Wie gebruikt er nog 12 Bit Samplers ??

Origineel geplaatst door Hooihuis
3 km? Jij liever dan ik. Die DSS1 schijnt groter te zijn dan mijn JD800 en tig keer zwaarder. Dan moet je toch een flinke kerel zijn!

Zwaar is 'ie wel. Ik heb hem een tijd geleden gekocht van Digimod en toen ik uiteindelijk met dat ding onder m'n arm al die trappen af was had ik het wel een beetje gehad ja..... :D

en over dat golfvormen tekenen gesproken: dat is echt te gek. Het is wel even proberen om er ook nog iets bruikbaars uit te halen want meestal krijg je alleen maar hele vreemde dingen er uit, hoewel dat natuurlijk ook erg leuk kan zijn.

Origineel geplaatst door RpW
...en over dat golfvormen tekenen gesproken: dat is echt te gek. Het is wel even proberen om er ook nog iets bruikbaars uit te halen want meestal krijg je alleen maar hele vreemde dingen er uit, hoewel dat natuurlijk ook erg leuk kan zijn.

Ja, met name door die functie lijkt het me een interessant apparaat. Zijn volgens mij 123 geen goedkope alternatieven voor. En het abonnement op de sportschool kan ik dan ook wel opzeggen ;)

de Roland MS-1 : geen idee hoe veel ( / hoe weinig ) bits, maar meer dan 12 kan het niet zijn afgaande op de heerlijke lofi sound :)

Origineel geplaatst door StiebZ
de Roland MS-1 : geen idee hoe veel ( / hoe weinig ) bits, maar meer dan 12 kan het niet zijn afgaande op de heerlijke lofi sound :)

Volgens mij is hij op de hoge kwaliteit gewoon 16/44.1
En in de lage kwaliteit wordt het meen ik 22 maar hij blijft 16bit
corr. me if I'm wrong...

ehmmmmmmmmmm vraagje..

ehmmmmmmmmmm vraagje..

mag ik mijn ouwe realistic speelgoed sampler OOK onder de 12 bits sampolers rekenen?

:confused:

die heb ik namelijk ook nog.. :peukie:

:dubbel:

Re: ehmmmmmmmmmm vraagje..

Re: ehmmmmmmmmmm vraagje..

Origineel geplaatst door Don Borito
mag ik mijn ouwe realistic speelgoed sampler OOK onder de 12 bits sampolers rekenen?

:confused:

die heb ik namelijk ook nog.. :peukie:

:dubbel:

Misschien is ie zelfs wel 8 of wel 4 bit?:D

Da's toevallig, ik sluit net weer m'n Ensoniq EPS aan (met 8 outputs, jaja, hartstikke handig als je maar 480 k geheugen hebt...) en wou net gaan zoeken naar een antwoord op een vraag die ik heb.

[offtopic]Ik zal 'm nu dan toch ook maar even hier stellen: enig idee of de EPS (dus niet de16+ hè) valt uit te breiden, qua geheugen? Ik weet dat 't kan, maar erm... kan het ook nog relatief eenvoudig in het jaar des Heren 2004?[/offtopic]

Mijn Ensoniq EPS staat in dit jaar des herens
te koop op 2dehands.nl en jah, er zit een 4X
RAM extentie op. Duur als je em 2ehands vindt,
maar bijna nooit te vinden appart... Zeldzaam...

Axel

PS: er bestaan ook 2X RAM uitbreidingen voor,
en SCSI uitbreidingen voor deze prachtige machine
die overigens geen 12 bit is... (dacht ik)

Bedankt voor de info. In de handleiding stond al dat er meerdere types geheugen zijn, ik hoopte dat 't ook nog beschikbaar zou zijn. Maar helaas... En om nu die van jou te kopen, alleen voor het geheugen, da's toch een beetje te gortig voor mij. 't Is wel een gaaf ding...

Overigens, in mijn handleiding staat dat 'ie 16 bit storage format heeft, maar een 13 bit sample convertor, maximaal 52.1 khz, ongeacht de memory expander.

Aha, zo zit dat dan met die bits. Ik wist het niet
precies, want ik heb maar een piepklein pocket
dwerghandleidingkje. Het is inderdaad een mooi
machien, maar hij neemt enorm plek in voor mij
persoonlijk, en ik moet gaan inkrimpen, vandaar...
Waarschijnlijk zal ik er dan ook wel weer spijt van
gaan krijgen als ie eenmaal weg is... Lol, meestal
zo. Coole 13 bit sampler dus hehe...

Axel

Kheb die S950 overgenomen van Oxy. Ik ben er helemaal weg van! Ik moet er wel even aan wennen, maar ik doe het helemaal voor de sound. Hij klinkt het best als je de samples ook daadwerkelijk record met de daar voor bestemde input. En dan ook lekker ranzig op 9 KHz oid.

Het is btw wel een kachel hoor. Ik had hem een middagje aanstaan en mijn RS7000 die erop stond maar snel eraf gehaald wat dat vertrouwde ik niet, zo warm was het geworden..

R

Daar heb ik bij de S900 geen problemen mee,
het is een koud ding hiero? Axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Daar heb ik bij de S900 geen problemen mee,
het is een koud ding hiero? Axel

och ik maak me er ook geen zorgen om hoor..

Origineel geplaatst door Chinetti
Da's toevallig, ik sluit net weer m'n Ensoniq EPS aan (met 8 outputs, jaja, hartstikke handig als je maar 480 k geheugen hebt...) en wou net gaan zoeken naar een antwoord op een vraag die ik heb.

[offtopic]Ik zal 'm nu dan toch ook maar even hier stellen: enig idee of de EPS (dus niet de16+ hè) valt uit te breiden, qua geheugen? Ik weet dat 't kan, maar erm... kan het ook nog relatief eenvoudig in het jaar des Heren 2004?[/offtopic]

Yep dat is mogelijk door een memory EXP ( Zie Foto ) dan heb je
een Max van 2.1 MB aan geheugen...

Attachments

• epsram.jpeg
    epsram.jpeg
    30,8 KB · Bekeken: 100
Klopt, dat is em. De 4x. Wat kost
ie ongeveer appart? Het is dat ik
geen plaats heb, maar het is zo een
leuke sampler en zo een goed keyboard
he... Speelt zo lekker. Axel

Weet niet , hij zat al in de EPS toen ik hem kocht.
Trouwens de EPS keyboard is al weer weg maar heb daar de rack
versie voor terug ( EPS-M ) en daar zit al de uitbreiding in samen
met de extra ouputs en SCSI...

Attachments

• epsm.jpg
    epsm.jpg
    13 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door Digimod
Yep dat is mogelijk door een memory EXP ( Zie Foto ) dan heb je
een Max van 2.1 MB aan geheugen...

Hey bedankt! Ik heb net een kort zoektochtje gehouden op 'PS systems EPS', en ik zie dat deze fabrikant een memory expander voor de EPS maakt!
http://www.ramona.com/Soundlogic/.

Ze maken overigens geheugen uitbreidingen voor nog heel wat meer merken en types.

Origineel geplaatst door Chinetti
Hey bedankt! Ik heb net een kort zoektochtje gehouden op 'PS systems EPS', en ik zie dat deze fabrikant een memory expander voor de EPS maakt!
http://www.ramona.com/Soundlogic/.

Ze maken overigens geheugen uitbreidingen voor nog heel wat meer merken en types.

Zo te zien niet echt goedkoop , ik denk dat je het beste kunt kijken
voor een EPS waar al een uitbreiding in zit...

Ensoniq EPS , Ca 150 euro

Inderdaad, die uitbreidingen voor de
EPS zijn peperduur, maar je krijgt er
wel veel "vriendschap" voor terug.

De EPS is inderdaad een handige rack,
maar het handige aan een "grote" EPS
is dat klavier nou net vind ik, kan je zo
lekker in 8-en opsplitsen, en speelt even
lekker als een DX-7...

Axel

Origineel geplaatst door Digimod
Zo te zien niet echt goedkoop , ik denk dat je het beste kunt kijken
voor een EPS waar al een uitbreiding in zit...

Ensoniq EPS , Ca 150 euro

Is dat een gangbare vraagprijs dan, voor een EPS met geheugen uitbreiding? Ik begrijp dat samplers, (en al helemaal 12bit samplers) niet echt populair zijn, maar 150 euro lijkt me wel erg goedkoop, niet? Ik heb mijn EPS voor 150 gulden gekocht dus zo'n uitbreiding valt te overwegen, maar als ze inderdaad voor 150 euro gaan kan ik er beter eentje compleet zoeken...

Back