OB6 snipje 2

precies, daar gaat het om, who cares wat een ander vindt, toen ik in 2000 enthousiast vertelde hoe vet Absynth was werd ik ook door 99 procent uitgelachen hier. Boeide mij totaal niet overigens en nu 16 jaar later is vermoedelijk meer dan 80 procent van de hit songs gemaakt met vsts :D

Maar Absynth was juist typisch iets wat je niet in hardware had. Uniek. Die analoogimitaties waren echt redelijk slecht, zo beroerd dat ze een compleet eigen genre van geluiden "te veel oscillatoren in unison met een soort schelle digitale ruis" gecreƫerd hebben. Ongetwijfeld de holy grail in 2026 om te emuleren waarbij mensen klagen dat de nep-nep-analoog-VST sound te rond en dik klinkt vergeleken met de echte nep-analoog-VST sound.

Zo gaat dat altijd. Iemand in 1969 met een Moog 55:

"Dit klinkt dus echt niet als een trompet...."

Iemand in 1969 met een Moog 55:

"Dit klinkt dus echt niet als een trompet...."

Wat dat betreft hebben ze ook niets geleerd bij Moog.....
De Sub Phatty klinkt nog steeds niet als een trompet.... ;)

Ja wel hoor. Het klinkt nu nog minder dan een trompet dan toen! :D

Maar toen wisten ze het ook al hoor. Voor mooi nep brass moest je bij ARP zijn en niet bij Moog.

Sorry!

En moet dat nou op dit tijdstip aan absynth bikkel? Ik vind het zelf nog te vroeg voor orakelen onder invloed.

alleen ligt nu mn site eruit en heb d'empeedrietjes niet hier op mn laptop

en ja jij begint,niet de andere, het is daarom ook dat de andere er verder op ingaat,hij begrijpt goed de intentie van jouw post. VST VS hardware analoog.

maar je zinloze reactie door te vergelijken met een vst is eerder met de bedoeling de topicstarter te raken ipv de synth te bekritiseren

Het gezanik, vergelijken en afkraken heb ik maar even eruit gefilterd..

Misschien even de filter nakijken Arv. Volgens mij istie stuk. Dat heb je met software natuurlijk. :dubbel:

Laatst gewijzigd:
nog gewijzigd ook skeletum, dat moet echt n pareltje zijn geweest dan! :D

deze draad is wel mooi zeg hehe. ik maak wel n nieuwe met nieuwe dingetjes

Back