Wie gebruikt er nog 12 Bit Samplers ??

Origineel geplaatst door Christov
das niet grappig madr, ons jaloers maken :D

en het ergste is dat ik hem niet vaak gebruik

ik moet nog steeds me oude mac er aanhangen om me samples wat beter te organiseren

maar dat komt nog wel

voor de rest zalk jullie niet meer jaloers maken

Origineel geplaatst door jes303
tx16w hierzo. hoewel een redelijk goed te bedienen apparaat (uiteraard met typhoon2000) vind ik het een nogal slappe output hebben... ut geluid knalt er niet lekker fel uit, maar komt er voorzichtig uit druppelen.

heeft iemand tips hiervoor (hoe ik bijv. m'n compressor zou kunnen instellen voor een wat steviger geluid) ?

Dat (on)ding heb ik ook gehad.

Inderdaad de outputs waren nogal mager.

Wat ik altijd deed was de samples in een editing programma inladen en dan normalizing/compression der op los laten.
Daarna weer terug het (on)ding in.

Werkt wel maar kost je veel tijd.

Origineel geplaatst door Errol

Wat ik altijd deed was de samples in een editing programma inladen en dan normalizing/compression der op los laten.

tja het is idd niet een superb apparaat... maar om de een of andere reden heb ik er wel wat mee, daarnaast vind ik het typhoon os toch wel erg goed gemaakt. geprobeerd alles uit die 68000 te halen wat erin zit.

ik zou het liefst NA de output het geluid oppeppen, dus ik ga maar eens met m'n compressor klooien als ik tijd heb... daarmee moet je toch wel een punch aan het geluid toe kunnen voegen.

ik ga er waarskijnlijk eentje halen, s950 ofzo...

Krijg je geen spijt van...mits je m gebruikt waar ie goed in is: BEATS.

Origineel geplaatst door Errol

Geen typhoon als OS gehad?

Attachments

• whatistyphoon2000_header.jpg
    whatistyphoon2000_header.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 97
ik zie weleens s950's en ook s1000's staan voor weinig. zijn deze bakken nou te prefereren boven een s2000 (kwa sound, interface en / of mogelijkheden? de prijzen liggen namelijk nogal bij elkaar in de buurt...

Origineel geplaatst door jes303
ik zie weleens s950's en ook s1000's staan voor weinig. zijn deze bakken nou te prefereren boven een s2000 (kwa sound, interface en / of mogelijkheden? de prijzen liggen namelijk nogal bij elkaar in de buurt...

Vooraf moet je eerst een duidelijk onderscheid maken nl

S950 is een 12 bit sampler
S1000 is een 16 bit sampler

Vooral van de S1100 is bekend dat daar enorm goede convertors in verwerkt zijn.
S1000 ligt ook daar in de buurt.

Qua interface en mogelijkheden is persoonlijk, maar naar mijn mening nog altijd goed bruikbaar.

mikemix bedoel je puur drums....want als ik beat bedoel bedoel ik ook de andere samples enzo, het geheel zeg maar....

Misschien bedoelen we t zelfde maar oke, drumloops en losse drumklanken.

Origineel geplaatst door mikemix
Vooraf moet je eerst een duidelijk onderscheid maken nl

S950 is een 12 bit sampler
S1000 is een 16 bit sampler

Vooral van de S1100 is bekend dat daar enorm goede convertors in verwerkt zijn.
S1000 ligt ook daar in de buurt.

Qua interface en mogelijkheden is persoonlijk, maar naar mijn mening nog altijd goed bruikbaar.

s950 en s1000 verschil was ik al van op de hoogte, maar wat zou de reden zijn om een s950 te kiezen boven een s1000 (interface en mogelijkheden ontlopen elkaar toch niet al te veel?)? voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet meer te laten... of is het een duidelijk klankverschil tussen de twee waarbij de 12bitterigheid van de s950 een bepaalde charme heeft die je niet uit een s1000 kan halen?

waar ik eigenlijk naar benieuwd ben is of je makkelijker, sneller en flexibeler kan werken op een s950, s1000 of s2000? hoewel ik typhoon op de tx16w ok vind kan ik toch het beste omgaan met bijv. octamed (amiga: 8 bit haha! :duivels: ) en zo erg fijn en snel sampletjes knippen...

daarom lijken mij de s5000/6000 en z4/z8 samplers wel wat met die grafische interface op de pc en dan via usb de hele zwik versturen... heb je voordeel van grafisch editten enerzijds en hardware sampler die niet vastloopt of ff een windows update tussen het afspelen van je samples voorstelt... magoed dit is puur theoretisch benaderd hoor :geslaagd:
nadeel: prijskaartje.

Je zegt t eigenlijk al..daarom heb ik een S950 voor het een en een S5000 voor t ander (dat usb verhaal).

Back