[Yamaha - RM1X] [Hmm??]

Zou mooi zijn, Chrizz, en een lijstje van de voices, als je die hebt.

Klein Voorbeeldje dan:

Eerst piano zonder effect en dan met effect (reverb, delay).

Eigenlijk is het slecht om de piano als voorbeeld te nemen, omdat je die beter uit een sampler kan halen. Bij de rm1x moet je meer afgaan op de drums en bassen/leads/pads. Die klinken niet slecht, maar ook niet dat je zegt supergoed. Ik zal morgen ook nog wel een drumvoorbeeld posten.

ik gebruik de rm 1x heel veel als hardware seqeuncer live er zitten best bruikbare sounds in als je wat dieper spit
wat me wel verbaasd is dat heel veel mensen hoog gespannen verwachtingen hebben bij een instrument van pak hem beet 3000 a 350 euro qau sound

ik geloof er echter niet zo in dat je uit een synth van 350 euro vette bassen van 3000 euro eruit kan halen

per slot van rekening haalt een lada ook niet de topsnelheden van een ferrari

mijn filosofie is dat ieder instrument zijn gebreken en goede dingen heeft je kan bijven vloeken over de waardeloze sounds of blij wezen met een van de beste hardware sequencers voor 300 a 350 euro

enik heb in deze prijsklasse niks gehad dat beter was als de rm1x

Origineel geplaatst door olafmol
echt een geweldige bak.... bijna iedereen waar ik close muziek mee maakt schetst z'n nummers op ofwel een RM1x of een RS7000, om ze daarna verder uit te werken met software en/of andere hardware.... zie het als de piano of gitaar voor electronische muzikanten ;) je gaat zitten, en je werkt met hele basis-geluiden je idee uit tot het staat, en daarna kun je de geluiden en mix met allerlei vette stuf vervangen en dan wordt het alleen maar beter.... serieus, ben nog nooit zo'n goede hardware seq tegengekomen als de RM1x (ja en ik ken er een heleboel ;)

Hum dat zei je ook van de rs7000 Olaf :)

Wat ik hier hoor is dat veel mensen de RM1x als skretchpad gebruiken en als sequencer,,, maar niet als geluidsdrager. Is de RM1x niet geschikt genoeg voor beats???? Halen julie de beats ook uit samplers ipv de rm1x???

hmm beats van de rm1x zijn wel aardig maar niet bijzonder gevarieerd.
heb er nog maar weinig materiaal van maar heb nog 2 stukjes drum in een bestandje kunnen plakken voor je.
excuseer de ruis :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Hum dat zei je ook van de rs7000 Olaf :)

kan ik me niet voorstellen, aangezien de RS7000 ook een sampler heeft, die de RM1x niet heeft...voor de rest zijn veel van de basis-ROM-geluiden idd identiek aan die van de RM1x, al zal het allemaal iets strakker klinken door EQ en effecten en betere DAC's.......

Origineel geplaatst door r.5
Voor de ingebouwde klanken moet je het iig niet doen,
je zal er geen kant-en-klare nummers mee maken
die klaar zijn om zo op CD geperst te worden.

Dat vind ik wel een beetje onzin,met wat externe app. kun je er echt wel wat geks uithalen. Oke niet alle geluiden zijn er geschikt voor,maar er zitten zeker wel geluiden in die je voor de full monty kunt gebruiken. Alleen de kunst is de juiste geluiden te kiezen naar mijn mening.

Vond het altijd een erg goede bak,vooral om direct tracks te maken. En heb toen de interne seq.nooit gebruikt. Mijn vorige trackjes op het forum zijn uitsluitend alleen met een rm1x gemaakt.Droog uit de rm1x,oke het klinkt soms wat digitaal maar je hebt er echt wel super veel aan.Soms heb ik weleens spijt dat ik hem toen verkocht heb.

Origineel geplaatst door justin
Dat vind ik wel een beetje onzin,met wat externe app. kun je er echt wel wat geks uithalen.
Dus kun je er met de bak zelf geen kant-en-klare nummers mee maken die klaar zijn om zo op cd geperst te worden.
Geen onzin dus.

Oke niet alle geluiden zijn er geschikt voor,maar er zitten zeker wel geluiden in die je voor de full monty kunt gebruiken. Alleen de kunst is de juiste geluiden te kiezen naar mijn mening.

Vond het altijd een erg goede bak,vooral om direct tracks te maken. En heb toen de interne seq.nooit gebruikt. Mijn vorige trackjes op het forum zijn uitsluitend alleen met een rm1x gemaakt.Droog uit de rm1x,oke het klinkt soms wat digitaal maar je hebt er echt wel super veel aan.Soms heb ik weleens spijt dat ik hem toen verkocht heb.

Hmm.. imo is het meest krachtige van de hele RM1x of RS7000 júíst de sequencer.. maar goed...
at ik kort samengevat wil bijdragen: RM1x en RS7000 hebben beide een dijk van een sequencer, met hier en daar een kleine beperking, ze klinken ook nog redelijk goed, zijn daarmee dus ideaal als sketchpad, zelfs om beats op te bouwen, maar wil je echt uitstekende kwaliteit halen, zul je toch met andere klankbronnen aan de slag moeten.

Gewoon kopen dat ding.

300 e is cheapo en als ie na een tijdje niet bevalt kun je hem voor het zelfde bedrag (of 25-50 e minder) makkelijk weer verkopen.

Zoek iemand die je dat ding in een weekendje een beetje uit kan leggen en ga aan de slag met de handleiding ernaast en dan wil je em na 2 weken niet meer kwijt. Het ding is draagbaar en niet al te zwaar dus je kunt em overal mee naar toe slepen waar een stroomvoorziening is. Ik sleepte altijd mn rm1x mee naar het werk voor de saaie nachtdiensten :)

PS: Als je echt nog een beetje overtuiging nodig hebt raad ik je eens aan om de patterns van Justin Berkovi te downloaden en te beluisteren.. Die man kan met 4-5-6 sporen zo'n dikke sound neerzetten dat je toch al vlug aan je eigen kwaliteiten als muzikant gaat twijfelen ;) Moet je denk ik wel ff iemand zoeken die je er mp3tjes van kan bakken/

Ik vind het een beetje vreemd dat vele roepen dat je er geen mooie dingen uit kunt halen met de ingeprogameerde geluiden, Ik krijg ze er namelijk wel uit zonder eerst op te schroeven met wat dan ook. De RM1x, is gewoon rauw, hij klinkt gewoon echt hard rauw, als je op een rm1x werkt wil je dat ook, De rs7000 klinkt vele malaen mooier/gladder, mede door (compressor ook), koop die dan/ of een mooie roland;). Ik gebruik m'n Rm1x als rag bak niet als kladblok. Ik ben echt vol og over de geluiden, en heb ook al vele mensen er mee blij gemaakt op feestjes. Het is een goede techno/tekno bak en drum 'n bass lukt ook wel, je mist trouwens wel erg een sampler, dus die erby en je hebt een droom systeempje :P

Ik ben blij met m'n RM1X, hij vervangt m'n pc volledig... het is wel wennen omdat een hardware sequencer lang niet zo visueel werkt als een PC en daar raak je toch meer aan gewend dat je zou denken.

De klankbron is leuk als je de RM1X mee neemt als box om ergens anders te kunnen pielen(op vakantie ofzo), dan merk je ook hoe intuitief het ding werkt als je hem gebruikt zoals hij bedoeld is... als groovebox.

Druid

Origineel geplaatst door Roel
Dus kun je er met de bak zelf geen kant-en-klare nummers mee maken die klaar zijn om zo op cd geperst te worden.
Geen onzin dus.

Bedoel daarmee wel randapp.! ROEL

ah, u leert mijn naam al met hoofdletter schrijven, niet gek... niet gek.

met bovenstaande opmerking verandert dus nog steeds niets aan het door mij eerder aangegeven waardeoordeel dat een rm1x een hele fijne bak is maar niet in staat om zonder externe randapparatuur studiokwaliteit nummers af te leveren.

Origineel geplaatst door Roel
ah, u leert mijn naam al met hoofdletter schrijven, niet gek... niet gek.

met bovenstaande opmerking verandert dus nog steeds niets aan het door mij eerder aangegeven waardeoordeel dat een rm1x een hele fijne bak is maar niet in staat om zonder externe randapparatuur studiokwaliteit nummers af te leveren.

Welk apparaat van 300,- euro 2e hands kan dat wel dan? Kijk eerst eens wattie kost joh....

3 jaar geleden wist ik voor die nieuwprijs niks beters te kopen.... nu vind je 2e hands ook niks beters voor die prijs....

(het ging ook maar om een feitje)

ik ben een jaar de trotse bezitter geweest van een rm1x en dat is ERG goed bevallen !
het is gewoon een prima apparaat. sequencer: top

oke, dit is een ouwe tread,
en ik ben terug in mijn ouwe groovebox-gekte vervallen,
maar wat ik hier lees over die rm1x is toch lang niet gek.
oke, beste Olafmol, ik weet, je bent echt happy happy joy joy van dat bakkie, maar dan nog...
prijs is dik oke, en specs ook blijkbaar...
En deze jongen heeft een schitterende toffe job gevonden, dus wie weet binnen een paar maandjes... ;)

greetz

cloudy

ps: dus volgens sommigen deugd ze op zich voor techno. wat zijn de meningen voor electro?
:D

Origineel geplaatst door cloudman

ps: dus volgens sommigen deugd ze op zich voor techno. wat zijn de meningen voor electro?
:D

Ik vind m geschikt voor het maken van electro, er zitten 2 of 3 drumkits in die goed passen bij electro, de geluiden voor erbij (pads, leads) klinken niet super voor electro, maar ook niet slecht hoor, ik vind juist de drums eruitspringen.

Back