Pakkende songs (die je raken)

italiaanse bands heb ik al 40 jaar erg veel mee gehad!!..
het schijnt dan ook dat in italie het conservatorium is opgericht, of verzonnen.. wat me ook niks verbaast want het is toch wel een zeer gelovig volkje.. dan kan er in ieder geval gesteld worden dat het geloof toch nog zijn goeie kanten had!!

the trip dus.. de bekenste italianen zijn ongetwijfeld pfm (premiata forneria marconi) en banco del mutuo soccorso maar hierover later meer

en nu ik hier toch ben ...zag ik natuurlijk iets eerder 1 van mijn helden boards of canada staan.. het skam label waar zij ook op zaten was ook een grote oAse gefreakte intelligent dance (ik heb me wel altijd af lopen vragen.. hoe dans je nou intelligent en hoe dans je dan dom?? ) maar ik was toch altijd een beroeps stijve hark dus dat hele begrip dance heb iik nooit veel mee gehad..

there is music for the body.. and there is music for the mind.. bola plays both!!

Laatst gewijzigd:
Op het juiste moment luisteren van deze track kan me zeker tranen in de ogen doen opbrengen. Vooral als de dame er in komt met haar stem...

Het is niet de mooiste versie, de gene die te vinden is op Spotify vind ik mooier. Langzaam begin met een piano

Ik zet net toevallig Welcome to the Machine van Pink Floyd op.

Goede synths. Jammer dat Pink Floyd er niet mee opgehouden is na dit album. En dat Waters een soort Freek de Jonge is geworden.

Gelukkig hebben ze dan nog wel "Comfortably Numb" gemaakt (dat op het album The Wall staat), hoewel de heren Gilmour en Waters ruzie hadden gekregen over hoe het nummer zou moeten klinken. Het nummer was er bijna niet gekomen...

Jody Grind...een Britse band die me onlangs aangenaam verraste...

Laatst gewijzigd:
Over briljante vocalen gesproken:
Hij zit ongetwijfeld al ergens in deze thread (ik zag hem zo gauw niet).

Deze one-take improvisatie van Claire Torry voor Pink Floyd

Pink Floyd - The Great Gig In The Sky (1973, Remastered 2011)
van album Dark Side Of The Moon (1973), geproduceerd door Alan Parson
(waar ook de instrumentale EMS - Synthi AKS klassieker On The Run op staat)

En een interview met de zangeres, Claire Torry over The Making Of....

https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Great_Gig_in_the_Sky
De zangeres kreeg voor haar inbreng slechts 30 pond, een normaal bedrag voor iemand die je inhuurt voor een middagje studiowerk. In 2005 spande Torry een rechtszaak aan tegen de band en de platenmaatschappij, omdat zij erkend wilde worden als medeauteur van het nummer. Het Hof volgde de redenering en er kwam een gerechtelijke schikking, waarvan de details niet openbaar zijn gemaakt. In het boekje, dat bij de dvd Pulse uitgegeven werd, wordt Torry vermeld als co-auteur van het stuk.

Rose Royce - Love Don't Live Here Anymore (1978)

Bass - ARP Oddyssey
Solo - Oberheim 4-Voice
Drum - LinnDrum

En dan Wishing On A Star ook maar

Freur - Doot Doot (1983)

Freur was destijds geen groot succes....
Later veel meer succes onder een andere naam: Underworld.

Rose Royce - Love Don't Live Here Anymore
En dan Wishing On A Star ook maar

Bij deze beide nummers had ik toen ik ze voor de eerste keer hoorde echt het gevoel van hoe kan je zo'n mooie song maken?

Dat had ik ook bij een ander bandje toen ik ze voor het eerst hoorde.
Het gaf me echt het gevoel van deze song is helemaal af.
Het grappige is dat de bandleider ooit verklaarde dat ie gewoon de mooiste muziek van de wereld wilde maken.
Over een pakkend nummer gesproken.....

Ja.....wat is van Incognito geworden? Dat was toch heel veel belovend in de jaren 90.

En niet alleen vanwege Always There (1991) met de niet uit de beginjaren 90 weg te denken vocalen van Jocelyn Brown.

Er zaten/zitten trouwens meer mooie namen onder het Talking Loud label waar Incognito ook onder zit/zat.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Talkin'_Loud

Galliano, Jazzanova en The Cinamatic Orchestra

Over die laatste:

Cinematic Orchestra - Man With a Movie Camera (2003)
Soundtrack voor een pionierende film uit 1929

"Halcyon + On + On" (1993) dat op het album Orbital 2 - de "Brown Album" - staat van Orbital

En...ook van Orbital "The Girl With the Sun in Her Head" dat op het album "In Sides" (1996) staat.

Brian Eno - The Big Ship (van het album "Another Green World" uit 1975)

@ willem1958
Ik kreeg enkele weken geleden het album Lifeforms (van The Future Sound of London) kado en toen herkende ik pas dat jij de hoes van dat album als schermafbeelding gebruikt had. :halleluja
De titelsong van dit album...

Bij Klaus Schulze vind ik het altijd moeilijk kiezen - Mirage (1977), Irrlicht (1972), Moondawn (1976), Timewind (1975) óf misschien de albums Cyborg (1973) en X (1978 ) die ik (nog) niet goed ken.

Toch een keuze....

"Floating" van het album Moondawn

"Bayreuth Return" van het album Timewind

"Crystal Lake" van het album Mirage

Back