Het is natuurlijk heel subjectief wat iedereen hier aan muziek plaatst.
Het leuke van dit draadje is denk ik dat je kennis maakt met de muziekkeuze / muzieksmaak van een ander. Dat zal uiteraard niet altijd (geheel) je eigen keuze / smaak zijn, waarmee tegelijk niet gezegd is dat die van een ander niet mooi / goed is.
Ik heb al heel wat liedjes en albums voorbij zien / horen komen die ik - niet kende en - heel mooi vind.

En die wil ik dan ook echt graag op cd en/of vinyl hebben. Platen / cd's worden bijna niet meer gekocht, maar nog wel door mij dus. En natuurlijk is er ook muziek voorbij gekomen waarmee er bij mij op de verkeerde knoppen gedrukt wordt.
Let op Katie, die was op pagina 2 al gepost.
Je hebt het al eerder gezegd dat je geen fan van mcCartney bent (ik wel) en ieder z'n smaak natuurlijk maar zonder hem hadden we niet die mooie Beatles lp's gehad dus ik vind wel dat je hem een beetje tekort doet in deze.
Het zal vrees ik wel vaker gaan gebeuren dat ik muziek dubbel post. Ik kan het album "Revolver" overigens niet vinden op pagina 2.
The Beatles hebben de meeste klassiekers in de diverse album lijsten aller tijden staan. Dus zullen er veel mensen zijn die ze (nog) (heel) mooi vinden. De albums "Revolver" en "Sgt. pepper's lonely hearts club band" - met ieder daarvan één nummer - zijn niet door mij geplaatst omdat dit (ook) klassiekers zijn, maar om de psychedelische geluiden die er in de muziek van deze albums zitten. Maar afspelen (of kopen) zal ik deze albums niet.
Paul McCartney heb ik heel hoog zitten als songwriter, maar bij nummers als bijv. "Yesterday", "Michelle", "Yellow submarine", "Mull of kintyre", enz. moet ik
direct kotsen.

Overigens heb ik wel een aantal vinyl single platen van The Beatles, en als ik me niet vergis zijn dat: "Please please me", "All you need is love", "She Loves You", "Get back", "Hey jude" en "The ballad of John and Yoko". Maar afspelen doe ik ze weinig (of niet), maar dat heb ik met veel oude platen. Van veel oude platen vind ik toch dat ze de tand des tijds niet goed doorstaan hebben.
Artistiek gezien waren The Beatles met het album "Sgt. pepper's lonely hearts club band" op hun hoogtepunt, maar de dood van Brian Epstein - hun manager - in datzelfde jaar betekende ook gelijk het begin van het einde van The Beatles. Paul McCartney zou met de dood van hun manager wel even de leiding van de groep overnemen, terwijl John Lennon n.b. de groep opgericht had. Dát beviel John Lennon (uiteraard) niet, evenals het andersom ook niet gewaardeerd werd dat Yoko Ono - de vriendin van John Lennon - in de studio de groep kwam 'versterken'. Waarmee toen ook al duidelijk was dat John Lennon met zijn muziek een andere richting in wilde slaan dan de overige Beatles. Dat blijkt ook uit de tekst van het nummer "
God", die misschien niet iedereen kent, dat op het debuutalbum "John Lennon / Plastic Ono Band" (uit 1970) van John Lennon staat. In dit (ook) klassieke album is John Lennon duidelijk op zoek naar zichzelf...
I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles
I just believe in me
Yoko and me
And that's reality
The dream is over
What can I say?
The dream is over
Yesterday
I was the dream weaver
But now I'm reborn
I was the Walrus
But now I'm John
Tegelijk met het album "John Lennon / Plastic Ono Band" verscheen ook het album "Yoko Ono / Plastic Ono Band" van Yoko Ono. Mijn inziens ook een meesterwerk!
Hier een mooie wat korte jazzy (sorry Katie )
Ik zou niet weten waarom jij sorry zou moeten zeggen?! Gewoon muziek plaatsen wat je mooi vindt. En als dat allemaal jazzrock zou zijn, dan is dat toch ook ok?!! Maar afspelen zal ik het niet.
"Brother to Brother" is overigens wel een erg goed album, maar naast dat het voor mij té jazzy muziek is haak ik ook direct af als ik de stem van Gino Vanelli hoor. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat anderen zijn stem (en muziek) juist wel waarderen. Subjectief dus.
Hoewel ik (lang) niet alles van het genre mooi vind, hou ik op zich wel van prog-rock. Maar desalniettemin zou ik het wel leuk vinden als nog wat meer forumleden hun muziekkeuze in dit draadje zouden neerzetten. Er zal nl.
altijd wat bijzitten wat je nog niet kent en wat je ook erg mooi vindt.

En wat je niet mooi vindt, daar luister je simpelweg niet naar.
Een discussie over wat wel / wat dan niet goede muziek is leidt mijn inziens nergens naar.