Pakkende songs (die je raken)

"For Your Pleasure" (1973) is het 2de album van Roxy Music en het is waarschijnlijk het beste album dat de band gemaakt heeft. Het was het laatste album waaraan Brian Eno nog meewerkte (omdat hij daarna met een nogal dominante Bryan Ferry niet meer door één deur kon). In het laatste nummer van dit album - de titelsong "For Your Pleasure" - laat Brian Eno zich (op de VCS3 synth) nadrukkelijk horen.

Op het 1ste album "Roxy Music" (1972) stonden geen hitsingles, maar "Ladytron" van dit album is bijv. wel een klassieker geworden.

"Autumn Interlude" dat op het album Aphelion (2003) van Amethystium staat.

En "Enchantment" (van Amethystium) - met invloeden uit het Midden-Oosten - dat op het album Odonata (2001) staat.

In mei plaatste ik al het nummer "Accelerate" van Christina Aguilera dat de eerste single is van haar nieuwe album "Liberation". Maar op dat album staat ook het nummer "Pipe" (feat. XNDA) waarbij XNDA het pseudoniem zou zijn voor Lewis Hamilton. Vanaf 2:40 zou hij het zijn die enkele zwoele stukjes zingt. 8~ In een tv-interview heeft hij al eens gezegd dat hij ná het racen muziek wil maken (in zijn studio). In Oostenrijk - waar morgen de volgende F1 race is - weigerde Lewis Hamilton echter te bevestigen of te ontkennen dat hij XNDA is. Blijf ik ná zijn carrière als F1 coureur misschien nog fan van hem ;)

Christina Aguilera - Pipe (feat XNDA)

en zo kwam ik opeens weer in aanraking met de italo disco op het living village festival in dalfsen waar ik als dj moest draaien... gedraaid door dj dakgoot.. die 3 uur lang de grootste italo hits de revue liet passeren...
waaronder deze,..

die dj dakgoot was ook een bandlid van de FCKN'BSTRDS.. de band die de minst pakkendee songs wist te produceren die je ooit hebt gehoord..maar die je iniedergeval wel wisten te raken.. op wat voor manier dan ook..

en nog de aftermovie van ht festival die ik heb gemaakt..

op de valreep kwam ik deze tegen die ik hier echt moet plaatsen.. ik wrtkte toen dit nummer regelmatig op de radio langs kwam in een potplantenkwekerij en daar gingen we altijd mee bleren met die sax solo,s.. een soort van saxaoke dus... de baas werd er horen dol van en heeft ons ertoen allemaal met radio en al uitgeknikkerd

en deze song raakte me altijd al.. en nu met die temperaturen buiten in het bijzonder

deze was ook helemaal te grunlich gut

een oude vergeten kraker die dankzij de fb groep dj witneus en pil weer aan de oppervlakte kwam

voor het eerst dat ik een terror track opeens pakkend en rakend vind... deze is erg goed gemaakt moet ik zeggn

Laatst gewijzigd:
Ik kreeg enkele weken geleden het album Lifeforms (van The Future Sound of London) kado en toen herkende ik pas dat jij de hoes van dat album als schermafbeelding gebruikt had.

@KatieMusic; ik had verwacht dat je er al mee bekend was want dit album is voor mensen op dit forum meestal gesneden koek, of kon je de hoes niet maar wel de muziek?
Ik heb hier voor gekozen omdat het voor mij een baanbrekend album in de electronische muziek is, echt een mijlpaal.
De eerste keer dat ik het hoorde was ik echt flabbergasted, ik had nog nooit zulke muziek gehoord.
Dus voor mij heeft dit album echt een speciale betekenis.
Het staat wat mij betreft op dezelfde hoogte als bijv dark side of te moon en atom heart mother van je weet wel die band ;)

mag ik hier alles plaatsen van boyzone?
Nee, liever niet :D
Een vriendin is al vele jaren fan van Boyzone...en zij was behoorlijk aangeslagen toen onlangs bekend werd dat de groep definitief stopt als boyband. Maar later dit jaar komt er nog wel een nieuw album met aansluitend een afscheidstournee. :)

@KatieMusic; ik had verwacht dat je er al mee bekend was want dit album is voor mensen op dit forum meestal gesneden koek, of kon je de hoes niet maar wel de muziek?
Nee, ik kende zowel de hoes als de muziek niet. Maar mijn roots om muziek te gaan maken liggen - m.u.v. Ummagumma (Pink Floyd) - ook niet direct bij elektronische muziek. Dat ben ik pas veel later gaan ontdekken.

En even op een aantal filmpjes van bliep reageren...
1. Dee D. Jackson - Automatic Lover > leuk dat je die geplaatst hebt!
2. FCKN'BSTRDS > nooit van gehoord...cool (alleen niet voor de gemiddelde luisteraar denk ik).
3. Het living village festival > mooi festival (genieten!)...en super aftermovie die je ervan gemaakt hebt!
4. Gerry Rafferty > niet mijn muziek (maar ik kan me de lol op die potplantenkwekerij met dat nummer goed voorstellen)
5. Eisbaer > lekker melig
6. Dreiklangsdimensionen > die kende ik (leuk om weer eens te horen - na lange tijd)
7. Flash (The Duke of Burlington) > idd een oude vergeten kraker...het heeft iets moois wat ik niet direct kan plaatsen.
8. Larry Willis > jazz :-((
9. Malaria! > Kende ik niet...doet me aan Nina Hagen denken.
10. Ich Glaab', Die Hole Mich Ab , Ha Haaa! > Dat is voor mij wel een bekende (maar dan in het Duits)
11. Terror Duck > die tand (bbrrrr...)
12. Alexander Robotnick > dan spreekt mij (het voor mij onbekende) "Hola Macci Kola" meer aan dan het bekende "Return to Kamchatka"

En ik zit nu op SoundCloud te luisteren (en verdikkeme mijn tijd te verdoen ;)) naar bliep'ers "atmospheric performer 8". Lekker hoor!

En al een oudje (uit 2003), maar nog steeds een van mijn favoriete nummers als ik op Ibiza ben. Het geeft me zo'n beetje hetzelfde gevoel dat een nummer als "Bord to be wild" (van Steppenwolf) me ook geeft (maar dan op de scooter).

Twee mooie Hide and Seeks...

Howard Jones - Hide and Seek (1984)

en

Imogen Heap - Hide and Seek (2005)
met in de hoofdrol een Roland VPS330 Vocoder Plus

The Cure - A Forest (1980)

Een "How it's made" artikel op Sound On Sound
https://www.soundonsound.com/techniques/classic-tracks-the-cure-a-forest

De "normale" LP/Single versie kennen we ongetwijfeld.
Daarom is deze wel leuk....
(wat is dat eigenlijk voor synth in het intro van het eerste "Live" filmpje).

(voor de zekerheid ook de albumversie maar toegevoegd)

On 8th December 1979, The Cure did their first live TV special at Theatre de l'Empire in Paris.
After 37 years, on 24th May 2016 in Los Angeles, Robert Smith & The Cure played this song for 1,000 time in its history.

The Cure - A Forest * first ever TV performance Dec 79 (?)

dar is de future sound of london ook weer dit maal met een onuitspreelbare naam

het lijkt er op dat een poging om gitaar te gan leren spelen nog best ardig gelukt is

Over The Future Sound Of London gesproken.

Op Lifeforms (1994) staat ook de track Cascade

Een jaar eerder verscheen er een gelijknamige EP gevuld met 5 variaties op deze track.

Ik zie de gehele Cascade EP (1993) niet zo gauw terug op Youtube. Wel in losse delen..

@ bliep
Mijn platenkast puilt al uit joh... :halleluja ;)

Bijna alles wat ik in dit draadje de moeite waard vind - en nog niet had - heb inmiddels (op vinyl / CD) aangeschaft. Ik had er ook een leuke synth voor kunnen kopen. :halleluja
Wat ik niet gekozen heb - hoewel ik dit wel goede muziek vind - zijn (bijv.) Yes, Soft Machine, The Allman Brothers Band, Blind Faith, King Gizzard & the Lizard Wizard, Emerson, Lake & Palmer, Van der Graaf Generator, July, Can, Jethro Tull, Alice Cooper, Tame Impala, Rick Wakeman en Solution.
In een aantal gevallen vind ik de muziek van deze artiesten / bands té jazzy of té oubollig. :z De muziek van Yes vind ik wel jammer om deze te missen, maar aan de ijle stem van zanger Jon Anderson kan ik helaas niet wennen.
En het album "Days of Future Passed" van The Moody Blues heb ik weer (op vinyl) in mijn bezit. :D Ik denk niet dat ik het heel vaak zal draaien...

Laatst gewijzigd:
Ja....Heroes. Niet de song maar het album (1977)
Het album "Heroes" het ik nooit in mijn bezit gehad, maar wel het album "Low" (op vinyl) dat in het algemeen een hogere waardering krijgt. Maar ik zie "Low" niet meer in mijn platenkast staan en die heeft het blijkbaar bij mijn platen opruiming (van 4-5 jaar geleden) niet 'overleefd'. "Low" mis ik niet, maar m.n. voor kant 2 zou ik het album "Heroes" wel willen hebben. En ook wel de soundtrack van de film Christiane F. dat een verzameling is van tracks die op meerdere Bowie albums staan, bijv. "Look Back in Anger" dat afkomstig is van het album Lodger (1979) en de laatste is met Brian Eno van de zgn. Berlijnse trilogie (Low > Heroes > Lodger).

Dit is niet meer een pakkende songs topic meer.Er zijn er die hier gewoon zoveel mogelijk hun smaak in deze discussie ten grabbel gooien,zoals beesten die honger hebben en alles eten wat ze lusten.Pakkende songs zijn songs die je bijblijven voor de rest van je leven,en dat zijn er niet veel.
Beter verder gaan met als titel:'leuke songs' of 'hoor ik graag' of 'heb ik ontdekt' of zo...
Ik begrijp je, maar bijna alles wat ik geplaatst hebt vind ik pakkend genoeg. Dat kan met (bijzondere) herinneringen te maken hebben, maar ook omdat het me emotioneel (zeer) raakt. En ja, bij mij zijn dat heel veel songs. En daar zullen ongetwijfeld songs tussen zitten die een hoop forumleden bagger vinden. Tja, het heeft (deels) toch met smaak te maken. Maar wat je leuk vindt luister je, het overige niet. Zo simpel is het lijkt mij. Ik heb toch al veel goede tips van forumleden gekregen van muziek die ik niet (goed) kende.

1976
Het album Cybotron van de gelijknamige (Australische!) band...
Geen klassieker, maar toch de moeite waard (vind ik).

"Gods Of Norse"

en het hele album...

Back