Origineel geplaatst door olafmol De Nederlandse interface vinnik helemaal nix, foldertjes met specs die overgeschreven worden, en allemaal erg oud "nieuws".
En mijn conclusie is dat interface vergelegen met sos een amateurblaadje is....
De recencies van sos zijn veel profesioneler en hun site is echt ideaal voor naslag werk.....
Op forums kan je heel erg veel terug vinden ok maar op die site ook...
Daarin tegen is het beter om recencies van gebruikers te lezen naar mijn mening....
Zelf lees ik (en krijg ik gratis vanwege mn bedrijf) de volgende bladen.
audiomedia
Resolution
prosound news
Dit zijn bladen met testen van randapparatuur.
Kzie niet zo vaak recencies van synths ed. Wel van software.
Wat ik zelf altijd wel interessant vind zijn de intervieuws met producers.
interface en music maker zijn toch meer doorblader bladen.
Neem altijd een stapeltje van die bladen mee als ik de IBC bezoek,
en staat veel informatie in over randapparatuur etc..
Deze bladeren vind je niet zo snel bij de Bruna.
Ben begonnen met de engelse Future Music.
Toen overgestapt op The Mix die ik erg OK vond maar die jammergenoeg ter ziele is gegaan.
Nu koop ik heel af entoe de SOS, wat mijns inziens ook het beste blad is.
De nederlandse FM was nog errger (popie) dan de engelse, interface vinnik nogal stoffig de Duitse Keys en Keyboards vervallen inderdaad steeds meer tot opsommingen van specificaties, en equalizer typen.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca Toch is duitsland heel interessant op synth gebied....
En er zitten veel synthfreaks met heeeeeeeeel erg veel kennis. Ik lees nu beter duits als vroeger, puur omdat veel synth theorien in het duits op internet te vinden zijn.
Duitsers zijn over het algemeen veel freakeriger aangelegd dan Nederlanders lijkt het. Nog volop mensen te vinden die Amiga's echt dagelijks gebruiken enzo, heb je hier in Nederland helemaal niet.
SOS, daar blijf je in lezen.....
Ik zie dat sommige mensen de engelse versie van futuremusic te pruimen vinden. Maar de nederlandse versie, die was echt dramatisch slecht....
Met mijn vintage-pet op lees ik graag in oude bladen. Vooral de 'contemporary keyboard'.. een blad uit de VS doet het in die categorie erg goed.
Vroeger kocht ik best vaak de duitse keyboards.. maar tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar de SoundOnSound. Daar staat gewoon erg veel in.. ook qua studiotechniek (zijn daar ook aparte bladen voor?).. en dat boeit me de laatste tijd nogal.
Verder is het bij veel bladen vooral softsynths wat de klok slaat.. en tja.. daar lees ik niks over.. boeit me ook niet.
Tja wat ik het liefste in een blad zie zijn Tutorials over sounddesign,studiotechnieken,produceertipjes en dergelijke je bent tenslotte nooit te oud om te leren/experimenteren.
Al die info over beurzen enzo zal me een worst wezen (mij althans) ik zie dat apparaat wel een keer vanzelf in de winkel..
Maar ik vind de Interface echt zwaar achteruitgegaan en denk dat ik ook voortaan voor de SOS ga,hier staat ook wel reclame in maar dat kreng is zo dik dat er genoeg overblijft met wel nuttige dingen
Ik vindt op dit moment weinig bladen echt interessant. De interface is wel OK, maar vindt ik te weinig echt nieuws bieden. Ik zie de laatste tijd ook veel meer software voorbij komen en minder synths.
De SOS is ook wel goed, maar bevat wel errug veel reclame. Iets teveel als je het mij vraagt. Hoewel dat soms wel handig is om apparatuur te vergelijken of gewoon een indruk te krijgen om bijv te kijken welke compressors er allemaal op de markt zijn.
De prijzen vindt ik over het algemeen wel vrij hoog.
Terwijl vroegah ik de future music (nederlands versie) regelmatig kocht. Echt goed en begrijpelijk uitgelegd (ik wist toen nog niet zo heel erg veel van synths e.d.) hoe alles werkt en wat er mogelijk was met muziek. Eigenlijk best jammer dat deze niet meer bestaat (waarom???? :confused: )
De engelse future music heeft me nooit kunnen verleiden om hem te kopen.
Tegenwoordig is internet ook wel een enorme concurrent omdat je daar alles gewoon heel snel kan vinden. Ook het synthforum hiero geeft heel erg snel de nieuwe produkten weer en vaak weet je al wat de bladen schrijven.
S.O.S is voor mij al jaren nummer 1.
Goede 2e is computermusic, interface vind ik voor amateurs om idd nog maar te zwijgen over future music.
Ik vind het fijn om naslag werken te hebben in ouderwetse boekvorm.
Dat internet scrollen vind ik onwijs irritant en als ik dan iets interessants tegenkom dan print ik het uit en stop het in een mapje.
Voor beginners lijkt Future Music me meer geschikt (heb zelf ook nog hele stapel oude thuis liggen, hoewel ik alle CD's weggegooid heb. Maar ik zal dat blad nu nooit meer kopen, veeeeel te oppervlakkig). Interface ben ik lid van en vind ik idd best aardig, maar iets achteruitgegeaan.
Maar niets, maar dan ook niets van de bladen die ik ken haalt het voor mij bij Sound of Sound. Dat zijn reviews zoals je zelden ziet (ook niet op andere Internetsites) en itt somige andere hier vind ik de reclame juist wel interessant.'t blad is vrij duur, maar z'n geld wel waard.. al zijn niet alle uitgaven even interessant voor me (daarom ben ik er nog geen lid van), ben niet in alle onderwerpen even geinteresseerd, eigenlijk vooral alleen de reviews.
ik zag trouwens in die nieuwe interface, die ik nog steeds gratis krijg, waarom weet ik niet, dat er werd gevraagd welke mastering bedrijven in nederland waren.
Sta ik niet eens in terwijl ik die klojo's zo vaak heb geholpen met hun premastering.
Wel verwijzen ze naar mn "collega's" waar ze vroeger altijd van zeiden dat ze niet konden masteren.
Maar ja zoals ik al zei, egoistische figuren daar.
het zal ook wel te maken hebben met het feit dat ze heel slecht van betalen waren en ik mn geld (heeeel veeel)
een keer op tijd wilde binnen hebben en daar op een gegeven moment een punt van ging maken.
ik probeer ze niet terug te pakken hoor, daar ben ik al overheen.
Ik ben echt nog heel diplomatisch.
Ik ken genoeg mensen die het al een slecht blad vonden toen ik nog voor ze werkte en dat gaat zeker een
keer tegen ze werken. Dat gebeurt nu al als ik het zo om me heen hoor.
Altijd veel respect gehad voor Interface. Een beperkte omzet t.o.v bv: s.o.s. en toch kunnen blijven uitgeven, mooi zo. Komt er nog bij dat we zo goed als allemaal internet hebben en dat we alles wel al eens gezien hebben, (maar daarom nog niet kennen). Nee voor mij de Interface met stip !
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.