Enige toelichting (alsnog) op mijn mening over de Elektron Analog Rytm...
De algehele sound van een Analog Rytm wordt door menigeen als goed gevonden, maar ik vind het allemaal toch wat futloos klinken. Misschien is het gewoon niet mijn smaak, maar een A4 ben ik ook niet super enthousiast over. Misschien toch een Elektron dingetje (wat dat dan ook is). Aan het 'menu diven' bij de AR wen je snel, maar het komt de creativiteit niet ten goede (vind ik). En van even een paar noten dynamisch op de pads van een AR inspelen word ik niet blij, dat gaat met de pads van een MPC of een Maschine 100x beter.
Een Tiptop Audio 808/909 drummachine (modules in eurorack formaat) betekent weliswaar een hoop gedoe, maar die vind ik wel even een stukkie dikker en analoger klinken dan een Analog Rytm.
Een Vermona DRM1 MkIII vind ik erg goed klinken, maar je moet niet verwachten dat je er een 808 of een 909 mee je studio binnen haalt. Een DRM1 MkIII kan wel interessant zijn als je 's een keer iets anders wilt. Een MFB Tanzbär klinkt ook erg goed, maar die vind ik nauwelijks (of niet) te bedienen.
Met een DrumBrute krijg je erg veel voor je geld, maar verwacht er vooral geen beukende kick uit te halen. Misschien wel leuk als het je eerste drumbak is.
Roland Aira TR-8 > De kleuren van de TR-8 zijn niet mijn smaak ("who cares"), maar de 808/909 klassiekers in de TR-8 klinken erg goed. Maar verder heeft de TR-8 een berg met nadelen: o.a. geen individuele outputs, niet de optie om eigen samples op te slaan, tegenvallende FX, beperkte sequencer, etc.
Leo, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ik zit zelf - als aanvulling op de Tempest en NI Maschine - te denken aan een 19 inch eurorackje met Tiptop Audio modules. En ook de Cyclone drumbakjes hebben (nog) mijn interesse. Ik heb even een Machinedrum UW overwogen, maar dat gaat 'm toch niet worden. 10 jaar geleden zou dat nog wel een goede keuze geweest zijn, nu zijn er betere opties (vind ik).