Sloop jupiter 8

Ik snap het hele bericht niet meer!

Gok er op dat het hele digitale gedeelte naar de klote is. En dat is pittig voor de gemiddelde reperateur of teveel tijdrovend= Total los.

Of er moeten nog Roland service centra zijn die je kunnen helpen.

Laatst gewijzigd:
JP 8 is toch ook mooi om zn polyfonie. Dat ding in onderdelen weg doen om een voice kaart te houden en projectje mee te doen is beetje onzin. Kun je beter een oude SH02 kopen oid. iets wat in de buurt komt van een JP8. Je zou die kaart kunnen clone en dan later terug doen in die kast en in zn geheel weg doen. beste is gewoon zelf maken/ laten maken en gewoon de JP 8 houden of weg doen.

Ik denk dat de TS meer dan 10 keer tegen een deur gelopen is. Als je toch al zelf uitkomt wat je wilt doen met de synth, waarom start je een topic?

Hij wil toch van het staal (en de achterhaalde techniek af? En hij wil vraagt zich af wat hij daarvoor kan krijgen.

Het is nu wel overduidelijk wat er mis is met deze JP8. Als zo'n ding te koop staat as is blijft het gissen.
Wel een beetje jammer om te zien dat je als TS zo'n betoog moet houden en zo ge-wantrouwd wordt

Ik ben trouwens ook wel van mening dat de CPU (z80) een behoorlijk irritant geluid in de signaalpad achterlaat in de JP8.

Als jer een DIY project van weet te maken als deTTSH (ARP 2600 clone) of Jasper (Wasp clone) dan denk ik dat je heel veel mensen blij gaat maken. Ik ben benieuwd!

Er zijn ook nog de amsynth cloned vco borden maar die man past verbeteringen toe en snapt er zodoende helemaal niets van , killing the magic met zn analoge perfectie, daar zitten we dus niet op te wachten
Hier ga ik je toch op corrigeren, AMSynths heeft alleen de VCF gecloned en gebruikt ook de originele filter chip (IR3109). VCO heeft hij nooit gedaan. Daar zijn wel wat draadjes over of Muffwiggler (ook over het namaken van de IR3109), maar geen projecten die ook daadwerkelijk te koop zijn. Als je dat dus kunt maken denk ik dat je wel veel vrienden maakt... ;)

JP 8 is toch ook mooi om zn polyfonie. Dat ding in onderdelen weg doen om een voice kaart te houden en projectje mee te doen is beetje onzin. Kun je beter een oude SH02 kopen oid. iets wat in de buurt komt van een JP8. Je zou die kaart kunnen clone en dan later terug doen in die kast en in zn geheel weg doen. beste is gewoon zelf maken/ laten maken en gewoon de JP 8 houden of weg doen.

Nee het gaat om alle voicekaarten, 4 stuks. Uiteraard moet de polyfonie behouden blijven. Ik heb geen geld voor een oude sh02. De jp is alles wat ik heb op dit moment, afgezien van de boot waar ik op woon. Ik was ooit succesvol zzp-er tot ik een probleem kreeg aan mijn voet in het buitenland, aov verzekering dekte daardoor niet, had niet goed opgelet en toen ging het hard omlaag allemaal. Het enige wat ik kon doen was af en toe aan een idee werken wat ik al een tijd had. Klinkt zielig allemaal maar afgezien van de pijn had ik het niet willen missen. Ik was een slaaf van uutje factuurtje geworden. Ik ben daaruit geforceerd door de problematiek en nu ik weer boven jan ben wil ik ook niet meer terug naar dat leven. Het werken aan eigen ideeen zonder geld maakt me een stuk gelukkiger dan werken aan een andermans idee voor een zak geld. Mijn ideaal is nu rond te kunnen komen van mijn eigen projecten. Het is een lange harde weg en ik ben er nog lang niet maar een enthousiaste reactie hier en daar doet wonderen voor mijn gemoed en energie niveau.
On topic, ik ben toch wel geraakt door de vele verzoeken de boel intact te houden en ga daar mijn uiterste best voor doen. Als dat lukt heb ik de meeste opties dus het is zeker wenselijk. Maar zoals madr aangeeft kan het ook vrij hopeloos zijn en dan moet ik toch iets ermee. Onder andere daarom sloop het sloop idee in mijn hoofd, no pun intended

Als jer een DIY project van weet te maken als deTTSH (ARP 2600 clone) of Jasper (Wasp clone) dan denk ik dat je heel veel mensen blij gaat maken. Ik ben benieuwd!

Hier ga ik je toch op corrigeren, AMSynths heeft alleen de VCF gecloned en gebruikt ook de originele filter chip (IR3109). VCO heeft hij nooit gedaan. Daar zijn wel wat draadjes over of Muffwiggler (ook over het namaken van de IR3109), maar geen projecten die ook daadwerkelijk te koop zijn. Als je dat dus kunt maken denk ik dat je wel veel vrienden maakt... ;)

Ik heb contact met hem erover gehad maar het is een vreemde dude, vind zichzelf waarschijnlijk erg bijzonder en heeft geen interesse in geld verdienen. Waar ik op een bepaalde manier dan wel weer respect voor heb, maar toch, misschien is het nog niet af ofzo, dat zou kunnen.

Van zijn site

AM8125 Voltage Controlled Oscillator
Click to Purchase this ModuleOverview This is a traditional sawtooth core VCO similar to many designs of the 1970’s using dual NPN transistors and a capacitor based integrator. The waveform converters are similar to those in early Roland designs, from the Modular 700 onwards. The AM8120 provides the rich sound of true analog oscillator but with the precision of the 21st century. A dual VCO version based on the Jupiter 8 waveforms and controls is available as the AM8120 Dual VCO.

Hij wil toch van het staal (en de achterhaalde techniek af? En hij wil vraagt zich af wat hij daarvoor kan krijgen.

Het is nu wel overduidelijk wat er mis is met deze JP8. Als zo'n ding te koop staat as is blijft het gissen.
Wel een beetje jammer om te zien dat je als TS zo'n betoog moet houden en zo ge-wantrouwd wordt

Ik ben trouwens ook wel van mening dat de CPU (z80) een behoorlijk irritant geluid in de signaalpad achterlaat in de JP8.

Thnx, wantrouwen ben ik wel gewend geraakt maar wel fijn te merken dat niet iedereen zo is. Er is idd wel het een en ander discutabel aan de jup. Dat 12 bit patch memory is te weinig om geluiden exact terug te kunnen halen. Menigeen laat m daarom altijd aanstaan. Ik ook totdat ik een keer de kamer binnenkwam en gelijk hoorde dat het mis was. Een hangende toon die op en neer ging, alle lichtjes uit, super balen. Kort daarna moest de studio in de opslag vanwege de vele verhuizingen in korte tijd voor mn werk. Toch als ie het had gedaan dan had ik m al verkocht en het geld was dan nu zeker al op geweest. Nu heb ik nog een kansje er wat van te maken.

Ah oke. Ik ken zelf alleen de 14 bits versie, en ook eigenlijk nooit last gehad in de quantisering van waardes.
Ken het wel van de Moog Source. Maar gelukkig heeft het datawiel geen last van stepping.. :)

Wel balen natuurlijk om mee te moeten maken dat je JP8 op het punt van de aansturing overlijdt. En natuurlijk dat ie al 2 jaar bij de reparateur ligt zonder resultaat.
Zelf heb ik ook 'n keer 'n synth veel te lang bij iemand laten staan. Nadat de persoon er niet uitkwam en alle gemaakte uren te hebben betaald heb ik em toen naar Mark Cox gebracht en die had het zo gefixed ;)
Helaas duurt het bij Mark Cox en menig ander goed reparateur gewoon wat langer voor je aan de beurt bent, maar liever wachten voordat je aan de beurt bent als een reparateur die je laat wachten terwijl de meter loopt.

Wil je ook niet ompraten ofzo.. het is volledig je goed recht om het nu te scheiden en er zo afstand van te doen, maar ik zou het anders hebben gedaan.
Een JP8 is nu eenmaal voor velen een fel begeerd instrument maar ik vind je project om de voicekaarten te klonen echt bijzonder interessant ook.
Wat betreft de verkoop.. weet niet of hij al verkocht is? Maar eerlijk is eerlijk.. uiteindelijk zullen van de mensen waarbij het instrument het meest geliefd is, de hoogste biedingen komen.. ;)
En deze zullen er ook voor kiezen het digitale gedeelte te laten fixen. Het is nu eenmaal een zeldzaam instrument samen met de achterhaalde digitale techniek die erin zit.
Het voor parts aanbieden is een beetje zonde, maargoed jouw keuze natuurlijk. :)

Ben al jaren bezig zeer defecte synths weer op de rails te krijgen en het lukt mijn en mijn reparateur elke keer weer.
Het is een tijdrovend en een behoorlijk kosten plaatje, maar heb het er zeker voor over.
Vind het persoonlijk vreselijk om zulke beauties tot sloop te bombarderen, heb dus verschillende synths weer tot leven kunnen brengen en dat doet mij deugt!!!
Hop heel erg dat je het gaat doen en anders SUCCES!!! met je project!

Ik heb contact met hem erover gehad maar het is een vreemde dude, vind zichzelf waarschijnlijk erg bijzonder en heeft geen interesse in geld verdienen. Waar ik op een bepaalde manier dan wel weer respect voor heb, maar toch, misschien is het nog niet af ofzo, dat zou kunnen.
Ja, Rob is niet de meest communicatief-vaardige personen, maar maakt wel erg fijne modules. Die AM8120 met Jupiter 8 waveforms bestaat volgens mij alleen op zijn bureau, die is nooit in de commerciƫle verkoop gegaan. Die AM8125 heb ik, in combinatie met de JP8 clone VCF, AM8109, klinkt het wel direct heel erg Roland, maar geen idee hoe dat zich laat vergelijken met een echte JP8. Zou een leuke test zijn...
Volgens mij klopt het ook wel dat hij geen interesse heeft in meer geld met dit soort dingen, als ik het goed begrepen heb heeft hij een goed betaalde baan en doet hij AMSynths er een beetje bij. Vandaar dat er ook maar zo weinig modules elk jaar verkocht worden.

Ik zag trouwens wel in het draadje op Gearslutz over het JP8-clone filmpje dat die clone (van Tiergrinder) toch ook wel erg prijzig wordt qua onderdelen. En hij zit pas op 4 voices, dus dat is dan misschien wel een uitdaging...
Maar alle lof dat je het gaat proberen, chapeau! :halleluja

Hee fantastisch dat je die bordjes wil clonen, maar tenzij je in enorme geldnood zit doe je er alsnog slimmer aan je clones te bouwen, intussen de hele synth te houden, en de hele boel als een defecte Jupi8 te verkopen als je klaar bent, dan om hem nu in stukken te scheuren. Het geheel is denk ik meer waard dan de onderdelen.

Ik ben ook wel erg benieuwd waarom je reparateur er niet mee uit de voeten komt, heeft hij uberhaupt iets met je gecommuniceerd over de aard van het defect? Da's informatie die je hoe dan ook nodig gaat hebben.

Ja, Rob is niet de meest communicatief-vaardige personen, maar maakt wel erg fijne modules. Die AM8120 met Jupiter 8 waveforms bestaat volgens mij alleen op zijn bureau, die is nooit in de commerciƫle verkoop gegaan. Die AM8125 heb ik, in combinatie met de JP8 clone VCF, AM8109, klinkt het wel direct heel erg Roland, maar geen idee hoe dat zich laat vergelijken met een echte JP8. Zou een leuke test zijn...
Volgens mij klopt het ook wel dat hij geen interesse heeft in meer geld met dit soort dingen, als ik het goed begrepen heb heeft hij een goed betaalde baan en doet hij AMSynths er een beetje bij. Vandaar dat er ook maar zo weinig modules elk jaar verkocht worden.

Ik zag trouwens wel in het draadje op Gearslutz over het JP8-clone filmpje dat die clone (van Tiergrinder) toch ook wel erg prijzig wordt qua onderdelen. En hij zit pas op 4 voices, dus dat is dan misschien wel een uitdaging...
Maar alle lof dat je het gaat proberen, chapeau! :halleluja

Thnx, maar heeft ie het dan strikt over de kosten van de componenten van de voice cards of over alle borden of over alles incl behuizing etc. mij gaat het strikt om de voice board componenten, pcb kosten zijn bijna verwaarloosbaar. Wacht , dat gaan we gewoon eerst uitrekenen hier. Goeie voorbereiding is het halve werk zoniet meer. Mooie is dat de kastanjes feitelijk al uit het vuur zijn, het wordt gewoon een potje ongeneerd naaapen

Hee fantastisch dat je die bordjes wil clonen, maar tenzij je in enorme geldnood zit doe je er alsnog slimmer aan je clones te bouwen, intussen de hele synth te houden, en de hele boel als een defecte Jupi8 te verkopen als je klaar bent, dan om hem nu in stukken te scheuren. Het geheel is denk ik meer waard dan de onderdelen.

Ik ben ook wel erg benieuwd waarom je reparateur er niet mee uit de voeten komt, heeft hij uberhaupt iets met je gecommuniceerd over de aard van het defect? Da's informatie die je hoe dan ook nodig gaat hebben.

Ik had het gisteren erover met hem, het moet in de avonduren en het is gewoon te omvangrijk voor hem geeft hij aan. Moet feitelijk elke keer opnieuw beginnen met erin duiken. Ik vind het jammer maar het is niet anders. Het is ook een vriend van me, het kost me verder niets gelukkig

Nou ik ga nu vertrekken en hem ophalen, tot straks

heb ik nog nooit gehoord, altijd gemist. ben dus wel benieuwd hoe dat dan precies klinkt ( dan kan ik er ook eens op letten )

Volgens Mark Cox is t JP8 eigen. Het is niet heel hard maar bij een 1 stemmig sinus of triangle hoor je het een beetje. Ik stoor me er dan toch aan :D

Back