[Yamaha - RM1X] [Hmm??]

cheapo beginners all-round bakje met ietwat mindere klanken duzzz?
kheb er een spaarvarkentje voor aangelegd :D

heerlijk! van mij mocht deze thread al lang op slot, maar zie dat men niet uitgepraat raakt..lol nah ga dan nog maar ff door over de rm1x :D

haha :)
wel, een tijdje terug, een maand of vier, was ik keihard op zoek naar een goeie groovebox, beginnersdoos,
whatever. met zo van die onmogelijke eisen: goedkoop, goeie klank, zeer hands-on, handig voor als je meer
diep en professioneel wil gaan... ik dacht op een moment aan een mc303 omdat ze die naar je hoofd gooien,
maar de reden daarvoor is evident: het ding zuigt!

en toen kwam ik al bij de rm1x terecht... ondertussen had ik geen centen en geen tijd, maar daar komt verandering
in zicht. en na alles te hebben laten bezinken, moet ik toegeven dat hoogstwaarschijnlijk die rm1x toch wel een van de betere investeringen is voor iemand die begint!
pas op, er zijn al discussies over geweest hier, en smaken verschillen, maar toch, alles bijeen, voor mij...

-en mijn varkentje werd dikker ;)

-peace

cloudy

Prachtige bak... schoonheid van een interface, prachtig OS, floppy,
kut-geluid, stevig gebouwd, behalve...

als je in Grid mode bent, dan kan je opeens alleen maar de track
horen die je geselecteerd hebt... dat werkt natuurlijk niet... :stupid

Heb hem na 2 weken maar weer verkocht... :D

Mvg.

CoolRunning

het zou al raar zijn als het ding geen nadelen had :)

en natuurlijk, smaken verschillen he, wat voor de een top is, is voor de ander brol...
maar ik ga hem toch maar proberen :)

wat was voor jou dan een pracht bak coolrunning? zo'n korg electribe met buizen?
ben benieuwd

-cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
wat was voor jou dan een pracht bak coolrunning? zo'n korg electribe met buizen?
ben benieuwd

:D

Nou even serieus, ik vind de RM1-x echt een prachtige bak..., zoals ik
al zei, een schoonheid van een interface, prachtig OS, floppy en stevig gebouwd.

Het kut-geluid had ik er voor de grap tussen gegooid, ik vind het niet goed
klinken. Feit is dat ik had het ding gekocht voor midi sequencing anyway..., en
wel speciaal voor de grid mode =(

Nadat ik de RM1-x had verkocht, heb ik eigenlijk niet meer gezocht naar een
vervanging... ik had redelijk wat research gedaan, en dat leidde me naar de RM1-x.
Leek echt perfect!

Ik ben niet op zoek naar een all-in-one groove-box, 'k heb genoeg hardware :D

Als oplossing ben ik nu bezig met MAX/MSP om een 'modulaire' step-sequence
omgeving te bouwen die m'n hele studio kan aandrijven. En dan heb ik het niet
alleen over note-on en note-off.
Met m'n Kenton Control Freak en m'n Roland VS-2480 als controllers/control surfaces
moet ik dan alles (en meer) kunnen doen dan ik ooit gehoopt had met de RM1-x.

Mvg.

CoolRunning

ik ben een beetje mee met je verhaal :)
het gaat er dus om dat de rm1x een hele sterke sequencer is?
dat de geluiden (zouden) zuigen werd me al meermaals duidelijk gemaakt :D

jaja... beginnersdoubts... :)

Origineel geplaatst door cloudman
ik ben een beetje mee met je verhaal :)
het gaat er dus om dat de rm1x een hele sterke sequencer is?
dat de geluiden (zouden) zuigen werd me al meermaals duidelijk gemaakt :D

jaja... beginnersdoubts... :)

een heel sterke sequenzer met een kleine min eigenlijk, en dat is dat je als je in grid mode programmeert, je geen andere tracks kunt horen, voor mensen die de grid mode willen gebruiken is dat een heel groot nadeel, voor de rest is de sequenzer uitstekend.

mja. en het is wel heel leuk natuurlijk als je het toestel waar je mee begint, nadien ook nog voor meer professionele doeleinden kan blijven gebruiken...

kga eens de knoop moeten doorhakken he :)

in ieder geval bedankt aan allen die gedurende al die tijd dat ik hier al zit en er over bezig ben al raad en reviews gegeven hebben. heel erg interessant.

hmm, misschien zou ik er dus binnekort eentje moeten kopen, en dan hier eens mijn bevindingen neerpoten?
;)

zijn er eigenlijk gekende "artiesten" die met de rm1x werken?

greetz

cloudy

zou hier iemand mij kunnen helpen met het aansluiten van een darkstar op mijn rm1x?
ik heb allebij de handleidingen erbij gehad maar mij lukte het niet.
kan iemand mij beschrijven hoe ik mijn rm1x in moet stellen en mijn darkstar??

De bekendste artiesten zijn Apollo 440 en Justin Berkovi . Dit zijn in ieder geval de bekendste artiesten die hun bronmateriaal ook op het internet hebben gezet. De nummers klinken als je ze download heel slecht, omdat ze geen van de internal geluiden gebruiken, alleen als midi sequencer.

Nog een leuke extra van de Rm1x vind ik trouwens de harmonizer, is misschien al vaker genoemd, maar niet voor het stemmen van akkoorden. Wat ik vaak doe is een lead inspelen, en dan de harmonizer in akkoord waarden instellen. Bijvoorbeeld een op +03 en andere op +07. Als je dit op een Square geluid doet, krijg je al snel van die leuke Tetris/ Aphex Twin melodietjes.

En voor het grid-probleem (wat wel tenenkrommend werkt) bestaat er een commando "divide drum track", dus je neemt eerst alle drums op in 1 kanaal, daarna worden die automatisch verdeeld.

Problemen zijn echt te overkomen, gewoon kopen dat ding, je kunt er geen spijt van krijgen. (of doorsparen voor RS7000)

En t-con, ik weet niet waar je precies bent vastgelopen met het installeren van je Dark Star. Allereest werkt de Rm1x met midikanalen. Als de midikabel vanuit de out van de Rm1x naar de in van de Dark Star gaat, en het midikanaal staat goed ingesteld, zou er altijd geluid moeten komen. Dit is de note-on informatie. Wat wat lastiger is is de midi-sync en dat soort dingen, maar ik weet niet of dat aan de orde is.

Back