welk nummer is dit?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik kreeg een jaar of 10 geleden van een vriend wat losse nummers die op z'n mp3 speler stonden.
Daar zat In the waiting line van Zero 7 tussen.
Later kwam ik erachter dat dit niet de juiste tag was.
Ik vind het een lekker nummer maar ben er nooit achter gekomen van wie het wel is?
Dus ik hoop dat iemand op het forum me verder kan helpen.

Attachments

• zero 7 - in the waiting line.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 101
Da's wel heel supersnel zeg!
Ik had het net een minuut of 2 op het forum gezet.
Thanks in ieder geval.
Handig toch weer zo'n forum!

En dit is het nummer uit 1969 waar ze (wel meer dan) de mosterd haalden:

En zo geraak je dus in 1 stap van Hooverphonic naar Burt Bacharach.

Isaac zeker de beste, Portishead best koel maar Hooverphonic kan eigenlijk echt niet, heel die sfeer qua zingen en de hele rambam ook nog even nadoen.

En dit is het nummer uit 1969 waar ze (wel meer dan) de mosterd haalden:

Verrek zeg, ze hebben het echt gekopiëerd, niet erg origineel dus maar ze hebben er wel een leuke zanglijn opgezet vind ik.
Kon dit nummer wel natuurljk maar niet in de uitvoering van Mr Shaft himself.
Wat mij betreft een beetje overgeorkestreerd maar dat gitaarlijntje is beregoed toch wel!
Trouwens over B Bacharach ook geen kwaad woord hoor want als composer staat hij in hoog aanzien wat mij betreft.

Ik heb er nog eentje trouwens, leuk zo'n quiz toch?
Als iemand deze weet zou ik er ook happy mee zijn.
Bekijk bijlage sail into the stars.mp3

Ah doctor, thanks voor de bijdrage.
Ook al zo snel, net als de vorige!
Ik zal het toch 'ns een keer wat moeilijker moeten maken, alleen ik heb er niet meer helaas.:)

Cool topic hoor, net lekker Isaac Hayes aan 't Spotify-en, wat een ontdekking. Doet me er aan denken dat ik Al Green nog moet 't zelfde gunnen (ook via een topic zoals dit )

FWIW, SoundHound is ook een nuttige app.

Arv; ik ken 'm, bedankt in ieder geval.
Je zal 't niet geloven maar op mijn mobieltje zit geen internet, kan er zelfs nog geen foto mee maken.

Meneer Alex Callier is enkel uit op $$,is ondertussen bekend..

Beter een goeie kopij dan een slecht origineel !!
In muziek doen ze heel veel aan kopieerwerk en da's daarom niet slecht ! Soms wel beter dan het origineel.
Voor die paar keer dat ik Mr Alex al aan het werk gezien heb kan ik toch besluiten dat hij iets kent van muziek.

En als je van muziek kan leven of je moet gaan werken ...
... dan weet ik wel wat kiezen ;-)

Je kunt ook een ipad pakken natuurlijk (als je die hebt )

Da's waar, die gebruik ik eigenlijk als verlengstuk van m'n daw dus ik zie dat ding eigenlijk niet als iets om het internet mee op te gaan, dat doe ik met de pc of laptop.
Zeker nu want Appeltje heeft de de verschrikkelijk irritante gewoonte om vanaf os9 automatisch updates te downloaden en dan elke keer weer te zitten zeiken of je wilt updaten of nog even wachten en krijg je iedere keer weer een reminder, dus wifi staat nu uit.
Maar het is een goede suggestie, wellicht als ik het weer 'ns een keer nodig heb.

Back