Ik ben op zoek..(naar synth hardware)

CAP

Call me an addict
Ik ben op zoek naar wat nieuwe gear, Ik maak hiphopmuziek en gebruik daarbij cubase met halion en wat softsynths en een rm1x. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat nieuwe hardware..
ik dacht misschien is een mpc wat voor me... maar dan vraag ik me af ok ik nog wel wat heb aan mijn cubase en mijn net nieuw aangeschafte audio pc. Heb ik wat aan een mpc als ik met cubase wil(denk ik) blijven werken?
of heeft iemand ervaring met die modules van emu turbo, phatt planet phatt etc. Ik gebruik relatief weinig samples... speel bijna alles zelf in... het gaat me dan ook om mooie drums en mooie geluiden..
bovendien liefst iets met meerdere outputs..
heeft iemand wat tips wat voor machines ik kan bekijken?

met vriendelijke groet,

CAP

Welke emu bak zou ik dan moeten checken? welke phatt is het meest uitgebreid?

Origineel geplaatst door CAP
Welke emu bak zou ik dan moeten checken? welke phatt is het meest uitgebreid?

Hier moet ik helaas afhaken....

Ik heb ooit 'n phatt gebruikt bij iemand anders, maar welk type dat was............ kweeniemeer.....

mwa ik zou niet al je sounds daaruit halen, misschien ook ngo een synthje aanschaffen of een sampler....
want vaak worden die hiphopbakken door fabrikanten in elkaar gezet die er neit zoveel vanaf weten

mophatt is wel dope overigens maar verder als emu zou ik geen werken waarbij ik zou weten dt de hiphopgeluyden goed zijn....

hmmm jammer.. nah ik kijk wel ff rond dan

nee mophatt is echt goped dj premier gebruikt em dahct ik ook

maar wat ik bedoelde ik zou niet heel je muziek van 1 bak aflaten hangen snapje?!
samplers zijn niet zoduur 2ehands

microkorg had dacht ik ook wel goede hiphopsounds, dat ding is 400 euro nieuw.....

christov

succes met je keuze, weer een head erbij hehe

en een mpc heb ik daar nog wat aan ?dan moet ik alleen weer alles gaan samplen

samplen hoef ik niet.. ik gebruik al halion

koop een mp7 (is een mo-phatt inclusief sequencer, inclusief pads, exclusief sampler) of de mo-phatt zelf als je geen sequencer nodig hebt.
er zitten koele drumsounds in, maar waar ik het meest over te spreken ben is de dikte van de bass-sounds en de warme sound in't algemeen.
succes!

tnx voor jullie snelle reacties

Of je koopt een drumsynthesizer,voor de oldschool electro/hiphop drumsounds.
Niks geen samples maar je eigen drumsounds zelf maken.

Kennen jullie misschien de MK-6?
en weet iemand het verschil tussen de pure phatt en mo`phatt en turbo phatt?

Of je koopt een drumsynthesizer,voor de oldschool electro/hiphop drumsounds.
Niks geen samples maar je eigen drumsounds zelf maken.

Of je post 2 keer hetzelfde ;)

okee... daar gaattie,

mp7, mophatt (+turbo) en MK6 gebruiken allemaal dezelfde sounds.

mophatt zonder turbo heeft maar 2 outputs, turbo versie heeft er 6 (+meer plek voor ROM's, zie beneden) ... zijn allebei rackversies
mp7 heeft ook 6 outs en is een tabletop versie + sequencer en pads en een hoop extra knoppen
mk6 is de keyboardversie en heeft 4 outs.

pure phatt is volgens mij de naam van de ROM die in al die apparaten zit.. deze ROM kun je ook los kopen om in een andere EMU module te kunnen gebruiken... zo kun je ook ROM's van andere EMU bakken in je MP7 gooien...

ik ga denk eens checken voor die mk6.. ik kan ook wel een nieuw masterkeyboard gebruiken..

Re: Ik ben op zoek..

Re: Ik ben op zoek..

Origineel geplaatst door CAP
Heb ik wat aan een mpc als ik met cubase wil(denk ik) blijven werken?

CAP

Je cubase, nooit weg doen.

Laatst gewijzigd:
? wat bedoel je?

ik heb een mpc is een vet ding, vette sequencer, drummachiene etc etc, maar ik zou denk ik naar de suggesties van de andere leden hierboven, want die zijn nl een stuk goedkoper en zijn ook heel erg goed en bruikbaar. :)

'k maak trouwens ook hiphop, oldschoolhiphop wil ik gaan maken om precies te zijn. 8)

Back