekenen!

De EPS 16 + is 16 bit , de EPS is dan weer 12 bit en ja de DSS1 is een echte 12 bit super bak ..

Origineel geplaatst door Prophet
Ja DSS1 super ranzig!

Maar als je ooit èèn koopt zorg dan wel dat je op tijd http://www.vandeweghe.be/N_home_index.htm boekt om hem te gaan halen zo.

:dubbel: :mexico: :walker:

Ja, die is wel geinig! Ik had al begrepen dat hij aan de zware kant is. Op het moment heb ik er helaas toch geen plek voor....

Origineel geplaatst door Prophet
Ja DSS1 super ranzig!

Maar als je ooit èèn koopt zorg dan wel dat je op tijd http://www.vandeweghe.be/N_home_index.htm boekt om hem te gaan halen zo.

:dubbel: :mexico: :walker:

Of je schakelt mij in....ik heb eens met dat ding onder m'n arm 3 km. naar het station gelopen 8)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Of je schakelt mij in....ik heb eens met dat ding onder m'n arm 3 km. naar het station gelopen 8)

3 km? Jij liever dan ik. Die DSS1 schijnt groter te zijn dan mijn JD800 en tig keer zwaarder. Dan moet je toch een flinke kerel zijn!

Ach, mijn Yammie CS60 en Mackie 32/8 naar zolder sleuren kostte meer moeite...:D

Origineel geplaatst door Soundtrooper

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

:biertje: :biertje: :biertje:

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb de mijne voor € 50 verkocht (met diskdrive). Veel meer zal je er niet voor krijgen.

ja ben verder gaan kijken en heb er een voor 70 euro gevonden ook met d. drive

het geluid is erg gruizig :D maar ga er gewoon mee expirimenteren en hij is erg snel ja 8~

Ben weer even bezig met een drumprogram op mijn S950,
oei...klinkt toch wel erg lekker in de mix!8~

idd, je moet er even wat voor doen (ietsje meer werk) maar
het wordt volledig beloond.....

Klinkt lekker als een eend,
ik heb een S900 en die laat ik een
sound op double speed opnemen
en dan speel ik em een octaaf
lager af, dan heb je de dubbele
sampletijd en een leuke sound.

Axel

Zal misschien aan mij liggen, maar ik vind zelfs een bassdrum uit een S950 / S900 al lekker klinken. Daarnaast ook genoeg uitgangen te vinden aan de achterkant, dus je kan elke sound aan een apart kanaal toewijzen.

Ik ben echt een fan van die bakken en ze zijn nog goed betaalbaar ook. :)

Back