Sloop jupiter 8

Nee inderdaad, ik denk dat elke weldenkend synthforum lid wel kan janken als je hem uit elkaar sloopt om dan het voiceboard los te gebruiken . =:erm: ;{ =(

Ik zou lekker een JP-08 kopen en de Jupiter-8 aan iemand verkopen die hem in ere wilt herstellen. Er zitten hier legio's mensen die al jaar en dag dromen van een Jupiter-8 maar het nooit zullen kunnen betalen.

Ik wil je hierbij dan ook echt vragen of je hem wilt laten restaureren naar de originele staat. Dan krijg je er al snel 7000euro voor.

Er zijn er niet meer dan 5000 in het wild. Het voelt echt een beetje alsof je een vd laatste tijgers gaat afschieten voor zijn piemel.

Nee inderdaad, ik denk dat elke weldenkend synthforum lid wel kan janken als je hem uit elkaar sloopt om dan het voiceboard los te gebruiken . =:erm: ;{ =(

Ik zou lekker een JP-08 kopen en de Jupiter-8 aan iemand verkopen die hem in ere wilt herstellen. Er zitten hier legio's mensen die al jaar en dag dromen van een Jupiter-8 maar het nooit zullen kunnen betalen.

Ik wil je hierbij dan ook echt vragen of je hem wilt laten restaureren naar de originele staat. Dan krijg je er al snel 7000euro voor.

Er zijn er niet meer dan 5000 in het wild. Het voelt echt een beetje alsof je een vd laatste tijgers gaat afschieten voor zijn piemel.

Ja en als ik er dan 7000 voor vraag dan krijg ik dezelfde soort reacties als je voorganger. Die idioot weet niet waar hij het over heeft, ik heb al iemand die me 2000 bied op dit moment nav deze draad. Pipo de clown probeert de boel te verknallen maar dat lukt hem toch niet, nobody beats the jup. Ik hou de voice boards omdat ik ze ga klonen en voor een normale prijs ga verkopen met een kopie van het os wat gewoon op pc draait, cut the crap. En dat wordt voor de verandering eens een echte 1 op 1 kopie zonder verbeteringen en realtime spice el cheapo digi bullshit, citcuit simulation my ass. Als je getrouw een circuit wilt simuleren realtime dan heb je een quantum computer nodig. Bij roland zitten nu snotapies die geeneens meer iets analoogs kunnen maken al zouden ze het willen, sneu maar gelukkig voor hun blijft de massa er consequent intrappen.

Er zijn er 2000 van gemaakt zover ik weet dus nog erger dan je al dacht.

Prima plan !!
Kan ik een setje faders scoren misschien ?
Graag alvast reserveren , prijs komen we wel uit
Al die oude zooi, eindelijk eens iemand die de boel progressief benaderd..

Even los van het waarheidsgehalte van deze draad kan ik wel enorm genieten van de reacties van de SF'ers hier. :dubbel::dubbel:

Gesloopt lijkt het me nooit zoveel op te brengen als in een stuk. Heb je 'm al eens geprobeerd te koop te zetten as is?

Even los van het waarheidsgehalte van deze draad kan ik wel enorm genieten van de reacties van de SF'ers hier. :dubbel::dubbel:

Nou ik heb ook zo mijn twijfels :)

Voor de tomassen onder u

image.jpg

Ok morgen kan ik de rest ophalen, ik heb 2 voice boards hier liggen al. Ik ga nu de power transistoren bestellen zodat ik snel de borden kan gaan testen. Bieder vond m niet netjes genoeg dus ik ga een serieuze poging wagen zelf te fixen.

Wat me opviel is dat de chassis ground en de signaal ground buiten de voice boards met elkaar verbonden zijn. Dat zal ik in ieder geval moeten verbinden op de boards op een of andere manier. Van testpunt naar testpunt lijkt me het minst invasief.

je hebt dus geen jp8 maar alleen een voice board , of had je die gekocht laatst op ebay? :okdan:

Ja ik heb wel een jp8, die ligt bij de reperateur al 2 jaar inmiddels. Ik had 2 voice boards achter gehouden om toch over de sound te kunnen beschikken en met de bedoeling te borden te klonen zodat de sound beschikbaar komt voor iedereen voor een betaalbare prijs. Ik zal je uitleggen wat een jp8 precies is. Een jp8 is voornamelijk een berg staal van 25 kilo met heel veel plastic knopjes,schuifjes en toetsen.
De binnenkant bestaat uit een berg epoxy platen waarop electronica is geplaatst. Dat soort platen noemt men pcb's. Ongeveer de helft van de pcb's beslaat digitale techniek van 35 jaar terug, gewoon oude waardeloze troep is dat. De andere helft van de pcb's beslaat analoge techniek. Hieruit komt de sound waar iedereen zo van houdt.

Er zijn mensen zoals ik die willen hem graag hebben vanwege de sound en er zijn mensen zoals ik die willen hem hebben voor de heb. Ik probeer me te ontrekken aan het hebben voor de heb. Dat scheelt me een hoop kopzorgen en een hoop geld voor reparaties aan het waardeloze digitale gedeelte. Het digitale gedeelte zorgt alleen maar voor de stroomstootjes die ervoor zorgen dat uit de analoge pcb's de gewenste sound komt.
Ik heb voor minder dan 100 euro een pcb gekocht die 32 stroomstootjes kan geven tegelijkertijd. Ruim voldoende om de analoge pcb's de gewenste sound te laten maken. Het staal en de digitale pcb's kunnen zo achterwege gelaten worden. De functie van de digitale pcb's kan prima vervangen worden door een moderne computer zoals de raspberry pi van 35 euro.

De meeste jp8 eigenaren zijn grote jankers die er helemaal niets van snappen. Ze denken dat ze perse dat digitale gedeelte nodig hebben en zijn verliefd op het staal en de plastic onderdeeltjes. Ikzelf ben ook zo een jankerd want dat is gewoon leuk, ik snap het alleen wel en dat is een beetje mijn probleem. Ik vind het tijd worden dat ik eens rationeel omga met het staal, het plastic en het waardeloze digitale gedeelte. Maar dat betekent dat ik het net zo goed weg kan doen want het is feitelijk alleen maar lastig allemaal. Natuurlijk hij is mooi maar ik kan ook gewoon een hele grote poster in mijn kamer ophangen met daarop een foto van alicia keys die de jp8 bespeelt. Dat is twee vliegen in 1 klap, een lekker wijf en een lekkere synth op 1 poster, wat wil je als liefhebber nog meer, niets toch?

8o)

Jupiter clone

Jupiter cloned voice boards

Deze man is geniaal, dat moge duidelijk zijn, reageert alleeen nergens op, helaas.

Er zijn ook nog de amsynth cloned vco borden maar die man past verbeteringen toe en snapt er zodoende helemaal niets van , killing the magic met zn analoge perfectie, daar zitten we dus niet op te wachten

Wie de jp8 sound wil kan die gewoon krijgen echt geen probleem. Ik heb helaas ook nog veel andere zaken op te lossen en af te ronden en zal er zodoende niet zo snel mee klaar zijn als die geniale fin. Wie mee wil helpen mag joinen, graag. Ik coordineer de boel wel. Zoniet dan zal ik het uiteindelijk wel allemaal doen. De software doe ik zowieso, dat stelt al helemaal niets voor en heb ik goeddeels al liggen. Toegevoegde waarde van mijn benadering is dat de boel ook nog eens 100% modulair wordt. Op basis van wat op mijn site te zien is. Ik denk dat het onder de 1000 kan blijven aan materiaalkosten. Ik begin zelf met de vco maar zal eerst de voice boards aan de praat moeten krijgen om goed te kunnen vergelijken tussen kloon en origineel.

Zet hem op zou ik zeggen. :-)

Mocht je nog eens een Oscar willen clonen tzt, zet mij alvast maar op de lijst (voor een werkend exemplaar)

Back