Wie gebruikt er nog 12 Bit Samplers ??

qua sampler heb ik alleen de Yamaha SU10

Ik vind dat iedereen maar op een hoge kwaliteit wil samplen hier..
2x Ensoniq Mirage (8 bit !)
1x Sequential Drumtraks ( 8 bit eproms maar er zitten net als in de Linndrum D/A converters in die u-Law encoding gebruiken dus iets van 14 bit output..)

e-mu emulator II
oberheim dpx-1
akai s900
e-mu e5000
kurzweil k2500rs

yeah!

Ik heb tijdje terug album uitgebracht waarop ik op 1 track een s950 ingezet heb en nu ik alles gemasterd en wel terugluister weet ik zeker dat ik mn s950 voor alles wil gaan gebruiken, alleen nu zit ik al tijdje te verzinnen hoe k dat t beste kan doen.

In principe maak ik al mn loops etc. in de multitracker van Adobe Audition voordat ik ze ga
sequencen en mixen in Cubase. Nu zat ik te denken om al mn losse sporen van zo'n loop door mn 950 te trekken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat praktisch kan doen, zegmaar om het later weer mooi in sync in Cubase te krijgen om het te sequencen. Ik zat te denken om er een maat eerder telkens een toon of een hihat voor te zetten en die met elkaar uit laten lijnen in Cubase ofzo, maar misschien dat jullie nog een handige oplossing of wat bruikbare ideeen hebben?

het gaat puur om drie beats waarbij dit even moet gebeuren en ik wil t wel beetje handig aan pakken, de rest ga ik vanaf nu gewoon in mn 950 samplen en dan resamplen in mn pc.

thanx!
Chris

Als het al de juiste maat heeft in Adobe dan kun je het toch gewoon in je Akai gooien en weer eruit halen en in Cubase stoppen. Dan blijft de tijdlijn toch hetzelfde? Of gaat dat niet zo gemakkelijk?

Na de groups buy vN d16, gebruik ik met regelmaat Decimort van ze. Geinig is dat er een aantal presets in zitten, waarvan ze pretenderen dat ze de samplers emuleren (qua downsampling) dan.

decimort-persp.jpg

Ik heb hier nog twee S950's staan..

Verder heb ik een tijdje terug deze plugin (Sonitex) gekocht en die emuleert het s950 en sp1200 geluid lekker... (voorzover ik dat kan beoordelen.. ik heb geen sp, ken het alleen van de hiphop platen die ik heb :-)

Toch wel erg grappig hoe dat is gegaan met de samplers.. in de jaren 80 en 90 waren het echt dure magische bakken... Tegenwoordig betaal je meer voor de imperfecte sound van de oudjes dan voor de technisch 'betere' nieuwere modellen.. die brengen bijna niks meer op.

Ik ruilde toendertijd mn s950 (2.25mb) in voor een standaard nieuwe S-2000.. want die was 16 bit/stereo/en 32 voice. Nu wil niemand die s2000's nog en is de 950 nog steeds populair....

Attachments

• sonitex.jpg
    sonitex.jpg
    140,5 KB · Bekeken: 86
wat valt er te emuleren aan downsampling? :?

Anders geformuleerd (al neem ik aan dat je dit zelf ook wel had kunnen raden ;)) :

"The Decimort effect unit is from the SilverLine collection of plugins. It is a premium grade bit crusher. The complex and advanced signal processing algorithms within Decimort simulate the behaviour of the whole sampling path which exists in every AD/DA converter."

Geen sampler, maar heeft wel 8 (of 12?) bit samples en - een normale combinatie in die tijd - analoge filters: Ensoniq SQ-80. Vooral bij de strijkers- en de koorklanken vind ik de lage bitresolutie goed uitwerken.

Als het al de juiste maat heeft in Adobe dan kun je het toch gewoon in je Akai gooien en weer eruit halen en in Cubase stoppen. Dan blijft de tijdlijn toch hetzelfde? Of gaat dat niet zo gemakkelijk?

bij een loopje zou dat kunnen, maar als je een spoor snares erdoor wil sturen is t begin wat lastig te herkennen als je t terugstuurd, das t probleem beetje. Een piano of hihat loopje is geen probleem nee.

Back