Leuke drumcomputer (advies)

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ben n beetje zoekende naar een leuke drumcomputer.

ik zoek n beetje stevige drums, lekkere snare die te tweaken is, snappy te maken en zo, ben liefhebber van 80s samples zoals sequential drumtraks, oberheim, linn natuurlijk, maar ook wel tr808 en cr78.

heb de tempest geprobeerd, super mooi ding, maar veel te veel mogelijkheden, is gewoon echt een synthesizer. daar zaten wel de geluiden in maar wel hard werken.

heb nu de drumbrute (twijfelgeval) - snare en hihats prima, maar de analoge kick is het niet voor mij. clap rim enzo allemaal prima verder.

maar ik mis daarin dus de stevige sample kick of de veel lichtvoetiger kick van cr78.

ik heb intussen wel gemerkt dat er met eq en compressie veel aan die kick te doen is, maar toch.

xbase 09 vond ik altijd leuk, maar teveel ruis en kick ook niet helemaal je dat.

wil je perse desktop of is een rackversie ook goed?...

ik wil wel een sequencer erin die makkelijk te bedienen is, dus geen module a la drm1 of drumstation.

Leo!

heb je al een elektron Rytm gehad? (met jouw gear-CV verwacht ik dat eigenlijk wel).
Ik heb dr eentje en als je je favoriete ouwe drumsamples dr in laadt krijgt ie naast zn analoge kwaliteiten nog een extra dimensie :).

Mocht je hem nog niet gehad hebben, hij is het overwegen waard. Ik was zwaar aan de MPC en heb de MPC verkocht voor deze bak. (en heb allerlei andere drumgear gehad :D )

-C-

Drumatix van Acidlab? Mooie mix van 606 en Dr110 en prima xox stijl sequencer in handzaam metalen doosje.

ik heb ooit de machinedrum gehad, e12 was dacht ik mijn favoriete kit. vond ik ook al veel te veel mogelijkheden hebben.

drumatix is leuk maar het gaat me vooral om de zware 80s sound en als er dan ook nog iets lichtovetigers in de stijl van 808 606 78 te tweaken valt, is dat mooi meegenomen

Alleskunners leveren in op of gebruiksgemak of geluidskwaliteit(Lees:Rytm of TR-8) :)

Als je even geduld hebt is die Digitakt missch iets? Maar dat is wel weer zelf samples inladen. Dan zou ook een MPC iets zijn.

eigenlijk wil ik gewoon dat dave smith een nieuwe drumtraks maakt voor 7-800

Dat is met een MPC1000 vrij eenvoudig te doen, eigenlijk. Op een manier die er voor zorgt dat als je hem aanzet je gewoon een Drumtraks hebt met fijne pads en prima sequencer. Tot nu toe na mn SP1200 de meest toegankelijke drumsampler die ik ken.

Ga alleen niet met de filters of fx aan de slag, dan is het huilen met de pet op...

Een bohm DD drum computer.

Of een Linn drum lm2 of als je teveel geld hebt een lm1.

eigenlijk wil ik gewoon dat dave smith een nieuwe drumtraks maakt voor 7-800

Oke maar je zegt dit niet zomaar , wat zijn de minpunten van de "Drumtraks" dan weten wij dat ook gelijk.

ik zoek eigenlijk een drumbrute met andere kick ;)

Waarom niet een Drumbrute met een Volca Kick er naast? Het is sowieso de vraag of je een bak vindt die in 1 keer voldoet aan al je wensen, en die Volca ernaast kost volgens mij ook niet zoveel. Volgens mij zijn ze best OK en je bent behoorlijk flexibel qua kicks met zo'n combi (heb zelf geen ervaring met welke Volca dan ook overigens).

tja, drumtraks is prima, maar ik wilde iets nieuwers, eens, met net iets meer tweakability.

nooit een drumsampler gehad, maar als je inderdaad samples gewoon ingeladen houdt, waarom niet?!
ga ik s over nadenken
of toch maar n tom.
707 is me te licht. tr8 met 7x7 is ook nog een twijfelgeval.

ach, bedankt voor alle input voor zover. ik ga morgen weer s luisteren.

Analog Rytm zeg ik ook. Je hebt drun synthese 808 909 achtig makkelijk te tweaken maar standraard is het al goed EN te combineren met sampel EN analoog filter per stem.
En je kan nog wachten op de nieuwe Jomox.

Status
Please reply by conversation.
Back