Waarom sampler kopen.

Roel_en_Sam

Ouwe rot
1. Waarom sampler kopen als je een computer hebt.

2. Verschil tussen bv. Z8 / workstation sampler,

Zegt dit dat de Z8 duur is of dat de sampler in de workstation veel minder goed is, of dat de synth van de workstation
niet goed is, aangezien je een workstation met sampler hebt voor +/-2000 euro en de Z8 1600 euro.
Heb geen sampler dus ben er niet echt een held in, iemand een reactie waar het prijs verschil inzit omdat het nu
lijkt dat je meer waar krijgt voor een workstation.

Simpel. Download een pdf manual van de akai site en van de korg site. Veel leesplezier 8)

- karakter
- vette effecten
- intuïtiever werken/zet aan tot creativiteit bij mij

dat zijn de redenen waarom ik de ASR-10 heb gekocht...

en ook optie voor live. vergeet niet dat het leuker staat een sampler bij je te hebben als een achterlijke laptop met WINDOWS... je sampler loopt live niet vast (zover ik weet), windows wel ;)

Sampler zou ik puur kopen voor meerdere uitgangen en dat betekent weer dan m`n geluid een stuk schooner is. Ik bedoel als ik een BD heb die alles wegfiltert door z`n kracht dat je je hh tenminsten op een schoon kanaal.

Re: Waarom sampler kopen.

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
1. Waarom sampler kopen als je een computer hebt.

Omdat je dan als je bijv drums maakt met een synth deze kan samplen en later net als een drumcomp kan afspelen, ja dit kan met een pc ook, maar dan kost dit weer cpu powerrrrrrr, en persoonlijk lijk mij het makkelijker mixen met een sampler omdat deze door je mengpaneel heengaat en het signaal niet op je pc word bijgevoegd.

Zelf heb ik er voor gekozen om geheel zonder sampler te werken ook niet op de pc, aangezien ik 2 drumsynths heb en genoeg VA powerrrrr heb staan om op een andere synth een drum dingetje te maken.

Ik heb wel een tijdje een s2000 gehad, maar ik heb er nooit wat mee gedaan.....

Ben overtuigd.

Vooral om:
-creativer
-meerdere uitgangen
-geen suffe computer, die vast loopt, software overmekaar heen is irri.

Origineel geplaatst door Slipperman
en ook optie voor live. vergeet niet dat het leuker staat een sampler bij je te hebben als een achterlijke laptop met WINDOWS... je sampler loopt live niet vast (zover ik weet), windows wel ;)

Wat wel en niet leuk staat is ondergeschikt aan hoe het klinkt in mijn ogen ......oren... . 'k Heb zowel een sampler als laptop bij me... ben ik nu dubbel stoer???? :duivels:

Zolang je alle services stript die je niet nodig hebt, zoals inbel faciliteiten, terminal server, DHCP- en DNS client/server etc.. etc.. uitschakelt op je laptoppie dan draait ie gewoon stabiel. Vastlopers komen door oververhitting, schokken etc. Zet je laptop op een rubber mat eventueel om schokken en trillingen tegen te gaan.

Ik draai verder dan geen softsamplers /softsynths op de laptop, omdat ik geen risico van een hik in het geluid door swapping wil lopen. PC privé heeft mij een goedkope laptop opgeleverd. Ik heb nog geinformeerd, maar ze deden niet aan MPC-privé helaas ;). 't ding is alleen maar mijn sequencer.

Maar goed, om even verder ontopic te reageren:

Waarom zou je een sampler kopen?
- In mijn geval (Yamaha A4000) heb ik 10 outputs om in mijn mixer te prikken.
- Het apparaat heeft een create osc functie waarmee je eigenlijk de sampler ook als synth kunt gebruiken.
- Stabiliteit. Hoewel ik denk dat je met een goed geconfigde laptop misschien wel net zo ver komt, heb ik liever een hardware sampler.
- Met een SCSI kaart in je PC en een kabel naar je sampler kun je thuis makkelijk je samples editten op de PC en die naar de sampler sturen (akai is snel wat dat betreft, mijn yamaha is traaaaag. Tijd zat voor koffie en bier ;))
- Een laptop + goede audio interface kost nog altijd meer als een goeie sampler. Dit is trouwens ook relatief, want je kunt met een tweedehands sampler ook goed uit de voeten. Terwijl je met een 2ehands laptop maar moet afwachten hoe het apparaat presteert. Het is niet echt te vergelijken.
- Interface. De op het eerste gezicht compleet chaotische interface van de yamaha wordt na een maandje of 2 een tweede natuur. Beperkingen word je creatief van.
- Smaak. Het is net wat je ligt. Als je alles met software doet, dan kan ik me indenken dat je liever het software pad blijft volgen.

- even apart van de andere argumenten: Het voelt voorm ij beter als ik hardware koop dan software. Een doos met cdrommetjes en een boekje heeft voor mij minder waarde dan een zware bak met lampjes die ik af en toe liefkozend kan strelen ;)

'k Hoop dat je hier wat mee kunt.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Wat wel en niet leuk staat is ondergeschikt aan hoe het klinkt in mijn ogen ......oren... . 'k Heb zowel een sampler als laptop bij me... ben ik nu dubbel stoer???? :duivels:

hmm nee wat het live is met een laptop. veel mensen gaan denken dat je zit te faken dan... heb al zovaak gehoord van mensen die acts zagen met computers. die d88 dat ze allemaal zaten te faken. Natuurlijk hoeft dat niet kans zit er zelfs dik in dat het puur voor de sequencer was en de vst's en eventueel sampler maar goed tis hoe je overkomt ermee...

Tja milk inc. is weer een ander verhaal ;) die pluggen gewoon geen kabels in hun synths en staan te freaken alsof ze stijf staan van de LSD en of hun leven ervanaf hangt ;)

maar de voornaamste reden voor mij om bijvoorbeeld voor een sampler (of meerdere ) te gaan in een live situatie zal zijn dat windows altijd vast loopt als je het net nie kan gebruiken en een sampler niet...

Origineel geplaatst door Slipperman
Tja milk inc. is weer een ander verhaal ;) die pluggen gewoon geen kabels in hun synths en staan te freaken alsof ze stijf staan van de LSD en of hun leven ervanaf hangt ;)

stonden ze maar stijf van de LSD... dan kwam er misschien wat interessanters uit.

iedereen! LSD!

Back