Boeken over trance...?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: trance zuigt

Re: trance zuigt

Origineel geplaatst door NiFF

verder.. als je het nog moet leren, maak iets anders dan trance. geloof me, trance is nu zo vertop40gd (leuk woord) dat het binnen niet al te lange tijd ook door het grote publiek uitgekotst wordt.
maarja, dat was niet echt je vraag..

als je goed muziek wilt maken, probeer dan als eerste je apparatuur helemaal meester te worden

Trance verTOP40igd? Dan heb jij nog geen deftige trance-muziek gehoord. Maak dan geen hiphop of R&B, Nu-Metal, want dat komt ook veel te veel in de top 40 voor. Dus: geen toekomst, want dan verdien je niks, ligt daar de prioriteit?

Wat je daar aanhaalt van je apparatuur rats vanbuiten kennen, daar kan ik je wel bijtreden.

Re: Re: trance zuigt

Re: Re: trance zuigt

Origineel geplaatst door Prophet
Trance verTOP40igd? Dan heb jij nog geen deftige trance-muziek gehoord. Maak dan geen hiphop of R&B, Nu-Metal, want dat komt ook veel te veel in de top 40 voor. Dus: geen toekomst, want dan verdien je niks, ligt daar de prioriteit?

Wat je daar aanhaalt van je apparatuur rats vanbuiten kennen, daar kan ik je wel bijtreden.
ik werk alleen software matig... alleen met reason dus enkele tips hoe ik het moet aanpakken zou fijn zijn.

Origineel geplaatst door Prophet
van reason weet ik nix af sorry :erm:
nee maar hoe ik het beste zo een liedje kan uit elkaar halen

boeken over trance ... mmmm .... vaag :)
ik zal eens even rond snuffelen!

groeten!

Sorry hoor, maar als je op zoek bent naar een boek waarin staat hoe je trance muziek maakt, dan ben je in mijn ogen een leek en is dat boek van EasyComputing echt iets voor jou!!!:P

Origineel geplaatst door Special K
Sorry hoor, maar als je op zoek bent naar een boek waarin staat hoe je trance muziek maakt, dan ben je in mijn ogen een leek en is dat boek van EasyComputing echt iets voor jou!!!:P
volgens mij ben jij dan een leek in lezen want ik wil niet een boek hoe staat hoe je trance maakt maar de basisprincipes.

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, maar ik heb nooit een boek gebruikt om trance muziek te maken. Of het nou kwam omdat ik het niet kon lezen of doordat ik het niet nodig had, laat ik voor vandaag maar in het midden.;)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Electronica Dance Music Programming Secreets (2nd edition)
Roger Brown & Martin Griese

ISBN 0-13-083696-6

www.midibooks.com/edmps

Iemand al ooit gelezen? Ik heb het al een paar keer willen kopen, maar weet niet in hoever het interessant is.

Als je een goed boek wil lezen over de afkomst van 4/4 dansmuziek en hun trance-achtige invloeden, lees dan eens een goed shamanism boek. ;)

Re: Boeken over trance...?

Origineel geplaatst door DJ Michael
Hoi ...
ik zoek enkele goeie boeken over hoe je trance songs opbouwt

zoek dan beter een boek over Bach of Beethoven arrangementen daar ga je meer uit opsteken...
...daar is trouwens veel van dat spul op gebaseerd

Re: Re: Boeken over trance...?

Re: Re: Boeken over trance...?

Origineel geplaatst door JazzMann
zoek dan beter een boek over Bach of Beethoven arrangementen daar ga je meer uit opsteken...
...daar is trouwens veel van dat spul op gebaseerd

Als je kunt notenlezen toch ;)
Ik heb het met de CD's moeten doen.
Bach, Beethoven, Mozart, Grieg, List, Schubert, Chopin, Brahms, HƤndel, Bizet, Debussy, Wagner en ook Tchaikovsky zijn verplichte kost, om je een staaltje te geven van harmonie-kunst.

ho misschien is dit iets

Attachments

• trancebook.jpg
    trancebook.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 95
Hoi,

Ik ben nog nieuw hier maar wilde even antwoordt geven op je vraag.
Wat wij zelf weleens doen is dat we gewoon een nummer beluisteren die wij qua arrangement heel goed vinden en dan het hele nummer op papier zetten. Probeer het maar eens om allemaal blokjes op papier te zetten en ga het een keer na bouwen in Reason of cubase enz... Het is veel werk om het nummer op papier te zetten maar je leert er wel heel veel van. (tenminste zo ging dat bij ons.) Op den duur krijg je er zelf steeds meer feeling voor en ga je je eigen stijl neerzetten. Het is makkelijk om op die manier een beetje de basisprincipes door te krijgen, je hebt daar echt geen boek voor nodig. Je moet alleen heeel goed luisteren wat ze nou allemaal gedaan hebben in dat arrangement. Je zal waarschijnlijk nooit helemaal het zelfde voor elkaar krijgen maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik wens je succes. Wat ik hierboven verteld heb zal al wel een keer verteld zijn maar het is een idee om de basisprincipes een beetje door te krijgen. Het mooiste is natuurlijk als je de basis door hebt om dan je eigensound te gaan creeƫren maar dat zal je allemaal zelf moeten doen.

Succes.:dj:

Origineel geplaatst door Pjotr G
ho misschien is dit iets

Wauw jij hebt werk verzet ;)

Bij dat boek krijg je zeker ook midi files, die nog nooit gebruikt en vrij te kopieren zijn. Gegarandeerd scoor je daarna je nieuwe trance hit. Het plaatje van de slak geeft wel aan dat je nieuwe Hit dan traag de hitlijsten binnenwandeld en daar nog wel enige tijd blijft hangen. Maar pas op een slak wordt snel ingehaald.

Trance is volgens mij meer het juiste gebruik van geluiden en effecten. Veel meer zit er veelal niet in. Die zogenaamde nieuwe Hit van Tiesto scoort alleen zo goed omdat zijn naam eraan verbonden is. Vrij eentonig, maar wie weet net dat ene geluidje wat mensen erin aanspreekt. Ik zou gewoon muziek gaan maken en kijken hoever je komt. Het is misschien wel zinvol om je op een andere stijl te storten en zo een eigen sound en stijl te creeeren, want ik heb een vermoeden dat Trance over een aantal jaren UIT is. Ook al bestaan er boeken over Rock en Blues, dat is een leuke manier om wat loopjes onder de knie te krijgen. Toch zullen de echte muzikanten er een eigen draai aan geven, omdat ze anders net als de buurman gaan klinken. En een plaatje wat je al in huis hebt, zal ik niet snel weer opnieuw kopen.

Ga eens naar de beatles luisteren en leer wat over de opbouw in een nummer en harmonieen. In Trance worden ook veel harmonieen gebruikt. Tevens klassiek met name Adagio partities.

Ik wil nog even toevoegen dat je jezelf ook niet aan allerlei regels moet binden,luister veel en niet alleen naar trance maar put inspiratie uit andere muziekstijlen haal daar ook nieuwe ideen op dat is beter dan klakkeloos een kopie maken..
Maar dan had ik nog een vraag voor jou zelf (DJ Michael) je vraagt dus een boek over trance wat ''niet voor leken' is maar dan zie ik later in een post dat je het over basisdingen hebt :confused:
Nu mag ik dan even de weg kwijt zijn maar wat bedoel je nu eigenlijk ??
Ik denk zelf dat je arrangement en akkoorden bedoeld ofzo want een 4/4 beat wegzetten met een offbeat basje kan iedereen (en een likje supersaw erbij niet te vergeten *D )
Ik denk dus zelf dat je helemaal niets aan een ''trance boek'' hebt !
Mijn advies luisteren,luisteren en luisteren dan ontleden en ook naar andere muziek luisteren ! Maakt niet uit wat voor muziek (Jazz,Rock,HipHop,Klassiek) als je er maar inspiratie uit kan halen..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back