Pakkende songs (die je raken)

ik viel zojuist weer eens uit slaap...!! en dat zijn mooie momenten om weer eens een aantal fraaie klankenreeksen tevoorschijn te peuteren...
deze parodie kwam ik toevallig tegen maar het is en blijft een zeer mooi nummer....

dank zij david bowie heb ik pat metheny, (en in het bijzonder (de keyboardspeler van de pat metheny group) lyle mays leren kennen die de hit this is not america heeft gecomponeerd en gearrangeerd.. maar maakte al tig jaar van dat soort fraaie nummers..

een van hun hoogtepunten..het nummer finding and believing. en dan met name het orchestrale tussenstuk bij 3.45

Laatst gewijzigd:
Tsja, en dán moet ik (helaas) wel plaatsen .... :D

....deze parodie kwam ik toevallig tegen maar het is en blijft een zeer mooi nummer....
https://youtu.be/OVEARYI1li0
Dat vind ik ook een heel mooi nummer van Bowie, maar de realiteit is helaas dat dit anno 2018 wél Amerika is (zoals ik dit ook niet eerder kende)...

1k0.jpg

Was "purple rain" van Prince al langs gekomen in dit topic?

Het album Thriller (uit 1982) van (de "King of Pop") Michael Jackson is wereldwijd nog steeds het best verkochte album aller tijden. Aantoonbaar zijn er 65 miljoen van verkocht, maar er wordt ook beweerd dat het er minstens 110 miljoen zijn.
De videoclip van het nummer Thriller duurt 14 minuten en was in die tijd relatief duur (ca. $800.000). De duurste videoclip aller tijden is die voor Scream, een duet met zijn zus Janet Jackson; die kostte $7 miljoen. Dat staat ongeveer gelijk aan $10 miljoen vandaag de dag.
De videoclips van "Thriller" en "Scream" waren volgens mij nog niet eerder geplaatst.

Mijn latin lover aller tijden is Enrique Iglesias 8~
Hij is voor mij dé verwezenlijking - zoals ook Jennifer Lopez dit is bij de vrouwen - van het Spaanse temperament. :luv:
Nou, vlak ook de Mexicaanse opera zanger Eduardo Verástegui niet uit - met open shirt 8~ (in de video clip van "Ain't It Funny" samen met Jennifer Lopez).
Hij is zelfs voor jennifer Lopez "too hot".

Liefhebbers van hiphop ga er even lekker voor zitten...
De Amerikaanse rapper en songwriter Kendrick Lamar won onlangs de prestigieuze Pullitzerprijs. Dus daarom wil ik 'm even hier in het zonnetje te zetten met wat nummers waar hij o.a. aan meegewerkt heeft.

A$AP Rocky & Drake, 2 Chainz, Kendrick Lamar - F*ckin' Problems

Beyonce & Kendrick Lamar - Freedom

Travis Scott & Kendrick Lamar - Goosebumps

Maroon 5 & Kendrick Lamar - Don’t Wanna Know

Taylor Swift & Kendrick Lamar - Bad Blood

Sia & Kendrick Lamar - The Greatest

hiphop heb ik hooit getrokken, al die schreeuwlelijkigerige boos kijkende reoppokleppo mannetjes (vandaar dat ik bij de remix voor de dance squad die rudeboy rap sporen maar heel sporadissh gebruikt had, dj dab met wie ik die remix maakte zei steeds , doe er nou flink wat meer rudeboy in, straks worden we doodgeschoten!! uiteidelijk vond hij de mix het beste van alle band leden.toen die af was (dus we leven nog)

de nederhop verdr vond ik al helemaal een drama met lange baas , lekke kraan, de jeugd, opgezwolle, en die marokkanenplaag die daarna weer kwam.. slechts 1 nederhopper vond ik wel de moeite waard.. fabio van de braineaters....

uiteindelijk heeft de hiphop genoeg intressante dingen voort gebracht... de drum & bass bv maar ook dit orkestje.. hiphop met een close harmony koor..die gelijk dat hele stoere imago als een sneeuwpop bij 30 graden liet smelten..

om hun imago toch maar niet al te lief en happy te laten doen lijken gingen ze maar over het slechte weer zingen..

d

de laatste ontwikkelingen op hiphop gebied die ik nog net even mee kreeg was het schandaal van die rapper boef.. die vrouwen geen hoer mocht noemen..
metal en andere herrie bands deden dat al jaren en daar werd dan nooit over gejankt...

behalve de drum & bass die ik zelf maakte.. (was meer dream & bass..) had ik natuurlijk ok vele helden.. oa ltj bukem.. maar ook john b en klute met zijn certificate 18 label.. daar raak ik nu ook nog steeds niet op uit ge kakt,,
een van die label genoten van klute was london electricity..

en daar ik zojuist ook corry konings langs zag komen...
wil ik toch ook nog even een duik nemen in de platenkoffer van dj witneus en pil...

enigzins te vergelijken met kees van hondt op lowlands (dat was een grap van melkweg en lowlands programmeur john van luin die tot zijn grote schrik ontdekte dat er in een van de lowlands tenten een gat van 2 uur was gevallen waar geen act stond, dus dacht hij dan moet ik het zelf maar een beetje vol draaien met wat grappige plaatjes.. en dat werd een groot succes.. hij draaide alleen mar nummers die eigenlijk erg fout waren maar ook tegelijk erg goed.. een concept wat dj witneus en pil ook al jaren hanteren (dat ben ik met een liefhebber die op een bepaald moment even dj pil wi l zijn.. ik kan het alleen als dj witneus ook wel af maar met z,n 2 en kan het nog net even wat erger fouter en leuker worden,, ik draai veel melige synthezeiker muziek, als jj perrey, the moog cook book, en mederlandstalige nummers die vrolijk en bedenkelijk zijn, drs p, enzo, absoluut geen anfre hazes of erger.. .. maar bv een nummer als deze..

ook altijd leuk

alles van wim t schippers..

overduidelijke gladiolecarnaval is ook afgekeurt, maar een beetje wat invloeden daaruit kunnen dan wel weer mits niet te lang

deze is ook ltijd erg fijn op zo,n bemaande dag als dit..het sessie project el grupo.
swerelds beste gitareur steve lukather, drijft dit stuk muziek bijna 20 minuten naar een soort climax die dan voorzichtig word opgepakt door de toetseneur die de laatste 5 minuten nog even smaakvol opzweept, inkleurt en afbouwt,, El Grupo was een Amerikaanse jazz-fusionband , opgericht door Toto-gitarist Steve Lukather. De groep speelde voornamelijk in jazzclubs in Amerika en Europa en bestond uit Lukather, Steve Weingart (keyboards), Oskar Cartaya (basgitaar) en Joey Heredia (drums). Van de band is één plaat uitgekomen, El Grupo Live! (2005).

https://www.facebook.com/vanbliebhoven/videos/1953143948048541/UzpfSTEwMDAwMDU4ODY1NjI5MDoyMDgwODIyOTc4NjEzOTcw/

Ik zie hiervoor toch even heel wat waardevol materiaal (van bliepertronic) langskomen, waarvan ik zeker de helft niet ken. :halleluja Ik ga daar nog eens - als ik er voor in de stemming ben - rustig naar luisteren. Bedankt Blieper!

Ik las hiervoor iets over Lange Baas, of was het nou Lange B, Lange Frans, Baas Frans, Baas B, Frans B of Frans Baas? ;)

(het is ook het enigste wat ik van die twee speel...)

En uit 2006....(en wat mij betreft beter dan wat je nu hoort van een Ronnie Flex, een Boef of een Lil Kleine)

Ghetto van Akon & Ali B, Yes-R

En van ca. 2 jaar geleden (en heerlijk chill vind ik)...
Lets'go van Ali B & Kenny B, Brace

Ah, we zijn in de rap aangekomen.
Niet helemaal m'n favoriete muzieksoort maar er zijn wel hier en daar wat artiesten die ik wel kan waarderen zoals Ronny Jordan bijv;

The pharcyde ook leuk;

en Jamalski;

En Michael Franti echt heel tof en iets positiefs om weer mee af te sluiten;

Laatst gewijzigd:
Back