Pakkende songs (die je raken)

Hoewel ik geen groot fan ben van muziek zoals die van CSNY klinkt dit toch wel erg lekker. Veel frisser! Ik heb even wat meer van het album "Rain Plans" geluisterd en mijn eerste indruk is erg goed. Zoals bijv. ook "Just like water"

En de Electric Lady Studios...tja, daar heeft Jimi Hendrix maar 4 weken van kunnen genieten.

"Hey Joe" is volgens mij nog niet geplaatst in dit topic...

Gee groepsnaam of titel, maaarrrrrr....

Gee groepsnaam of titel, maaarrrrrr....

Deze is echt waanzinnig, deze kerel kan het! Italo Disco van de hoogste plank... en wie-oh-wie weet waar ik de benodigde gear vandaan haal, desnoods DEFECT, zonder eraan failliet te gaan?? Kom maar op met die suggesties...

...waarvan helaas ..... ook al weer gewoon dood is...
Daar kunnen we nu Hans Vermeulen aan toevoegen - bekend o.a. van Sandy Coast én Rainbow Train. Dit staat althans op Facebook. Overleden in Thailand, waar hij ook woonde. https://www.facebook.com/hans.vermeulen.9

Ik ben geen fan van Paul McCartney ......maar vooruit
The Beatles - "Tomorrow never knows" van het album "Revolver" uit 1966

Let op Katie, die was op pagina 2 al gepost.
Je hebt het al eerder gezegd dat je geen fan van mcCartney bent (ik wel) en ieder z'n smaak natuurlijk maar zonder hem hadden we niet die mooie Beatles lp's gehad dus ik vind wel dat je hem een beetje tekort doet in deze.

en dus ook door Them

Ik ben wel fan van Van en ik had gisteravond de cd Moondance weer 'ns opstaan omdat de visite wel Van Morrison kende maar niet deze plaat.
Deze kocht ik vroeger als lp gelijk met m'n eerste album van Joni Mitchell for the roses en deze 2 platen hebben denk ik de eerste 2 maanden vrijwel elke dag op de draaitafel gelegen.
Bij deze dus maar weer 'ns een nummer van dat mooie album;

Hoewel ik geen groot fan ben van muziek zoals die van CSNY klinkt dit toch wel erg lekker. Veel frisser!

Ik ben wel fan maar vooral t/m de lp CSN uit 1977 maar goed; ik ben ook een ouwe lul natuurlijk. ;)
Ik vond ook de lp van Stills en Young lekker en hoewel ik geen hele grote Neil Young fan dan vind ik 'm hier samen met het lekkere gitaarwerk van Stephen Stills wel heel goed;

Die Israel Nash heeft wel veel overeenkomst qua sound en stemgeluid met de ouwe knarren.
Ik vind het wel lekker klinken moet ik zeggen.
Stephen Stills z'n zoon is ook een muzikale jongen;

Laatst gewijzigd:
Tsja, Hans Vermeulen rip, hij heeft geloof ik een mooie oude dag in Thailand gehad
Nooit geweten dat hij voor z'n grote hit ook nog progrock heeft gemaakt alhoewel ik capital punishment wel kende.
Leuk verhaal nog wel; in de jaren 80 gaf hij wat concerten en schijnbaar was hij toch zo populair dat hij het publiek kon verplichtten om in kostuum of smoking te komen terwijl hij met z'n lange vetleren jas on stage verscheen.

en dit is gewoon heel erg goed!!!

Ja Blieper, ik ben het helemaal met je eens.
M'n favoriete song van hem ook nog!
Trouwens; die hele lp is misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt.
Ik zag 'm ooit in paradiso in ergens eerste helft van de jaren 90 en het was echt een perfekt concert.
Hij begon met storm at sannup en na het nummer applaudisseerde iedereen langdurig waarop hij bedankte en zei daarna dat het de eerste keer was sinds 20 jaar dat hij het nummer live had gebracht dus de toon was gezet die avond.
Best een lang concert ook, z'n broer Joe natuurlijk op de synths en keys en hij heeft altijd goede muzikanten om hem heen.
Nou moet ik ook maar wat plaatsen natuurlijk.
Hier een mooie wat korte jazzy (sorry Katie;) ) uitvoering van people gotta move met oa Michiel Borstlap op de keys wat hij erg goed doet.

Laatst gewijzigd:
Het is natuurlijk heel subjectief wat iedereen hier aan muziek plaatst.

Het leuke van dit draadje is denk ik dat je kennis maakt met de muziekkeuze / muzieksmaak van een ander. Dat zal uiteraard niet altijd (geheel) je eigen keuze / smaak zijn, waarmee tegelijk niet gezegd is dat die van een ander niet mooi / goed is.
Ik heb al heel wat liedjes en albums voorbij zien / horen komen die ik - niet kende en - heel mooi vind. :okdan: En die wil ik dan ook echt graag op cd en/of vinyl hebben. Platen / cd's worden bijna niet meer gekocht, maar nog wel door mij dus. En natuurlijk is er ook muziek voorbij gekomen waarmee er bij mij op de verkeerde knoppen gedrukt wordt.

Let op Katie, die was op pagina 2 al gepost.
Je hebt het al eerder gezegd dat je geen fan van mcCartney bent (ik wel) en ieder z'n smaak natuurlijk maar zonder hem hadden we niet die mooie Beatles lp's gehad dus ik vind wel dat je hem een beetje tekort doet in deze.

Het zal vrees ik wel vaker gaan gebeuren dat ik muziek dubbel post. Ik kan het album "Revolver" overigens niet vinden op pagina 2.
The Beatles hebben de meeste klassiekers in de diverse album lijsten aller tijden staan. Dus zullen er veel mensen zijn die ze (nog) (heel) mooi vinden. De albums "Revolver" en "Sgt. pepper's lonely hearts club band" - met ieder daarvan één nummer - zijn niet door mij geplaatst omdat dit (ook) klassiekers zijn, maar om de psychedelische geluiden die er in de muziek van deze albums zitten. Maar afspelen (of kopen) zal ik deze albums niet. ;)

Paul McCartney heb ik heel hoog zitten als songwriter, maar bij nummers als bijv. "Yesterday", "Michelle", "Yellow submarine", "Mull of kintyre", enz. moet ik direct kotsen. :r ;) :D Overigens heb ik wel een aantal vinyl single platen van The Beatles, en als ik me niet vergis zijn dat: "Please please me", "All you need is love", "She Loves You", "Get back", "Hey jude" en "The ballad of John and Yoko". Maar afspelen doe ik ze weinig (of niet), maar dat heb ik met veel oude platen. Van veel oude platen vind ik toch dat ze de tand des tijds niet goed doorstaan hebben.

Artistiek gezien waren The Beatles met het album "Sgt. pepper's lonely hearts club band" op hun hoogtepunt, maar de dood van Brian Epstein - hun manager - in datzelfde jaar betekende ook gelijk het begin van het einde van The Beatles. Paul McCartney zou met de dood van hun manager wel even de leiding van de groep overnemen, terwijl John Lennon n.b. de groep opgericht had. Dát beviel John Lennon (uiteraard) niet, evenals het andersom ook niet gewaardeerd werd dat Yoko Ono - de vriendin van John Lennon - in de studio de groep kwam 'versterken'. Waarmee toen ook al duidelijk was dat John Lennon met zijn muziek een andere richting in wilde slaan dan de overige Beatles. Dat blijkt ook uit de tekst van het nummer "God", die misschien niet iedereen kent, dat op het debuutalbum "John Lennon / Plastic Ono Band" (uit 1970) van John Lennon staat. In dit (ook) klassieke album is John Lennon duidelijk op zoek naar zichzelf...

I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles
I just believe in me
Yoko and me
And that's reality

The dream is over
What can I say?
The dream is over
Yesterday
I was the dream weaver
But now I'm reborn
I was the Walrus
But now I'm John

Tegelijk met het album "John Lennon / Plastic Ono Band" verscheen ook het album "Yoko Ono / Plastic Ono Band" van Yoko Ono. Mijn inziens ook een meesterwerk!

Hier een mooie wat korte jazzy (sorry Katie )
Ik zou niet weten waarom jij sorry zou moeten zeggen?! Gewoon muziek plaatsen wat je mooi vindt. En als dat allemaal jazzrock zou zijn, dan is dat toch ook ok?!! Maar afspelen zal ik het niet. :D

"Brother to Brother" is overigens wel een erg goed album, maar naast dat het voor mij té jazzy muziek is haak ik ook direct af als ik de stem van Gino Vanelli hoor. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat anderen zijn stem (en muziek) juist wel waarderen. Subjectief dus.

Hoewel ik (lang) niet alles van het genre mooi vind, hou ik op zich wel van prog-rock. Maar desalniettemin zou ik het wel leuk vinden als nog wat meer forumleden hun muziekkeuze in dit draadje zouden neerzetten. Er zal nl. altijd wat bijzitten wat je nog niet kent en wat je ook erg mooi vindt. :okdan: En wat je niet mooi vindt, daar luister je simpelweg niet naar.

Een discussie over wat wel / wat dan niet goede muziek is leidt mijn inziens nergens naar.

Naast ouwe 'zooi' probeer ik ook zo nu en dan nieuw(er) materiaal hier neer te zetten.
Zoals reggae (uit Jamaica) van Jesse Royal met een nieuw album - "Lily of da valley" - dat net verschenen is.
Nummer 3 van dit album is "Modern day judas"
[de ouwe 'zooi' van Bob Marley waardeer ik overigens ook nog steeds!

En nog een oudje uit 1989 (die ik nog steeds zonder gêne op feestjes afspeel!) 8) :okdan:

Alice Cooper - Poison

ik zag hier net wat namen voorbij komen die ik toch even moet aanvullen..
te beginnen bij neil young..

en dan paul mc cartney die met zijn band wings een paar voortreffelijke albums heeft afgeleverd..

en dan een artiest waar de leraar muziek toen op school een rolberoerte van kreeg begin jaren 70

Ik kan het album "Revolver" overigens niet vinden op pagina 2

Het was pagina 3

Ik zou niet weten waarom jij sorry zou moeten zeggen?

Er staat een knipoog achter dus het was niet serieus bedoeld.
Ik zei het omdat ik weet dat jazz niet jouw keuze is.

Een discussie over wat wel / wat dan niet goede muziek is leidt mijn inziens nergens naar.

Heb jij het idee dat er mensen in dit topic een discussie voeren?
Ik vind het vrij rustig eigenlijk, ik laat het wel merken als ik een nummer goed vind wat een ander post.
En ja, ik vond dat je McCartney wel heel makkelijk afschreef maar ik zei ook dat ieder zo z'n smaak heeft, je bent vrij om dat te vinden natuurlijk.
Ik zit ook niet te wachten op Michelle maar ik zie wel het belang van hem in de popmuziek en ik kan best een behoorlijk aantal songs van hem met Lennon en ook wel wat later werk met Wings waarderen.
Zoiets bijv;

Voor vandaag vind ik het ook wel leuk om wat zwarte muziek te posten;

Ik vind ook het latere werk van de temptations goed.
Het wat meer psychedelische produktiewerk van Norman Whitfield zoals deze nummers
Luister 's hoe lekker die bas loopt bij de Temptations

Laatst gewijzigd:
Heb jij het idee dat er mensen in dit topic een discussie voeren?
Er is zo nu en dan wel enige discussie, maar die ervaar ik niet als vervelend hoor. :)

En ja, ik vond dat je McCartney wel heel makkelijk afschreef maar ik zei ook dat ieder zo z'n smaak heeft, je bent vrij om dat te vinden natuurlijk.
Paul McCartney zou met zijn 75 jaar makkelijk afgeschreven kunnen zijn, maar hij werkt momenteel nog met Greg Kurstin - de producer van Adele - aan een nieuw album. In 2016 sloot hij Pinkpop nog af en dit jaar bleek hij een rol te hebben in de nieuwste Pirates of the Caribbean film. Ik zou dit niet afgeschreven willen noemen. Maar blijkbaar versta jij daar iets anders onder. Het is wel waar dat zijn muziek mij niets doet. Maar goed, dat mag natuurlijk.

Weet je overigens wat er met mijn LP "Déjà vu" van CSNY gebeurd is? Die heb ik samen met die van de Moody Blues en nog wat andere LP's de vuilnisbak ingedaan. En dat is geen grap! Af en toe moet je gewoon wat opruimen. :okdan:Maar nu hoor ik bijna elke dag nog iemand "Teach your children" op akoestisch gitaar oefenen... :D

Nou, kom maar op met die zwarte muziek... :okdan:

dan begin ik eerst met een hot Flamenco van Jennifer Lopez met de Mexicaanse acteur Eduardo Verástegui 8~

en daarna "Boogie wonderland" van Earth, Wind & Fire (uit 1979)

Weet je overigens wat er met mijn LP "Déjà vu" van CSNY gebeurd is? Die heb ik samen met die van de Moody Blues en nog wat andere LP's de vuilnisbak ingedaan. En dat is geen grap! Af en toe moet je gewoon wat opruimen. Maar nu hoor ik bijna elke dag nog iemand "Teach your children" op akoestisch gitaar oefenen...

Je geeft niets meer om die muziek da's wel duidelijk maar voor mij geld wel dat ik een aantal wat je zou kunnen verstaan onder belangrijke platen in de popgeschiedenis in ieder geval niet wegdoe, die zijn voor mij gewoon onderdeel van de verzameling.
Ik heb dan wel al m'n lp's indertijd verkocht maar de belangrijke platen die heb ik wel als cd of als mp3 in ieder geval.
En het gebeurt me wel dat ik bepaalde platen misschien wel 10 jaar niet draai en dan opeens weer 'ns in een soort flow van herwaardering weer die plaat opzet en dan er weer van geniet.

Nou, kom maar op met die zwarte muziek...

"Boogie wonderland" van Earth, Wind & Fire (uit 1979)

Da's zo'n beetje het laatste wat ik interessant vind (en into the stone) van EW and F, ik ga meer voor het iets oudere werk dus voor de disco periode zeg maar.
Hier een paar van de vele nummers die ik lekker of mooi vind;

en dan weer terug naar de sixties.. waar een zekere manfred mann hit na hit scoorde...
let hier vooral even op het uitzinnige publiek.. en de drummer die kompleet loos gaat..

na een periode begin jaren 70 met het zeer jazzy georienteerde chapter 3 kwam hij met een hele nieuwe band the manfred manns earth band en scoorde daar ook aardig wat hits mee.. om te beginnen bij deze.. in 73.

daar ik zojuist weer eens uit slaap viel wil ik deze tijd van harte benutten met het fenomeen de mellotron..
ik heb er ook ooit eens eentje gehad.. helaas toen veel te goedkoop weer de deur uit gedaan.. 200 gulden geloof ik maar dat kwam meer omdat er geen tapes meer voor te krijgen waren...zeer karakterestiek instrument wat eind jaren 60 opeens overal opdook.. dat sinistere geluid pikte je er overal uit..
daarom nu een aantal nummers met het legendarische mellotron geluid..

de voorlopers van gentle giant (de gebroeders shulman) op deze band kom ik later nog op terug.

de moody blues uiteraard..

en daar heb je ze weer.. dat legendarische biet groepje uit liverpool.

Laatst gewijzigd:
en dan weer terug naar de sixties.. waar een zekere manfred mann hit na hit scoorde...

Z'n latere periode vond ik toch wat leuker indertijd. (earthband)
Maar ik ga nog wel een rondje mee naar de sixties vandaag....

een beetje vergeten diamant, begonnen als mod rockers maar in 67 en 68 een aantal demo's opgenomen die jaren op de plank bleven liggen maar in de jaren 90 alsnog uitgebracht werden.
De moeite waard om de cd alsnog te kopen vind ik.

Hier het complete album;

Nou ik zit weer in de mood dus bij deze nog een paar van die goede sixties bandjes die vele hits scoorden;

Wat had je toch een talent toen indertijd.
Van hun kan ik wel een paar songs posten maar ik hou 't bij deze;

In 67 toen van alles nog nieuw was, was dit echt een sensatie op de tv
Ken je je nou niet meer voorstellen.
Ik heb 'ns gelezen dat er benzine in die kroon ging en op een keer tijdens z'n optreden ging z'n haar in de fik.

Nog eentje in ongeveer dezelfde periode met lekkere blazers vond ik toen te gek en nog steeds een lekker nummer

Back