Spijkerhoek leader op welke Synthesizer

MrBoembas

Stamgast
Wie weet waar de tune van "Spijkerhoek" op welke Synthesizer die is gemaakt, en welke Sounds ze gebruiken ?

watch

Vette tune. Tja, wat had je toen? Drums uit de sequencer van een M1? Denk dat die bak het wel voor elkaar krijgt. Klinkt een beetje als een demonummer die daar in zit.

hier staat vermeld; muziek Hans van Eijck, misschien eens proberen te benaderen.

Ja te gek deze tune. Vooral omdat ik weer even terug moet denken toen ik deze serie volgde.
Gitaar lead is vrijwel zeker gewoon een echte electrische gitaar. Jaja, dat kan ook.

De synth verderop aan het eind is zo te horen een juno60.

Hans van Eijck heb ik ooit geprobeerd te mailen maar zonder resultaat helaas.
Ik had ook de volledige versie op cd duurde geloof ik 4 minuten. Ja de gitaren zijn volgens mij ook echte Elektrische Gitaren. Volgens mij zijn de Synth Bassen ook een Juno ??? Maar ben ik niet zeker van.

Hans van Eijck heb ik ooit geprobeerd te mailen maar zonder resultaat helaas.
Ik had ook de volledige versie op cd duurde geloof ik 4 minuten. Ja de gitaren zijn volgens mij ook echte Elektrische Gitaren. Volgens mij zijn de Synth Bassen ook een Juno ??? Maar ben ik niet zeker van.
Hans van Eijck is een producer (ex Tee Set). Joost mag weten welke studiomuzikanten hij in zijn adresboek had staan in de jaren '80. Ik denk dat hij niet weet welke synth die meenamen naar zijn studio.

De bas zou zomaar een FM synthesizer kunnen zijn.
Zowel het basloopje dat vanaf het begin start als het stukje slap/pluck in het midden (0:30+).

Lijkt in elk geval verdacht veel op de soortgelijke FM Basjes die ik in mijn "hardware-tijd" op mijn Yamaha SY77 in elkaar knutselde.

Misschien is het zelfs de Yamaha DX7 Factory Preset #15 BASS 1 (op 7:59)

Ik zit ook te denken aan een DX7 Bass, die wat is aangepast. De Drums zitten wel ingewikkeld in elkaar af en toe een beetje te veel van het goede.

Ik heb op YB ook al een paar Covers gehoord. Ik denk dat ik binnenkort ook wel een eigen versie er van maak :D.

Klinkt een tikje Korg Polysix (dwz vrij simpel polysynth stabje met een snufje ensemble-achtige chorus).
Dat moet toch bijna overal wel mee lukken?

Back