distortion pedal

CYNKT

Nieuwkomer
Ik heb onlangs een TR-8 gekocht en ben er van plan een Roland TB-3 bij te kopen. Heeft iemand ervaringen met betaalbare distortion pedals? Ik zat zelf te denken aan de Boss DS-1. Thanks!

Heb hier even een DS1 gehad, was niet echt zeer onder de indruk van.
Ik zou eerder voor een MXR 104 distortion+ gaan, klinkt wel goed voor acidische synthgeluiden

Heb de oude ds1 hier, mis een hoop dynamiek als ik m op mn tt303 zet, op mn tr8 doet ie ook alles behalve gabber zijn.

Op 12 volt klinkt ie beter dan op 9 volt btw

Ik zit zelf ook met deze vraag. Na wat onderzoek te hebben gedaan is het me opgevallen dat er ontzettend veel verschillende distortion pedals zijn en dat veruit de meeste zijn bedoelt voor de gitaar (maar ook worden toegepast op techno). Nu zag ik dat er ook distortion modules zijn (worden ook pedals genoemd maar volgens mij zit er geen fysieke pedaal meer op) die gericht zijn op elektronische / techno muziek. Bijvoorbeeld de hades epsilon, die dan ook gelijk weer een stuk duurder is dan de meeste.

Nu mijn vraag: zijn gitaar pedals goed bruikbaar voor techno en zit er veel verschil in soort / kwaliteit? Hoe verhouden deze zich tegen voor techno (of andere elektronische muziek) ontwikkelde pedalen? (zoals epsilon) En tot slot, wat zijn belangrijke punten om op te letten bij de aanschaf van een distortion pedal?

Bij voorbaat dank!

Zo'n Demon Tubescreamer kloon via AliExpress is leuk. Kost nog geen 3 tientjes en klinkt puik.

Back