Pakkende songs (die je raken)

In september a.s. zal - na een pauze van 4 jaar - het nieuwe album van Lenny Kravitz verschijnen dat "Raise Vibration" zal gaan heten. De eerste single "Low" is net uitgebracht. Twee weken geleden liet Lenny Kravitz ook al van zich horen met het bijna acht minuten durende "It's Enough" dat een protest is tegen alle sh*t in de wereld. :okdan: 8) :luv:

Ik vind niet al zijn muziek goed, maar al zijn albums hebben minstens enkele nummers die me altijd weer weten te raken. En hoewel de sound van zijn muziek herkenbaar blijft, klinkt het toch telkens weer iets anders.

Low

It’s Enough

Ik heb het voor close harmony

@Exoterrestial; prachtig hoor dat Londonbeat, ik had nog nooit van dat bandje gehoord.

Ik ben zelf altijd grote liefhebber geweest van close harmony in ieder geval.
Leuk dat dit nu ook 'ns onder de aandacht komt.
Hier nog een paar leuke voorbeelden in verschillende stijlen

.....prachtig hoor dat Londonbeat, ik had nog nooit van dat bandje gehoord.
"I've been thinking about you" ken je toch wel? Hun bekendste nummer.

"I've been thinking about you" ken je toch wel? Hun bekendste nummer.

Ja dat nummer ken ik zeker en ik vindt het een tof nummer maar ik kende de naam van de band niet.

en voor acapella moet je uiterard ook weer bij todd zijn..

En Todd kennende zal ie alles weer zelf gedaan hebben zo te horen....prachtig nummer trouwens...

Ik hield ook altijd erg van die sixties sound waarin de backing vocals een belangrijke plek innemen in de muziek.
Hier maar even een trip down memory lane;

Laatst gewijzigd:
dan is het nu tijd voor de beste, leukste of grappigste bandjes/ muzikanten die ik in de periode 1990 - 2003 in mijn studio (studio sandwijck, de bilt en utrecht) mocht opnemen.. vaak zat er een hoop overbodige herrie en oeverloos gerammel tussen, maar ik heb ook nog steeds een selectie gemaakt met de dingen die ik nog steeds graag een keer draai!..

...
en dan de rotterdamse kultheld harry merry... die het er om deed zo aparten zo uit de toom mogelijk te willen klinken.. ik moet erbij zeggen.. dat lukte hem altijd uitstekend

Tijd geleden al maar... Ik werd in Ljubljana door een vriend meegenomen naar een etentje bij iemand thuis. Het eerste dat me gevraagd werd toen men hoorde dat ik uit Nederland kwam was 'Ken je Harry Merry?' :D

(Ja dus. Bovendien een tijdje scharrel gehad met Ricky. Leuk dat je ze noemde!)

Bij Bowie denk ik gelijk aan Heroes (1977), de film Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981), China Girl (1983), Lazarus (december 2015) en Space Oddity (uit 1969 die bij mij in de vinyl verzameling zit maar nooit speel).
Ik weet niet of ik iets van David Bowie mis. Eigenlijk nooit interesse gehad om meer van hem te horen, hoewel ik zijn laatste album Blackstar wel (nog steeds) een keer wil beluisteren. :)

Heroes (1977)

Ja....Heroes. Niet de song maar het album (1977):
https://en.wikipedia.org/wiki/"Heroes"_(David_Bowie_album)

Met name "kant 2", de instrumentale stukken (met Brian Eno)
https://en.wikipedia.org/wiki/Sense_of_Doubt
https://en.wikipedia.org/wiki/Moss_Garden
https://en.wikipedia.org/wiki/Neuköln

Sense of Doubt (Taken from an Italian fashion television show "Odeon Tv" 1977)

Moss Garden

Neukoln

En drie op een rij (want ze lopen in elkaar over)

ik luister heel veel muziek.
maar hiervan wordt ik ook heel blij van :luv:
eentje ervan de zangers is al heen.
maar hun muziek niet. :)

Tijd geleden al maar... Ik werd in Ljubljana door een vriend meegenomen naar een etentje bij iemand thuis. Het eerste dat me gevraagd werd toen men hoorde dat ik uit Nederland kwam was 'Ken je Harry Merry?' :D

(Ja dus. Bovendien een tijdje scharrel gehad met Ricky. Leuk dat je ze noemde!)

PROEST!!! het zwakzinnige gesticht liet zijn bewoners los op mijn studio!!!!.. het waren me allebij toch een stelletje halvezachten bij elkaar ook.... !!!! hoe ik er ook om in een deuk heb gelegen.. hoe heb ik me er ook groen en geel aan lopen ergeren!!!

het ergste nu is nog wel dat dit stelletje halve zachten nog gewoon los rond mogen lopen

Ze doen weinig kwaad. Denk ik. Al jaren niet meer gezien of aan gedacht. (Buiten de studio was Eric heel anders, gelukkig.)

Maar goed, wat mij raakt: Robert Wyatt. En vooral de bijgevoegde song (waarvan ik de Peel Sessions opnames helaas niet kon vinden, die uitvoering raakt me het meest).

Nina Simone - Strange Fruit

Je wordt er niet vrolijk van....maar het raakt je wel.

Nina Simone - Don't Explain

Word je ook niet vrolijk van, maar raakt je wel.

Laatst gewijzigd:
Dan kan deze er nog wel achteraan.
Ook niet vrolijk (qua tekst).

The Style Council - The Gardener Of Eden
van het album Confessions of a Popgroup ( 1988 )

Nu de stemming er toch lekker in zit:

David Sylvian - September
Van album Secrets of the Beehive (1987)
(briljante invulling van slechts 1:15)

Of deze,

David Sylvian - Orpheus
Van album Secrets of the Beehive (1987)

Back