Wie gaat er naar de HCC?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
HCC voor mij is jeugdsentiment. Toe computers nog interessant waren. Overjarige hippies die met 8 bitters de meest fantastische onzin bedreven. Het je vergapen aan een kleurenscherm met een resolutie van wel 640 bij 480!
En natuurlijk de synthesizers her en der die per computer (!) werden aangestuurd. Van modeltreinen tot kleurenplotters. Maar analoge synths heb ik daar nooit mogen spotten.

Heel wat anders dan nu die dozenschuifpartijen waarbij je de meest ranzige rotzooi voor weinagh door je strot wordt gedouwt. Waar groot de Microsoft stand te bewonderen valt en ze gewoon er nog een schepje bovenop doen met hun wereldwijde brainwash sessies. Waar computerboeren een ware circusact opvoeren om een hunkerend publiek te voorzien van gratis (!) items onder het mom van 'dit is mooi spul mensen' (geen hond die het wil kopen eigenlijk).

Gelukkig om te weten is dat er sinds het 3e jaar er nu ook weer een muziekeiland staat. Een oase van informatie over het digitale muziekgebeuren. Georganiseerd door muziekboeren vanuit heel nederland en naburige landen. Deels om zieltjes te winnen (de EO is er nix bij) maar ook geschikt om eens lekker te pielen met dingen die ja anders nooit in de winkels tegenkomt.

En ben je zo dom om toch naar die HCC te gaan moet je daar toch maar eens gaan kijken (al was het voor je zieleheil veilig te stellen).

Zelf weet ik niet of ik ga trouwens.

LOL @ fuse !

O, wat heb jij de "vooruitgang" in compu-beurzen treffend omschreven !!!!
Vroegah, toen ik nog werkte met 'n scherm-resolutie van 255,191 (MSX 1, yeah !) was het idd nog leuk en vernieuwend op de beurzen, matrix-printers voor schrijfwerk, plotters voor tabelletjes in kleur, enz.
Het stoort me ook, dat beurzen uitgegroeid zijn tot tell-sell-achtige plaatsen waar je alleen nog met goed fatsoen naartoe kunt als je alleen maar wat spulletjes wil kopen. Als je wil weten of er wat hardware betreft weer wat nieuws onder de zon is, kun je nog beter gaan kijken wat de gemiddelde gebruiker in z'n comp heeft zitten, als op 'n beurs.

De HCC-dagen hebben wmb dan ook alle magie verloren, alleen dat muziekeiland hè.......dat werkt als 'n magneet !

10 sprite$(1)=(&H00)+(&HF0)+............
20 put sprite 1,(127,95),15,,,1.4

=(

Origineel geplaatst door BananaWorld
Misschien dat ik wel ga. Ik ben nog nooit op dat muziekeiland geweest. De laatste keer dat ik op de HCC ben geweest is trouwens ook al een tijdje geleden.

Effe nog een linkje: www.hccdagen.nl

Muziekeiland is een afrader...
Dr was een terratec stand, met hun dolby systeem en wat geluidskaartjes in een vitrine,
Veel keyboards en (stage)pianos kwamen daar aan bod,
Had de mc909 en Fantom toen wel gezien,
Het waren meer stands die liepen te flyeren of meer software verkochten,
(stiekem een reason shirt+tas voor een leuk prijssie meegekregen:engel: )

Maar dat was dan ook echt alles,

zelfs de games ruimte was 10 keer zo groot als muziekeiland was ingericht,
ik denk niet echt dat dat zal gaan veranderen.

Ja ik ga er als elk jaar weer heen.
Vindt het altijd leuk om effe een rondje te lopen.
Vroeger had ik altijd een verlanglijstje en ging ik de weken ervoor me in allerlei hardware verdiepen
en dan net zolang rondlopen op de HCC totdat je het heel goedkoop kon kopen.
Meestal een moederbord en processor.

Maar nu kan het me niet meer zoveel schelen. Ik hoef niet meer het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Ik houdt het gewoon bij m'n BX board met Celeron1000 en 512Mb.
Ik ga dit jaar een DVD brander kopen en verder ziie ik wel.

Tsja, zelf zou ik niet apart voor dat muziekeiland naar de HCC gaan.

Lijkt me net zoiets als die VST dagen toendertijd. (volgens mij ook door dezelfde club mensen georganiseerd of zo)
Wel leuk om even rond te snuffelen. Maar om daar een uur voor in de auto te zitten.

En wat goedkoop computermeuk kopen betreft kun je via inet ook van alle en nog wat scoren.

Eigenlijk is er geen zak aan he.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back