Beste Muziekblad

Beste Muziekblad

• Sound on Sound (Engels)

Stemmen: 40 64,5%
  • Future Music (Engels)

Stemmen: 4 6,5%
  • Computer Music (Engels)

Stemmen: 5 8,1%
  • Interface (Nederlands)

Stemmen: 11 17,7%
  • Key's (Duits)

Stemmen: 0 0,0%
  • Keyboards (Duits)

Stemmen: 2 3,2%
  • Keyboard (Engels)

• Music Maker (Nederlands)

• Totaal aantal stemmers
    62

Kevin

Tis niet te gleuven
Wat vinden jullie van de muziekbladen van tegenwoordig ?
En welke lezen jullie het meeste ?
Ik vind namelijk sommige bladen inhoudelijk wat naar beneden gegaan het staat voortaan vol met reclame en steeds minder ''tutorials'' enzo..
Ik vind zelf Future Music (Engelse versie Nederlandse bestaat geloof ik niet meer) nog steeds 1 van de betere tesamen met Sound on Sound.
Dus nu de vraag aan jullie en gaarne je keuze toe te lichten WELK blad lees jij nog en waarom nu juist DAT blad!

Interface....want die is in het Nederlands....en Engels lezen doe ik al genoeg op het net....

Ik heb zelf een abbonement op de Interface maar vind de laatste paar editie's het blad inhoudelijk wat naar beneden gaan..
En van buitenlandse bladen ga ik voor Sound on Sound of Future Music

Origineel geplaatst door Kevin
Ik heb zelf een abbonement op de Interface maar vind de laatste paar editie's het blad inhoudelijk wat naar beneden gaan..
En van buitenlandse bladen ga ik voor Sound on Sound of Future Music

helemaal mijn mening. zit er zelfs over te denken om mijn abbonement op te zeggen.

de Sound On Sound steekt met kop en schouders boven alle andere bladen uit, en ik lees ze allemaal met enige regelmaat. De Nederlandse interface vinnik helemaal nix, foldertjes met specs die overgeschreven worden, en allemaal erg oud "nieuws". De Futuremusic en andere bladen uit de Future publishing stal zijn allemaal behoorlijk op "hipheid" en instappers gericht, de reviews zijn ook overmatig enthousiast en behoorlijk oppervlakkig. De Duitse Key's heeft ook erg last van oppervlakkige recensies met vnl specs ipv persoonslijke meningen en vergelijkingen met soortgelijke tools. De Duitse keyboards was jaren geleden altijd op hetzelfde niveau als de SOS, maar is de laatste 2 jaar in een dikke vette duikvlucht naar beneden gepleurd. De reviews bevatten nu fouten, en zijn eigenlijk ook verworden tot het opsommen van specificaties. Waar de SOS nog steeds, en de duitse keyboards vroeger soms 10 paginas aan een review spenderen is de "nieuwe" duitse keyboards nu meestal ook binnen 2 a 3 paginas klaar. Erg jammer.

Tja, met de opkomst van het internet is puur het opsommen van specs niet meer genoeg, dat kunnen we allemaal zelf wel vinden. Mensen willen een goede gefundeerde persoonlijke opinie, naast de specs en mogelijkheden, en als het even kan ook nog es een vergelijking met soortgelijke producten. Dat biedt de SOS volop en in consistente kwaliteit.

Olaf

Inderdaad, grote lappen tekst daar is papier veel geschikter voor dan een monitor! Ik heb vandaag maar de Nieuwe Revu gekocht voor in de trein, na getwijfeld te hebben over de Interface. Ik zag alleen maar reviews over niet boeiende apparatuur of dingen die al eerder en hoogstwaarschijnlijk beter gereviewed waren door andere bladen.

Tsja, ik lees liever een monitor dan een stuk papier hoor.

En SOS is wel OK maar via internet vind ik veel meer en veel eerder. Trouwens die SOS is ook via internet te lezen. En dan nog staan de meeste handige tips in die bladen als links naar websites of zo.

En even op Olafmol in hakend. De meeste reviews lijken steeds slechter te worden. Te bang om echt kritisch te zijn en te ignorant om er echt goed in te duiken. Dan lees ik liever allerlei fora ed om nu uit te vinden hoe die zooi nou werkelijk bevalt of niet.

simpel... geen van allen... k'heb internet... dus
yoda6.gif

Toch interface voor mij !
De interface ploft hier vanzelf op de mat, en doet m'n vriendin toch iedere x weer verzuchten: z'n bijbel is er weer.... einde aandacht.......
De SoS koop ik regelmatig los bij de boekjesboer, doet me iedere x weer watertanden vanwege de dikte, maar stelt ook iedere x weer teleur door het enorme aantal advo's dat erin staat.
Futuremusic vind ik 'n beetje blabla, en key's vind ik meer voor de Stef Meeders onder ons.
IF heeft imo nog steeds de beste (p)reviews, durft soms ook kritisch te zijn, en heeft zowel voor de beginners als de gevorderden interressante workshops e.d.

Laatst gewijzigd:
SOS meestal, maar eigenlijk vind ik het veel teveel geld voor zon telefoongids waarvan 80% reclame is.

8~

Future Music bestaat ook voor minstens 50 % uit advertenties!
Bovendien kan ik een blad dat groefboksen aanraad niet serieus nemen...

SOS is voor mij erg goed.

Ik vind trouwens Interface al jaar en dag veel te veel artikelen over computers en software bevatten i.p.v. synth/samplers en hardwaremuziekapparatuur!

Music Maker is praktisch alleen maar op gitaarmuziek gericht :duivels:

Keyboards Duits is ook wel OK...

hmm ik lees die bladen eigenlijk nooit meer. maar sos is toch het interresants voor mij. de interface heb ik drie jaar geleden al opgezegd maar die krijg ik nog steeds. zal maar weer is gaan bellen.

duitse bladen lees ik uit principe niet als het niet echt hoeft. stom land.

Origineel geplaatst door EDP
Toch is duitsland heel interessant op synth gebied....

En er zitten veel synthfreaks met heeeeeeeeel erg veel kennis. Ik lees nu beter duits als vroeger, puur omdat veel synth theorien in het duits op internet te vinden zijn.

Origineel geplaatst door EDP
hmm ik lees die bladen eigenlijk nooit meer. maar sos is toch het interresants voor mij. de interface heb ik drie jaar geleden al opgezegd maar die krijg ik nog steeds. zal maar weer is gaan bellen.

tzijn best aardige mensen hoor8o)

Origineel geplaatst door dsa
tzijn best aardige mensen hoor8o)

....alleen de smaak van de duitse muzikanten hè.......

Scooter, James Last, shunklen op heftige dijenkletsers met 'n dikke pul bier in de hand....... :r

Origineel geplaatst door gemmetje
....alleen de smaak van de duitse muzikanten hè.......

Scooter, James Last, shunklen op heftige dijenkletsers met 'n dikke pul bier in de hand....... :r

wat dacht je dan van jaimai, de kast, frans bauer, mevrouw joling, bzn ,jxl, weber en vele andere?

Ik denk dat wij niets te klagen hebben als het gaat om kitsch en na aperij.

Ik ben tot 2001 geabonneerd geweest op het Amerikaanse 'Keyboard'. Toen vond je nog niet zo veel op internet en waren magazines het enige waar je je toe kon richten. Toch vond ik op het laatst 8 EUR per nummer waar meer reklame in stond dan interessante artikels of reviews te veel was en heb het abonnement opgezegd. Sindsdien struin ik het net af en vind daar m'n gading.

:doei:

Back