Vermona DRM trigger module

Traumprinz

Ingeburgerd
Ik ben bezig met het maken van een simpele trigger module voor mijn Vermona DRM Mk3. Ik heb zojuist de prototype in elkaar geflanst en getest. Het idee achter de module is om de triggers op de Vermona eurorack compatible te maken. Ik heb nu een 8hp module met 10 minijack ins en 10 tumbler switches. Een heel simpel design maar het werkt. Ik kan nu mijn Euclidean Circles gebruiken om het geheel op de voorkant te patchen. Daarnaast zijn de 10 tumbler switches uiteraard bedoeld om het signaal te onderbreken (muten). Het is nu vooral nog best houtje touwtje, maar een prima oplossing voor het integreren van de Vermona in m'n eurorack case. Nu zat ik eraan te denken om een PCB te ontwerpen en vroeg me af of er misschien meer animo voor is?

Ik zal binnenkort even wat foto's maken!

(http://www.vermona.com/en/news/?tx_...c6b897c3f11e06896a3a9e2a987d#news-item-uid268)

Upgrading standard to trigger
Can the DRM1 MKIII standard be retrofit with the trigger inputs? Sure it can but it only should be done with an authorizes service center.

We must point to the fact that opening the DRM1 MKIII will violate the warranty regulations. Beside that it can lead to damages of the DRM1 MKIII and even worse, to injury due to high voltages.

If you like to get your device upgraded with the trigger option, don’t hesitate to contact us.

Ja die heb ik dus, maar die triggers zitten achterop en hebben gewone jack ipv minijack. Ik heb gewoon een soort breakout module gemaakt. 10 korte losse jack kabels aan een module gemaakt.

IMG_7588.jpg

IMG_7589.jpg

Het PCB moet er gewoon voor zorgen dat alles wat netter en beter in elkaar zit. Nu zitten de audio kabels nog alleen aan de switch gesoldeerd, niet echt stevig dus. Met een PCB hoop ik ook daar een oplossing voor te vinden (misschien een soort rij van connectoren oid).

Back