andere benamingen voor 1000 euro.

ano12112025

Gedeactiveerd account
ik dacht ik ben op een mannen forum.
en zit al tijdje met de vraag of er meer namen zijn voor 1000 euro.
ik weet 1 rug.

iemand anders nog ideetjes??.

groetjes eduard sarens.

Van de euro ken ik alleen de zeuro en de pleuro. Voor eurobiljetten bestaan nog geen bijnamen, 1000 eurobiljetten bestaan niet en het 500 eurobiljet gaat verdwijnen. Oudere mensen gebruiken soms nog bijnamen uit het gulden tijdperk, maar veel jongeren kennen die niet. De bijnaam voor het 1000 guldenbiljet was rooie of rooie rug, maar dit werd té vulgair gevonden en werd daarom alleen nog "rug" genoemd. Het 1000 guldenbiljet was oorspronkelijk (eenzijdig) rood gekleurd, maar dit werd later groen.

ik dacht ik ben op een mannen forum.
Verkeerd gedacht, ook dames ;)

Ook vrouwen dus je bent hartstikke welkom als je het kunt overleven tussen alle mannen :P
Ja de 500 euro biljet gaat verdwijnen. Maar ik vroeg dat omdat ik in ruggen denk de laatste tijd omdat ik 5 ruggen minimaal aan het sparen ben. 1 rug voor vakantie en nieuw speelgoed in mijn studio enz.

8)

Ok, maar dan worden het barkies sparen (1 barkie = 100 euro) en dan heb je bijv. voor je vakantie 10 barkies nodig :D

De 500 euro biljetten zullen niet na een paar jaar verdwenen zijn, maar er zullen er steeds minder in omloop zijn. Eind 2018 worden ze nl. niet meer gemaakt en zodra biljetten na eind 2018 bij een bank worden ingeleverd zullen ze direct uit roulatie worden genomen.

Ik begrijp niet waarom ik m'n bericht niet kan verwijderen.
Er moet in ieder geval een paar leestekens ingevoerd worden.
Ook met opties lukt het niet?
Als je op edit klikt moet je toch kunnen verwijderen?

Back