Boxspring bed verhogen

synthe-sizer

Ingeburgerd
Ik wil graag mijn boxspring verhogen en daaronder mijn mengpaneel met monitors plaatsen.
Een hoogslaper is voor mij geen optie vanwege een zwakke rug. Hetgeen ik mij afvraag is; als ik mijn bed verhoog en daaronder de monitors plaats... maakt het dan voor het mixen uit dat de monitors wat lager staan / minder ruimte boven hebben?

Dus jij hebt een bed in je studio?
Zit je dan op de grond? Ik zie het nog niet voor me.

Jep, Ik heb maar een kamer in m'n appartement. Ik zit niet op de grond maar ik wil mijn boxspring verhogen, er een constructie onder maken zodat mijn mengpaneel en monitors er onder kunnen staan. Ik was niet van plan om op de grond te gaan zitten.

hoe kan je onder een boxspring gaan zitten? Dat is toch enkel met een hoogslaper mogelijk?

Lijkt me geen probleem zolang je monitors maar vrij richting jou staan en dat bed ruimte genoeg heeft boven de monitor. Monitors op ooghoogte. Heeft wel invloed op de akoestiek t.o.v. Je huidige situatie zoals elke verandering met plaatsing dat heeft.

Monitors moet je op oorhoogte hebben staan. Des te hoger de frequentie, des te kleiner de spreidingshoek wordt en er zal dus een niet lineare frequentie weergave zijn.
Een woofer bv doet het goed tot 1 khz daarna wordt het meer gebundeld.. bv..
Bij tweeters is het afstralingsgedrag wel uniformer qua frequentieschaal maar ook daar neemt het aantal db's af als je meer verder weg van het midden afluistert.

Er is echter nog een factor die meespeelt. Een monitor in de vrije ruimte geplaatst geeft minder laag weer. Dit komt voornamelijk omdat de lagere frequenties minder gebundeld zijn en daardoor ook achter de box te horen zijn. Zet je em tegen een muur aan heb je dus een vermeerdering van de geluidsdruk, dit is vooral in het laag goed te merken.
Zet je bv 1 monitor in n hoek en de andere tegen een rechte muur, zul je ook merken dat die in de hoek harder klinkt, omdat het geluid aan een kant weerkaatst via de muur.

Een bed (of matras) boven beiden monitoren plaatsen zal waarschijnlijk ook een vermeerdering van de geluidsdruk veroorzaken.. al is een matras wel een dempend materiaal (minder reflecterend). Maar het klankbeeld (frequenctierespons ) kan dus worden verandert.

Edit: idd een hoogslaper zal het enige zijn dat een beetje zal passen.. als ik het plaatje van de gemiddelde half-hoogslaper bekijk gaat het echt niet lukken..

halfhoogslaper-dodo-grijs-tp_5417125542880480430f.jpg

Laatst gewijzigd:
Bed laten zoals het is, mengpaneel verticaal tegen de muur boven het bed en monitors ook aan die muur ophangen. Vriendin met compact achterste kiezen om gebeurlijke ongevallen te voorkomen.

Lijkt me matig gezond elke nacht onder twee magnetische velden gaan slapen. Misschien dat een opklapbed constructie je wat meer ruimte in je kamer geeft zodat je de boel op een normale manier kan opstellen?

magnetische velden? Gewoon stroom uittrekken... En er is niks zo 'n sterk veld als ONDER een verwarmd deken slapen, het enige dat nog erger is dan er op
Zwijgen we nog over zetelverwarming in de auto.

Matras tot aan de bedbodem gemeten is 46 cm (poten niet meegerekend). Dat word inderdaad best krap denk ik.
Hmm.... misschien dat ik het bed kan opklappen middels opklapconstructie; ik ga het nog even bekijken.

magnetische velden? Gewoon stroom uittrekken... En er is niks zo 'n sterk veld als ONDER een verwarmd deken slapen, het enige dat nog erger is dan er op
Zwijgen we nog over zetelverwarming in de auto.

Alleen omatjes slapen onder electrisch verwarmde dekens. En de zetelverwarming van je auto, dat is geen structurele blootstelling zoals monitors onder je bed.

Horrorplaatje ter ondersteuning:
staal-in-matrassen-straling.jpg

Let's agree to disagree - het zijn geleiders vlakbij onder spanning. In geval van electrisch deken of stoelverwarming, erg dichtbij. Veel dichter dan de matras en lattenboden tov de monitors (afstand vh electrisch veld moet ik zeker niet uitleggen)
Misschien mijd je ook pocketveren? Zijn tenslotte geleidend. ALsook een metalen frame om in te slapen (ik las ooit wat over aardstralen)
Ik oordeel nergens over. Maar zou BT en wifi ons niet veel meer parten spelen... Wie weet wat ontdekken we over enkele jaren hoe schadelijk 't is.
Niks mis met voorzichtigheid.

Gewoon je biostabil omhouden tijdens het slapen, niets aan de hand

Het aardmagnetisch veld is voor niemand een probleem, en die is vrij sterk..

+1 merendeel van de studiomonitoren zijn afgeschermd.
Zowiezo kan een statisch magnetisch veld niet zo veel kwaad, rf energie en varierende velden zou ik niet teveel in gaan liggen, maar zelfs dat is niet echt bewezen (zolang het niet genoeg energie is om je van binnen een paar graden op te warmen zoals in mri scanners).

1 of andere kabouter wil onder zijn boxspring een studio bouwen en dan gaan jullie over een magnetisch veld lullen. :D

Back