sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)
Ben enigszins bekendmet 3 jp8'en, is me nog nooit opgevallen
Nou ja, bedankt ..
Nou ja, bedankt ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

"als je geen toets indrukt"
is het niet een vca of (envelope ?) chipje wat wat minder goed afsluit, of kan dat niet ?
lijkt me typisch analoog op die manier.
maar zoals gezegd . mij valt het niet echt op, maar zal er eens preciezer op letten volgende keer als hij aanstaat.
Als je nog een jaar of tien wacht is het apparaat meer dan 10.000 Euro waard denk ik.
Ik snap niet wie voor zoveel geld risico zou willen lopen met een 35 jaar oude synthesizer
Hopelijk wordt ie dan ook eindelijk midi controlled... (velocity ect.)
wellicht mooi om in te haken, ik heb hier een CS-80 en zit met hetzelfde probleem![]()
nu ben ik wantrouwig of je mij in het ootje neemt of niet. Wat ik over de cs80 gelezen heb is dat ie geen decoupling caps heeft op de power supply, wat uit den boze is maar wel des yamaha's. Snel ontwikkelen, veel voor je geld maar nooit helemaal goed doorgetest, zodoende vaak kleine bugjes die niet fataal zijn maar wel storend. Althans dat is mijn mening erover. Misschien was het vroeger beter en geldt het niet voor elk apparaat. De dx7 lijkt me een degelijk apparaat, wellicht meer geluk dan wijsheid. Ik heb een paar keer yamaha gehad, goeie sound dat wel maar buggy dus qua softwareIk heb alleen maar even een inventarisatie gedaan van de vcf, adsr en vca chips, als ik die verkoop voor de gangbare prijs dan kom ik al op 6500 euro.
Tel even snel 88 vca chips a 40 dollar het stuk (de adsr zijn zeer zeldzaam) ik kan ze niet eens vinden daarom
heb ik die iets duurder gemaakt.
Dan 40 van die plastic knopjes bijvoorbeeld voor 5 euro per stuk (sommige kleuren zijn weer wat duurder) dat laat ik dan nog voor wat het is (40 van die dingen, hoppa weer 200 euro).
En dan is er nog zoveel meer zeldzaams, ik heb het vermoeden dat ik er in no time 10.000 uit sleep en dan nog met een hoop leftovers zit.
En dan heb ik het alleen nog maar over de spullen die ik waarschijnlijk heel snel kwijt raak als ik een stukje zak met de prijs, van de opbrengst koop ik gewoon een mint jp8, ben erg benieuwd naar de meningen of dit realistisch klinkt of dat ik iets over het hoofd zie waarom dit niet zou kunnen werken voor me. Stel even dat dit plan werkt uiteindelijk en ook een beetje vlot.
Autoslopers verdienen ook prima waarom synthslopers niet dan. Echt niet dat ik dat ambieer, ik maak toch liever dan dat ik sloop maar nood breekt wet ...