OB6 snipje 2

Goh, zal ik eerlijk zijn ? Leuke sounds en ofwel ligt het aan de MP3, maar ik vind, euh nee, Sylenth of Electra klinkt gewoon een pak vetter. Sorry Fjoesz.

ik hoor meer lui over de mp3's. oversturen enzo
dat heb ik zelf helemaal niet?

Nee ik vind het maar platjes klinken.
Apogee Ensemble en Quested dus aan m'n afluistering ligt het niet...

Ik heb voor de aardigheid snel een snippet met de Sylenth in elkaar gegooid. (standaard sounds, enkel normalize)
Nou wil ik niet meteen de OB afkraken want wil em zelf ook wel (had vroeger OB8 en OBXa) maar beslis maar zelf wat je vind.

Attachments

• Test.mp3
    382,3 KB · Bekeken: 71
de sound spreekt me niet heel erg aan. ook het gevoel van het snipje heeft erg weinig met mijn snipje te maken. ik vraag me af of die sylenth ook zo'n sfeer neer kan zetten dan

klinkt goed, Feiksels.
Die Sylenth demo klinkt heel anders, dichtbij maar plat voor mijn gevoel maar het is natuurlijk ook een hele andere demo en andere synth- ze zijn niet te vergelijken.

klinkt goed, Feiksels.
Die Sylenth demo klinkt heel anders, dichtbij maar plat voor mijn gevoel maar het is natuurlijk ook een hele andere demo en andere synth- ze zijn niet te vergelijken.

Ik bedoel dat ik de balans tussen prijs en klank van de OB6 redelijk magertjes vind.
En waarom zou je de Sylenth en de OB niet mogen vergelijken als het over klank gaat ?
Om nog maar over de architectuur te zwijgen. Dat zit redelijk dicht bij elkaar.
Ik spreek me hier niet uit over hardware met knopjes vs software.
Mogen we nog kritisch zijn of is het bij voorbaat al goed omdat er knopjes opzitten en het analoog is...?
Analoog is geen toverwoord. Stop daar nou aub eens mee.
Sorry aan de kwijlende knopjesgeilaards die zich nu alweer in hun kruis getast voelen, maar dat stadium ben ik al 20 jaar voorbij.

ik vraag me af of die sylenth ook zo'n sfeer neer kan zetten dan

Ik geef je een volledig uitgeruste analoge studio met alle mogelijke apparaten van je dromen.
Zolang er niemand rondloopt die die diezelfde apparatuur bediend en iets 'zinnigs' mee weet te doen (dat beoordeeld de luisteraar dan) komt er van sfeer niets in huis en blijft het dooie boel.
Sfeer, die maak jij, niet het apparaat.
Bedieningsgemak is iets totaal anders. Maar daar zijn dan weer Midicontrollers voor.

Ik heb er op zich ook geen probleem mee als een synth 'mager' klinkt, want ook dat is bruikbaar en als het moet kan je dat mits de juiste ingrepen moddervet laten klinken.
Zo vind ik bv. de Boutique reeks van Roland of de Studiologic Sledge 2.0 dan wel weer helemaal geslaagd. . Erg goede klank voor een héél democratische prijs.
Helaas, maar dat kan en durf ik over de OB niet zeggen.
Passion kills ratio en dat is waar de fabrikanten op rekenen. Oooh, t'is een MOOOOG. Yeah sure.

Laatst gewijzigd:
?.....
Mogen we nog kritisch zijn of is het bij voorbaat al goed omdat er knopjes opzitten en het analoog is...? Analoog is geen toverwoord. Stop daar nou aub eens mee.
Sorry aan de kwijlende knopjesgeilaards die zich nu alweer in hun kruis getast voelen, maar dat stadium ben ik al 20 jaar voorbij.

Veel leden zijn al ook jaren klaar met jouw geblaat. Al mogen we eigenlijk blij zijn dat je hier niet voor de vierhonderste keer begint met je halleluja gewauwel over de JV-1080 en JD-990.

als je niet herkent dat synths hun eigen sound/sfeer kunnen hebben dan zijn we denk ik heel snel uitgepraat.
dan kan je uit de hoogte doen maar heb je uiteindelijk gewoon watten in d'oren wat mij betreft. iedereen mag vinden wat ie wil en mij tast je niet in het kruis hiermee hehe.

Veel leden zijn al ook jaren klaar met jouw geblaat. Al mogen we eigenlijk blij zijn dat je hier niet voor de vierhonderste keer begint met je halleluja gewauwel over de JV-1080 en JD-990.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Doe rustig verder.
En check ook even de comments op mijn tracks hier. Want ik heb watten in m'n oren.
En nu gaa ik verder werken. Een van de dagen post ik hier een project. Je mag meedoen als je wil...

Back